Tábor a nejbližší okolí

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Celodenní výlet Putování (více dnů) Za kulturou Do přírody

Město Tábor, Husité, Lužnice a Zoo. Přijet do Tábora můžeme vlakem, autobusem ze všech stran. My jsme přijeli autem. Protože je vše blízko můžeme podnikat okružní výlety po městě i okolí pěšky nebo vyjít na delší celodenní výlet.

Lužnice
Lužnice  •  Foto: annafr

1. den Tábor -město - hrad Kotnov - vyhlídka a Husitské muzeum a Bechyňská brána, krásné náměstí se zajímavými domy - doporučujeme některý navštívit i uvnitř, Radnice- gotický sál,podzemí či muzeum - měli jsme úžasnou průvodky - asi pravou HusitkuSmile, kostel na náměstí Proměnění páně - krásná kostelní vyhlídka, Muzeum strašidel v podzemí - blízko kostela - opravdu jsme se vylekali, cestou k rybníku Jordán/okolí se opravuje/ divadlo a Střelnice - dnes restaurace v prvorepublikovém stylu. Po obědě ve městě jsme se vydali k Poutnímu místu Klokoty, vede sem několik cest.

2. den vyrážíme do Zoo Větrovy, za pomocí MHD - zastávka u Kotnova, Zoo vypadá nově budovaná, ale zvířata máte na dosah - uchvátila nás malá prasátka, také lvi, tygři a hraví medvědi a mývalové. Chtěli jsme navštívit Rozhlednu Hýlačku, ale ta vyhořela.Pak jsme se najedli v místní zoo restauraci a vydáváme zpět do Tábora pěšky.Jdeme směrem k lesoparku Pintovka/ červená turistická zn. ve vsi/. Cestou se můžete rozmyslet kudy se vydáte dále, zda naučnou stezkou nebo k řece Lužnici. Zvolili jsme naučnou stezku, při troše štěstí uvidíte nějakou zvěř. Nakonec sejdeme blíže k řece Lužnici a projdeme pod Švehlovým mostem ke kapličce sv. Eleonory/s radioaktivní vodou/ a vystoupáme nahoru a po mostě se potěšíme výhledem na Lužnici i město a jsme zpět ve městě Táboru.

3. den projdeme hradby a parkány a po klikatícím schodišti sejdeme k Lužnici, projdeme kolem granátové skály a potěíme se pohledem na jez, po mostě pak přejdeme na druhou stranu řeky kolem opravených lázní/dnes hotel/ jdeme podél Lužnice,pod Švehlův most, pak kousek s naučnou stezkou až k lávce u Harrachovky. Zde přejdeme a vracíme se po druhé straně Lužnice, cestou se můžeme těšit z pohledů na řeku či vodáky a občerstvit v nějaké hospůdce, pak se zastavíme u Geologické expozice. Svoje putování údolím Lužnice jsme završili v restauraci na náměstí, abychom si užili ještě večerní osvětlené město.

Ubytování Penzion Betty, blízko města.

Restaurace: U dvou koček - tam nám chutnalo asi nejvice, hospůdka v údolí Lužnice Harrachovka a Restaurace U Ježka/úžasná atmosféra/, Restaurace Beseda - výborná topinka, ostatní běžné,pak cukrárna na náměstí naproti radnice na druhém konci- výborné zákusky a pohár z čerstvýh jahod a výbornou šlehačkou.

Ve městě je mnoho občerstvovacích zařízení různého typu, takže hlad mít určitě nebudete!

Líbilo se nám krásné náměstí s historickými domy a vyhlídky, strašidla, výklad paní Husitky na radnici, řeka Lužnice a její okolí, Zoo, útulné restaurace různého zaměření a milá obsluha, také kulturní život ve městě. My jsme jeden večer zúčastnili koncertu v kostele na Klokotech.

Jordán
Jordán  •  Foto: annafr

Nelíbilo se nám okolí Rybníku Jordánu, sice se opravuje, ale bylo tu i tak plno odpadků. Pak se nám nelíbilo, že nefungoval výtah z garáží naproti Jordánu nahoru. Zkuste si vynést kočárek po těch schodech a to nemluvím o vozíčkářích.

Kotnov 40Kč vč vyhlídky

Husitské muzeu na radnici celkové/muzeum, sál a podzemí/ 100Kč

Kostelní vyhlídka - myslím že jsme platili 25kč

Strašidla - 50Kč

děti mají všude levnější vstupné, většina nabízí i rodinné vstupné

Zoo- 150Kč POZOR - Zoo byla zrušena/dověděla jsem se to z tisku/

Jídlo běžné ceny, menu kolem 70Kč

Poslední aktualizace: 4.6.2015
Tábor a nejbližší okolí na mapě
Autor: annafr

Příspěvky z okolí Tábor a nejbližší okolí

Do Tábora za husity
Do Tábora se výborně dostanete vlakem z pěti směrů (od Prahy, Českých…
Tábor je městem nejen historickým a husitským, ale i přátelským p…
Úterý 17. 5. 2022 - dopoledne Včera k večeru jsme dorazili do Tábora, abychom se prošli po zdejších památkách. I když v noci pršelo,…
Vánoční zboží, výrobky regionálních řemeslníků a další produkty…
Úterý 17. 5. 2022 - odpoledne Při procházce historickým centrem Tábora…
Mezinárodní historický festival s třicetiletou tradicí Historické centrum…
Vítejte v Táboře, městě, které je známé především díky své husits…
Víte, kolik je na území Tábora národních kulturních památek? A už jst…
Tábor, město úzce spjaté s dějinami českého národa, je od nepaměti místem…
Při návštěvě města Tábor vás určitě na první pohled zaujme Žižkovo…
Půjčovna kol Českých drah - Tábor
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními…
Vyrazíme od nádraží v Táboře směrem na Chotoviny a údolím…
Vážení přátelé turistiky i turistiky, rád bych Vás pozval na pěknou i když…
Kozí Hrádek je zakonzervovaná zřícenina gotického hradu, historicky…
Hrad Choustník se nachází 1 km od obce Choustník, cca 18…
Železniční příhradový most postavili jako součást první elektrifikované…
Do Tábora po silnici č. 137 z které sjedeme do Údolní ulice a na konci…
Železniční most přes řeku Lužnice v Táboře. Pěšky, na kole a nebo autem.  Buildering je druhem extrémního sportu. Buildering…
Dům v Kotnovské ulici č. p. 138 ve kterém je Muzeum čokolády a ma…
Při cyklistických toulkách po táborsku je vděčným turistickým cílem zřícenina gotického Hradu Dobronice stojícího na ostrožně nad…