Tajemný hrad Kyšperk v Krušných horách

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Cílem dnešního výletu je zřícenina hradu Kyšperka, který se nachází zhruba 5 kilometrů severovýchodně od Teplic.

Za startovní místo jsme zvolili Unčín, což je místní část města Krupky, ležící zhruba 2 kilometry od Krupky východním směrem. Autem jsme vyjeli vzhůru směrem k vlakové zastávce na trati 132 Děčín - Oldřichov u Duchcova, kde však toho času vlaky nejezdí. Zde jsme automobil ponechali a vyrazili vzhůru na hrad.

Na konci obce jsme se napojili na modrou turistickou značku, kde jsme se na rozcestníku dozvěděli, že na hrad je to jen 1 kilometr. Hurá pomysleli jsme si. To jsme ovšem netušili, že většina z onoho kilometru bude do poměrně prudkého stoupání. Vzhledem k tomu, že celá cesta vedla lesem, dalo se to vydržet. Konečně jsme spatřili zbytky hradu, který byl naším cílem.

Foto: chantal

U rozcestníku jsme sešli z cesty a vydali se na prohlídku samotného hradu.

Celý hrad vypadal majestátně a hned několikrát jsme pomysleli, jak to tam asi vypadalo ve 14. - 15. století, kdy hrad zažíval svůj největší rozmach. Dnes necelých 500 let poté, co hrad vyhořel, se můžeme projít po jeho nádvoří, které je kolem dokola lemováno hradbami. Můžeme rovněž vstoupit do dvou místností, které se zachovali v severní části hradu. Z druhé z těchto místností je možno vstoupit rovněž do sklepení.

Po prohlídce hradu jsme se vrátili stejnou cestou zpět do Unčína a to bohatší o prohlídku zříceniny hradu, jejíž velikost není v českých poměrech tak úplně obvyklá.

Vzhledem k tomu, že bydlíme relativně nedaleko, nevyužili jsme při výletu žádných ubytovacích ani stravovacích služeb.

Foto: chantal

Celá zřícenina působí na člověka dost tajemně a ve spojení s poměrně dochovalými částmi hradu a nádhernou okolní přírodou doporučujeme k navštívení.

Cílem našeho výletu je volně přístupná zřícenina, vstup do okolní přírody je rovněž volný.

Poslední aktualizace: 1.6.2013
Tajemný hrad Kyšperk v Krušných horách na mapě
Autor: chantal

Příspěvky z okolí Tajemný hrad Kyšperk v Krušných horách

Údolí Unčínského potoka
Údolí Unčínského potoka začíná kruhovou karovou depresí Kotelního jezírka z níž vybíhá jv. směrem. Zde je údolí také nejužší a směrem k Unčínu se…
Podél celé tektonické linie táhnoucí se napříč celým údolím Unčín…
Zřícenina hradu Kyšperk stojí na vysokém ostrohu nad vsí Unčín na Teplicku…
Podél celé tektonické linie táhnoucí se napříč celým údolím Unčín…
V lokalitě města Krupka, vysoko na úpatí Krušných hor (cca 400m nad okoln…
Hezký výlet v Krušných horách , který lze absolvovat pěšky, na kole a v…
Bohosudov je obec s poutním kostelem vzniklým na místě starší kaple podle…
V teplickém okrese naleznete spoustu zajímavých a příjemných míst a jední…
Hezký výlet v Krušných horách , který lze absolvovat pěšky, na kole a v…
V jižním svahu Komáří hůrky se v minulosti rozkládal důlní revír Knötel.…
V Krupce se nachází jena z nejtěžžších downhillových tratí v Česk…
Osídlení tohoto místa s bohatou hornickou historií je datováno již do doby…
Výlet z Komáří hůrky na zříceninu hradu a za památkami na bitvu u Chlumce…
Cínový důl je jedním ze tří hlavních rudonosných údolí v Krupce. Jde o divoké údolí, začínající nad Bohosudovskou Kalvárií a táhnoucí se severním…
Vydala jsem se do Bohosudova, části města Krupky, nedaleko města Teplic,…
Přesněji řečeno je Bohosudov jednou z místních částí Krupky a je …
V ambitu kláštera v Bohosudově jsou umístěny tři smírčí kříže. První…
Krupka leží v Severních Čechách, severním směrem od města Teplice. Krupka…
Pruský pomník u Varvažova na počest bitvy r.1813. Vydáme se za dalším pomníkem Napoleonské bitvy,kdy přišlo na…
Juchtová kaple-připomínka Napoleonských válek. Vydáme se…
Vycházím z vrcholu Komáří hůrky, kam se dá vyjet lanovkou nebo autobusem, který má zastávku v sedle pod vrcholem. Trasa výletu vede…
Prohlídka  Bohosudovské baziliky -  Panny Marie Sedmibolestné.           …
Další svědek Napoleonských válek- pomník ve Stradově. …
Krupka – město plné památek…               Obec Krupka se nachází severně asi 7 km od Teplic, koukám na ni z kuchyně, jak  v…
Vyhlídka  Kalvarienberg.
Vyhlídka Kalvarienberg.
V okolí Krupky bylo mnoho vycházkových tras, které vedly na vyhlídky a další zajímavá místa. Tyto cesty časem upadly v zapomnění. …
Zřícenina gotického hradu Krupka stojí na vysokém ostrohu, který…
Nachází se na východním konci Krušných hor a jako vrchol je známá už od s…
První den s našeho rozhlednového putování se blíží ke konci. Po zdolání…
Málo kdo ví, že se 29.8.1813 u Chlumce uskutečnila největší bitva Napoleonských válek na území Čech. 15 000 ruských vojáků zadrželo…