Srnským okruhem-ze Srní do Srní

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody Na kole

Foto: správce

Vážení přátelé Turistiky i turistiky, tentokrát Vás pozvu na putování krásnou přírodou i za poznáním.Počátek cesty je v Srní, kam jezdí autobus třeba ze Sušice,Kašperských Hor, Strakonic nebo i z Prahy.Start trasy je u IC,kde je rozcestník .Vydejte se po zelené značce a jděte po ní k vyrovnávací nádrži elektrárny Vydra a k Vodnímu zámku.Odtud pokračujte do Sedla a pak cestou do Mechova, už kolem Vchynicko-Tetovského kanálu.Z mechova jděte stále po zelené kolem kanálu a Vtokového objektu.Zelená značka Vás dále povede kolem vodního kanálu, až k odbočce k Hauswaldské kapli.Od ní se vrátíte zpět a můžete si vybrat, jestli si trasu zkrátíte o 8 kilometrů a půjdete po modré značce směr Staré Srní a v nohách budete mít 11 kilometrú nebo půjdete dál kolem vody a po zelené až k rozcestí Schatzúv les, odkud po Naučné stezce dojdete na Rokytu a dále společně se žlutou značkou do Srní.To budete mít v nohách 19 kilometrovou trasu.

Jako první dopručuji navštívit IC, kde mají dokonce 4 razítka.Pak Vás na ceswtě čeká Vyrovnávací nádrž pro elektrárnu Vydra a dále Vodní zámek, což je opět zařízení náležící k elektrárně Vydra.Další zajímavostí je samozřejmě Vchynicko-Tetovský kanál, kolem kterého půjdete dlouho a dlouho.Pak Vás čeká Hauswaldská kaple, tedy její základy a u nich zázračná studánka.Pokud si trasu zkrátíte, dojdete do Srní a kromě cesty kolem plavebního kanálu se připravíte i o Geologickou expozici Rokyta.Pokud půjdete delší trasu, určitě si Rokytu užijete.V Srní je také pěkný Kostel Nejsvětější Trojice.

My jsme měli jídlo s sebou, ale podle doporučení místních, se dá dobře najíst v restauraci hotelu Šumava.Do lahve doporučuji načepovat vodu ze studánky u Hauswaldské kaple.Je opravdu lahodná.

Foto: správce

Celá trasa je protkána zajímavostmi, každého zaujme něco jiného, ale určitě si každý najde to své.

Peníze na vstupné nepotřebujete, protože do lesa, ani nikam jinam na trase žádné platit nebudete.

Poslední aktualizace: 4.9.2012
Srnským okruhem-ze Srní do Srní na mapě
Autor: správce

Příspěvky z okolí Srnským okruhem-ze Srní do Srní

Srní - Horní Hrádky- Klostermannův most- Turnerova chata- Malá Čeňkova pila
Turistická trasa vedoucí od rozcestníku v Srní u info centra , která vás vyvede podel silnice, nejprve klesáním a par zatáčkami k…
 Srní - to je skutečná brána do srdce Šumavy. Když vystoupáte několikerými…
Turistický rozcestník najdeme přímo u informačního centra na návsi v Srní. Prochází tudy modře značená trasa z Čeňkovy pily u Vydry k Vchynicko-tet…
Horská obec a rekreační středisko Srní leží v nadmořské výšce 858…
VÁŽENÍ PŘÁTELÉ TURISTIKY I TURISTIKY, RÁD BYCH VÁS POZVAL NA TÚRU KRÁSAMI…
Dost jsem se podivil, když jsem tady neobjevil trasu vedoucí podél…
Trasa podél historicko-technické památky Vchynicko-tetovského kanálu je…
Kostelík Nejsvětější Trojice na Srní.
Někdy v 18. století vznikla v místech nedaleko dnešní obce Srní d…
cesta ze Srní na rozhlednu Polednik může být brána též jako turistická…
Tato akumulační nádrž se nachází nedaleko osady Sedlo pod Sedelským vrchem…
Kousek pod Sedelským vrchem nad obcí Srní vybudovali jedno zajímavé…
                       Na Šumavu za paní Malou         Na den 19. červen…
Při tomto putování tímto koutem Šumavy se podíváme do ekologického…
Návštěvnické centrum Srní najdete na Šumavě mezi obcemi Srní a Ro…
Nově otevřené centrum nedaleko Srní, které je věnováno vlkům. Žije zde smečka vlků a návštěvníci zde mohou vidě…
Obrázky ze Šumavy - Vchynicko-tetovský plavební kanál   Zdejší les se…
  Autobus ze Sušice pozvolna projíždí údolím řeky Otavy, aby se od ní u…
Kaňonovité údolí Vydry s peřejnatým řečištěm, obřími hrnci vymletými v…
Řeka Otava má zlato, ale nemá pramen. Alespoň tak se to píše na moudrém…
Řeka Otava je po Vltavě, jejímž je levostranným přítokem, a Lužnici …