Tajemný Ještěd v zimě

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Vycházka - půldenní Za sportem Do přírody

Zvu vás na vysílač Ještěd. A to teď v zimě, kdy prý tady není sezona. Vydala jsem se s dětmi o jarních prázdninách přes celou republiku, abychom si prohlédli významné dílo české architektury. Vždyť právě v těchto únorových dnech roku 2010 slaví autor Ještědu - Karel Hubáček - svoje 85. narozeniny. A zcela neplánovaně jsme se ocitli na vysílači téměř sami. V Libereckém kraji jarní prázdniny už proběhly a ostatním se ve všední den na vysílač nechtělo. Však taky komu by se chtělo - celý týden jsme byli v mlze a mracích. Ale právě to zavánělo exotikou. Námraza a putující oblaka - tak to vypadalo jako že jsme v letadle. Personál hotelu byl ochotný a kolikrát se o nás číšníků staralo více, než nás sedělo u stolu. Prý v létě se do restaurace stojí i fronty. Nám se tomu nechtělo věřit a užívali jsme si dny bez lidí s maximální péčí. O výlety do okolí nebyla nouze a pro nás moraváky šlo vlastně o exotický výlet.

Jedeme si prohlédnout vysílač Ještěd, kde je hotel, restaurace a vede k němu kromě silnice i kabinková lanovka (ta jezdí denně od 9 hodin do 18 každou půlhodinu kromě pondělí, kdy zahajuje provoz až od oběda!). Milovníci Ještědu se snaží architektonickou stavbu zařadit na seznam UNESCO, takže Ještěd je vlastně Památka UNESCO - čekatel

Bydleli jsme tři dny přímo na Ještědu. Stojí za to si prostudovat podmínky ubytování. Hotel poskytuje různé slevy a výhody - např. jízdenky na kabinkovou lanovku zdarma + poukázku do hotelové restaurace za 500,- kč jako bonus (to byla mimochodem velmi příjemná premie)

Líbilo se nám místo i ubytování. Horší je to s informacemi, po kterých jsme se museli doslova pídit. Ale ochotný perzonál vždy všechno vysvětlil a doplnil. jen si myslíme, že třeba na recepci by odjezdy lanovky plus ceníka slevy (těch je na lanovce spousta!) mohl být vyvěšený. Cedulky, kde lanovka je, byly prý zasněžené. A tak jsem místy si připadali jako na cizí planetě. Ještě jednou opakuji, že ochotný personál všechno vysvětlil. Jen se člověk nerad pořád ptá a něco by si i rád přečetl.....

Takže ceny lanovky se řídí zvláštním tarifem ČD. Pokud vlastníte jakoukoliv průkazku na slevu ČD, tak si ji nezapomeňte vzít s sebou. Pokud budete mít ski-pas v lyžařském areálu Ještěd, tak ten na lanovku NEPLATÍ,

Poslední aktualizace: 5.3.2010
Tajemný Ještěd v zimě na mapě

Příspěvky z okolí Tajemný Ještěd v zimě

Liberec
Autem - trvá jízda z Prahy (asi 110km) o něco málo víc než hodinu... v případě Liberce je dle mého názoru cesta po silnici lepší…
Unikátní zábavní DinoPark Plaza Liberec přichází o prázdninách s novými…
Liberecké Městské informační centrum se nachází v budově nového magistrátu…
Milí turisté a turistky, v Liberci jsme navštívili mimo ZOO a botanické…
Liberec a vůbec kraj pod Ještědem je z pohledu nejen rodin s dětmi velice atraktivní lokalitou. Pokud pojedeme autem, tak je…
Naše putování Libercem a okolím začalo návštěvou Liberecké botanické…
Ve 14. století byl uprostřed libereckého hřbitova postaven dřevěný kostelík, který v roce 1579 prošel přestavbou na zděný trojlodní …
Obchodní dům Brouk + Babka je jednou z předních památek meziváleč…
KOLO PRO ŽIVOT 2014Ještěd Tour Kooperativy / VÍKEND HORSKÝCH KOL14…
Liberecký kraj nepatří mezi ty největší, ba naopak, proto ho o le…
Jeden z největších českých rockových festivalů Benátská noc spustil předvánoční předprodej vstupenek na svůj dvaadvacátý ročník. Přestože z…
Dům obuvi Baťa se nachází na nároží ulic Pražská a Revoluční v se…
Ať už je zima jaká chce, ať už je se sněhem nebo bez něj, my se o…
Valdštýnské domky stojí ve Větrné uličce ústící do Sokolovského náměstí. Větrná ulička je svou délkou 53,30 m a šířkou 3,25 m jednou…
Appeltův dům stojí v Liberci na Sokolovském náměstí. postavený byl v letech 1793-1794 za pomoci libereckých stavitelů Jana a Karla K…
Autem z Teplic do Liberce a na parkoviště k lanové dráze v Horním…
Liberec leží v Severních Čechách, severovýchodním směrem od Prahy…
Před chvílí jsme oslavovali Silvestr, Vánoce, Velikonoce… no a te…
Jedeme s dětmi do Zoo Liberec, jedeme " Žlutým autobusem " Student Agency.…
Letošní Mezinárodní festival animovaných filmů ANIFILM proběhne v…