Swanage -ráj u Francouzského kanálu

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Celodenní výlet Putování (více dnů) Do přírody

Swanage:

Přímořské městečko, které se nachází v hrabství Dorset. Na purbeckém pobřeží, jež je součástí tzv. Jurského pobřeží a patří do světového přírodního dědictví.Jak již samy prospekty říkají, ať máš rád cokoliv, tím je myšlen způsob relaxace, vše zde nalezneš.Od měkkých písčitých pláží, pro milovníky slunění se a plavání, přes hledání fosilií a stop po dinosaurech, pro milovníky pěší turistiky a cyklistiky a jejich dlouhé turistické a cyklistické stezky.

Na okraji durslstonského národního parku, přesněji řečeno nad Durlston point – se nachází zámek, u něho je postavena kamenná zeměkoule a vytesáno pobřeží do kamene(mapka) Nedaleko je ptačí vyhlídka s pozorovatelnou, a z tohoto místa jsou také často viděna hejna delfínů. Tímto směrem též dojdeme k majáku a cestou potkáme jeskyně. Mezi zámkem a majákem objevíme jeden – ukázkový – kamenolom, kterých tu byli v 19. století stovky, a které také tvořili většinový způsob obživy v té době.Tento způsob obživy byl velmi fyzicky náročný, což dokládá zachovalé zařízení, kterým se vytahoval vápenec na povrch.

O tom, že Purbecké pobřeží je tvořen vápencovými skalami není pochyb, když se vydáte na východ od městečka Swanage k „bílým útesům“ tyčícím se nad mořem. Na jejich konci se nachází místo zvané „Old Harry Rocks“, je to opravdu pozoruhodný soubor jeskyní, oblouků a kup vápence vytvořeného mořem. Některé jsou odděleny a trčí z moře samostatně. Byly vytovořeny zhruba před 80 – 65 miliony let a jsou vytvořeny z bilionů microfosilií

(mořského planktonu)

Budete-li pokračovat dále podél Studlandské zátoky dojdete až k přívozu. Zde též končí nebo také začíná, záleží na tom, z jaké strany to berete, South west coast path jež, je dlouhá 640 mil a končí v Somersetu u přístavu v městečku Minehead.

Použítím přívozu, který je jak pro auta, tak pro pěší a cyklisty, se dostanete na okraj města Pool.

Swanage:

(mořského planktonu)

samozřejmě je možné se ubytovat v místních hotelých, či B&B, my jsme zvolily způsob nejjednodušší - stanování, sice trochu mimo camp ale nic se nám nestalo

celé pobřeží je úchvatné, třeba pozorování delfínů, maják, samozřejmě koupání a relax

bez vstupů, nikde jsme nic neplatili, jedinné místo, které by mohlo být zpoplatněno je zámek, a ten byl zrovna zavřený pro veřejnost

Poslední aktualizace: 28.1.2010
Swanage -ráj u Francouzského kanálu na mapě
Autor: Salwin

Příspěvky z okolí Swanage -ráj u Francouzského kanálu

Swanage info centrum
Informační centrum najdete přímo u centrální pláže zhruba v jem středu.…
Po 13 letech jsem se vydal zpět po stopách mých začátků objevování…
Infocentrum v v anglickém Bournemouthu najdete na pobřeží par kroku kd…
Bournemouth je nádherné městečko na jižním pobřeží Anglie, do kterého se…
Prime backpackers Bournemouth hostel je skvělou alternativou ubytování v Bournemouthu. Velmi čistý hostel s velkou kuchyní na výborn…
Bournemouth stejně jako Portsmouth, Southampton nebo Brigton jsou vyhledávanými plážovými lokalitami v období letních měsíců nejen l…
Další naše kroky směřují na hrad Corfe. Bohužel je neděle a navíc…
Na jaře minulého roku jsme se vydali na třídenní túru po slunném pobřeží…
Lulworth cove je společně s Durdle door a hradem Lulworth součástí…
Letiště Bournemouth (BOH) spadá pod město Bour…