Svatojánskými proudy pěšky

Tipy na výlet Vycházka - půldenní Celodenní výlet Do přírody

Na výlet po Naučné stezce Svatojánské proudy se z Prahy vydáme třeba autobusem PID č.390 (ale i jiným) od Smíchovského nádraží do stanice Štěchovice. Odtud půjdeme asi 2km po modré TZ, až narazíme na zelenou TZ, kde vlastní stezka začíná. Ta je pak dlouhá 6km, ale ačkoli není fyzicky náročná, není vůbec vhodná pro cyklisty a kočárky. Za deště by mohla být asi nebezpečná i pro pěší. Naše naučná stezka končí u stanice PID Štěchovice,Třebenice, odkud jezdí linka 390, ale má velké intervaly, takže je vhodné si zjistit jízdní řád. Za 50minut jste zpět v Praze na Smíchově. Výlet lze dělat také opačným směrem. Výhodou je častější spojení do Prahy ze Štěchovic, ale autobus bývá již dosti zaplněný. Nabízí se také možnost návratu do Štěchovic výletní lodí, což by výlet ještě více obohatilo.

Půjdeme po levém břehu vodní nádrže Štěchovice, jejíž hladina silně kolísá, až k přehradní hrázi Slapské přehrady. Cestou jdeme občas v blízkosti chat a projdeme i známou chatovou osadou Ztracenka. Převážně lesní a kamenitá cesta s celkem 10ti informačními tabulemi vede po úbočí svahu nad vodou. Má četné prostupy a také dva tunely vysekané ve skále. Na skalnatých svazích, jistě jako my, uvidíte při slunečném počasí chráněné ještěrky zelené, které jsou i více než 35 cm dlouhé, které se nás vůbec nebály a některé i "pózovaly " při focení. Cestou jsme viděli i několik slepýšů.

Cestou (která může trvat bez zastávek asi 2.5 hod, ale se zastávkami mnohem déle) jsme se museli zásobovat z vlastních zdrojů. Na konci cesty v Třebenicích je u stanice PID jak samoobsluha potravin (měli otevřeno i v neděli odpoledne), tak pěkná Restaurace s jídlem, pitím a posezením venku.

Líbilo se nám, že kolem této NS se nepovalovaly žádné odpadky, třebaže tam nebyl ani jedíný odpadkový koš. Viděli jsme však stolek s pohlednicemi a drobnými upomínkovými předměty a vedle nich miska na peníze (i s penězi, které nikdo nehlídal !!). Doufejme, že se prodávajícímu důvěra vyplatí.( v neděli 3.5.2009) Vlastní trasa vede krásnou přírodou, občas mezi chatami, roztrušenými na svahu a upoutají nás zajímavé pohledy na vodu i protější vysoké kamenité stráně, kde je chat jen několik.

Plzeňské pivo stojí v v Restauraci 30 Kč, Kozel a Gambrinus 25 Kč, nekuřácké prostředí, jídlo měli odpoledne i "hotovky". Jízdné PID je to 3.pásmo do Štěchovic, z Třebenic je to ze 4tého pásma.

Poslední aktualizace: 4.5.2009
Svatojánskými proudy pěšky na mapě
Autor: Stachanove

Příspěvky z okolí Svatojánskými proudy pěšky

Naučná stezka
Vyjedeme z Prahy autobusem /č. 390/ze Smíchovského nádraží a vystoupíme na…
Vodní nádrž Slapy byla vybudována v letech 1949 – 1955 jako součá…
Svatojánské proudy. Voraři kdysi obávané místo kvůli výskytu peřejí,…
Zvu Vás na krátkou 7kilometrovou vycházku ze Štěchovic do Třebsína za vodníkem a na Smetanovu vyhlídku. Do Štěch…
Povltavskou stezku okolo bývalých Svatojánských proudů zná asi každý…
Při cestě po pravém břehu řeky Vltavy v úseku mezi Vodní nádrží Štěchovice…
Při cestě po pravém břehu řeky Vltavy v úseku mezi Vodní nádrží Š…
Když už jsem asi ten poslední člověk, co ještě nebyl na Máji, tak to…
Vyhlídka Máj patří určitě mezi jednu z nejkrásnějších a nejpůsobivějších…
Vyhlídka Máj.
Máj je krásná vyhlídka,  která  se pyšní nádherným pohledem na kaňon řeky…
Ze Štěchovic Svatojanskými proudy a dál. Koncem října byla otevřena…
Vyhlídka Máj se nachází asi 1 km od obce Teletín. Z této vyhlídky je nádherný pohled na meandry řeky Vltavy. Je to krásný sklalnatá vyhlídka . V obci…
Poslední zimní výšlap, Pikovické kolečko. Je poslední zimní den, počasí…
Na dvě, asi nejatraktivnější a turisty nejvyhledávanější vyhlídky na řeku…
Je to hezký půldenní výlet. Auto jsme nechali ve Štěchovicích a po modré…
Příroda v okolí řeky Vltavy na jih od Prahy lákala k návštěvě odjakživa.…
Nedaleko obce Slapy u stejnojmenné přehrady, v místě, kde končí jedna ze zdejších zajímavých zátok, stojí na levém břehu řeky Vltavy malá kaplička.…
Příprava stavby začala již za druhé světové války, kdy bylo hlavně…
Krátký odpolední výlet 40 km za Prahu na nádhernou Vyhlídku Máj. Meandr…
Teletín 635 - středověké tvrze Povltaví, setkání s geologem Václavem G. Cílkem a archeologem a historikem Janem Viznerem. Sejdme se  5.…