Stockhausen - dům na hraní

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet

Jelikož pocházíme z Litvínova je to pro nás kousek za hranice do Německa do městečka jménem Olbernhau. Hranice autem je možné přejet přes několik hraničních přejezdů, nejvhodnější je na Hoře Svaté Kateřiny, Nové Vsi v Horách nebo vzdálenějším Mníšku. Brandov doporučujeme pouze pěším turistům, autem zde přejet možnost není.

Za Horou Svaté Kateřiny je špatně značená cesta ke hranicím a tak je možné že tuto odbočku vpravo minete. Co však neminete je restaurace v železničním vagóně. A odbočka k hraničnímu přejezdu je před touto restaurací ze směru Litvínov - Brandov. Je zde také ukazatel na Lyžařský vlek. Za hraničním přejezdem vlevo a dál pořád až do Olbernhau. Až uvidíte po levé straně železniční Most budete kousek od cíle. Na křižovatce u čerpací stanice se dejte ostře doleva po 100 metrech se nachází dům kde je náš cíl. Pokud jste autem vydejte se ještě o 250 metrů dál kde můžete nechat své vozidlo na placeném parkovišti. Poté se vraťte po svých zpět k domu. Vchod má z druhé strany.

V tomto domě se nachází spoustu možností pro hraní. Dům je rozdělen do tří pater.

V přízemí se nachází recepce kde zakoupíte vstupenky (pokud zde není momentálně obsluha neváhejte použít zvonec). Dále je zde šatna kde můžete nechat své svršky a přezout se (doporučuji vzít sebou pohodlnou obuv, pantofle a pro děti bačkory či tenisky). Dále je tu přistávací plocha pro velký tobogán, obří dřevěný hrad, restaurace, dílna kde za poplatek můžete vyrobit obrázek z kartonu a WC.

V prvním patře se nalézá veliký model železniční tratě s vláčky které lze částečně ovládat, místnost kde si můžete s dětmi zahrát na prodavače a nakupující. Využít několik logických her po stranách na zdech a hlavně obří dřevěnou železnici s vláčky kterou je možno postavit dle valstního uvážení.

Je zde také koutek pro rodiče kde je pohodlná pohovka a knihy s časopisy pro odpočinek. Dále se zde nachází velké člověče nezlob se a stůl na ping-pong (pálky a míček získáte na recepci zdarma)

Ve druhém patře které je pro naše děti nejlepší je vstup do tobogánu, prolézací dřevěný hrad a lanové prolézačky.

V určité hodiny zde probíhají také soutěže (pravidla v německém jazyce).

V přízemí se nachází restaurace kde je možné zakoupit občerstvení velký výběr neočekávejte jídlo a pití lze zakoupit od 1,5 do 6 eur. Oproti tomu je zde možné nechat připravit narozeninové oslavy pro vaše ratolesti. Na výběr je z několika variant od 8,5 do 10 eur za osobu včetně vstupu. Přičemž oslavenec má vstup zdarma (nutné předložit rodný list) a oslavenec může uplatnit nárok na vstup zdarma do 14 dnů po datu narození.

Prodejna
Prodejna  •  Foto: CzechHarry

Smile Tato herna se nám uplatňuje hlavně v zimních měsících či nepřiznivém počasí. Je zde široké využití pro vydovádění dětí a současně poznání jiného jazyka. Z vlastní zkušenosti děti v jazykové nesrovnalosti (čeština-němčina) nemájí žádné bariéry a jsou si schopny porozumět mezi sebou.

Negativní názor na Stockhausen nemám.

Děti je možné i zde ponechat a projít si městečko. Nedaleko je zde turisticky významné Místo SaigerHütte kde kdysi minulosti sloužilo jako výrobna dřevěných hraček.

Ceník celodenního vstupu:

• 1 dítě + 2 dospělí................................16,20€
  • 2 děti + 2 dospělí................................20,75€
  • každé další dítě....................................2,50€
Hromadné vstupné (pro školy, kluby, naroz. oslavy apod.)
  • dítě....................................................4,00€
  • dospělí...............................................5,00€
zlevněné vstupné je 1,5h před zavírací dobou a na německé rodinné a turistické karty.
Otevírací doba:
18. - 20. 9. 2012
1.1. otevřeno pouze od 14.00h do 18.00h
Poslední aktualizace: 22.8.2012
Stockhausen - dům na hraní na mapě
Autor: CzechHarry

Příspěvky z okolí Stockhausen - dům na hraní

Saigerova huť v Olbernhau
Hned za hraničním přechodem z Brandova do Olbernhau je skanzen Saigerova…
Hned za hraničním přechodem v Brandově je technické muzeum ze starého…
Dům plný hraček, her a atrakcí pro aktivní pohyb jak pro děti, tak i pro ty starší, kteří si nezapomněli hrát. Bylo zde využito…
Výlet do Krušných hor do krásného německého městečka, které je jen kousek…
Po celých krušných horách je mnoho pozůstatků na těžbu kovových rud. Jedna…
Úzkým skalnatým údolím potoka Dörfelbach vede upravená cesta s lavičkami a turistickým odpočívadlem. Vycházím od zastávky autobusu, …
Výlet po Lesní stezce pěkným horským údolím ke štole Boží ruka. Město…
Pomník v parčíku v centru Brandova připomíná tragickou událost, kdy při obraně vlasti padl 25.9.1943 strážmistr Václav Staněk, člen…
Rozjeli jsme se do Brandova. Je to horská obec na hranici s Německem…
Po modré TZ od autobusu v Brandově vycházím hezkou topolovou alejí do…
Jeden z mnoha vrcholů na německé straně Krušných hor nedaleko od naší…
V Krušných horách je mnoho památníků na velmi oblíbeného krušnohorského lidového písničkáře. Rodák z Božího Daru ve svých písních…
Skalní vyhlídka Sophienstein společně s nedalekou vyhlídkou Stöβerfelsen…
Pozvánka do tichých lesů Krušných hor, na skalní vyhlídku a do hlubokého…
Využil jsem příhraniční autobusovou linku z Litvínova d…
Výrazný zalesněný hřbítek nad částí Brandova zvanou Kolonie. Podle archeo…
Na německé straně Krušných hor se dochovalo mnoho poštovních kamenů. Jedním z nich je poštovní kámen v Olbernhau. Stojí v parčíku před muzeem v centru města, v místě kde bývala…
Důležitá obchodní cesta do Čech vznikla kolem roku 1240. Spojovala Freiberg s Chomutovem. Byla to jedna z nejstarších obchodních…
Výlet do málo navštěvované části Krušných hor.
Na třiceti metrovém skalním bloku, vysoko nad údolím Načetínského potoka,…