Šumperský okruh přes Nový Malín

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Celodenní výlet Do přírody

Výchozí bod je železniční stanice v Šumperku, odkud se vychází po červené TZ k přehradě Krásné. Odtud se po červeném místním značení prochází obcí Nový Malín, za Třemeškem trasa vede kolem Rybníků, ztáčí kolem nich na modrou TZ a vrací se zpět do Šumperka k žst.

V letních měsících je to procházka s koupáním na přírodním koupališti, při dalším pochodování jsou to blízké pohledy ke městu Šumperk. Procházka Novým Malínem je poznávací, ve Třemešku uvidíme zámek. Výlet nenabízí mimořádné atraktivity, pouze nenáročnou aktivitu.

SmileVelmi příjemné je občerstvení u koupaliště, kde je možné i poobědvat. V Novém Malíně máme po cestě hned tři pohostinství.

Trasa je jednoduchá a koupání v přehradě je příjemné, je to udržované koupaliště, kde je pozvolný vstup do vody a je tam možnost půjčky šlapadel. Voda je u břehu s menším obsahem chaluh, jinak fajn.

footJe třeba upozornit na špatné místní značení, či spíše neexistující pěšinu za rybníky směrem k dolnostudenskému rozcestníku. Již druhý rok je trasa zarostlá nepropustným křovím a kukuřicí. Proto to ztočení zpět na modrou značku.

Vcelku se jedná o nenáročnou cca 13 km dlouhou trasu. Zámek ve Třemešku je pro veřejnost uzavřen.

17.8.2013

Poslední aktualizace: 18.8.2013
Šumperský okruh přes Nový Malín na mapě
Autor: PavelMaPa

Příspěvky z okolí Šumperský okruh přes Nový Malín

Krásné - přehrada nad Šumperkem
Vodní nádrž vybudovaná v 80. letech 20. století na Hraběšickém…
To, že Češi jsou národ chatařů, chalupářů, ale i zahrádkářů je celkem…
Návštěvník, který občas zavítá na šumperskou Maru, neboli jak říkáme…
Jednou z památek obce Vikýřovice, přiléhající k okresnímu městu Šumperk snad ještě těsněji než čerstvě narozené kotě ke své matce, …
  Kdyby měly být všechny pohodlné trasy označené značením Klubu českých…
Počátky létání v Šumperku spadají do 20. let 20. století. První l…
   Budíček už před čtvrtou, v 5.00 rychlíkem do Olomouce. Na nádraží…
Na severozápadním návrší nad horním koncem Nového Malína můžeme najít zajímavou stavbu. Jedná se o Mohylu letního slunovratu. Vystavěl ji v r. 1926…
Nad horním koncem Nového Malína můžeme najít památný strom zvaný…
Méně tradiční pojetí ztvárnění našeho „skoronárodního“ svatého Jana Nepomuckého můžeme potkat v horní části Nového Malína, tedy již …
Středa 7. 7. 2021 - odpolednePo obědě u Rabštej…
Březnové a částečně dubnové omezení pohybu na katastr, později okres naši přátelskou skupinu přimělo zredukovat výpravy do bližšího okolí našich bydl…
Jedná se vlastně o původní vodovod z roku 1913, který zásoboval vodou malínskou fořtovnu. Výtok u silnice tvoří bezpečnostní pře…
Nový Malín, dříve Frankštát, městečko nedaleko Šumperka byl v poválečných letech osídlen řadou osídlenců z různých koutů země a mimo jiné i navrátil…
Je zajímavé, jakým způsobem se někdy vedou spory o existenci či…
O tom, že i vesnické obyvatelstvo se snažilo připodobnit ve svých obydlích…
Ani současná prapodivná situace nás, naštěstí, ani v nejmenším…
Při silnici z Nového Malína do Mladoňova najdeme kousek nad odbočkou lesní cesty (vede pod Kemenec) pomníček tragédie, která se v těchto místech…
Obec Nový Malín se nachází v těsném sousedství okresního města Šumperk a v současné době v ní žije přibližně 3.500 obyvatel. Nový…
Tento článek přináší tip na zajímavý výlet v okolí Šumperka, vhodný spíše…