Sněhem, vodou a blátem k zřícenině hradu Blansko

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody

Cílem dnešního mého výšlapu bylo navštívit zříceninu hradu Blansko nedaleko Ústí nad Labem. To jsem však netušil, jaká cesta mě k němu čeká.

Výchozím bodem putování bylo hlavní nádraží v Ústí nad Labem. Modrá značka, vedoucí kolem Mariánské skály a přes ústecké sídliště Severní terasa nabízí po opuštění města moc pěkné výhledy jak na Ústí, tak i na krásné kopce Českého Středohoří. Po modré jsem se dostal až do Žežic a odtud jsem pokračoval po žluté značce směrem k hradu Blansko. V letních měsících tato cesta musí být příjemná, ale když taje sníh je to utrpení. Všude samé bláto, navíc po této cestě jezdí traktory obhospodařující okolní pole a Pastviny. Když jsem zašel do lesa, myslel jsem si, že nejhorší mám za sebou. Omyl. V lese těžili asi na podzim dřevo, cesta je od traktorů rozježděná a sníh tající na okolních kopcích si razí cestu do údolí nesčetnými potůčky a někdy i potoky, na které v létě určitě nenarazíte. Po překonání všech těchto těžkostí, se mi ale z cesty naskytl moc pěkný výhled na hrad samotný. Sešel jsem na silnici na začátek Ryjic a po žluté a zelené pokračoval v cestě. Cesta k hradu však vede severním svahem kopce a tak jsem se chvílemi brodil až po kolena ve sněhu. Nahoře na hradě mě však čekala odměna v podobě krásných výhledů na okolní krajinu. Z hradu jsem sešel po zelené značce do Mírkova a odtud jsem pokračoval po silnici kolem v této době dost dravého Lužského potoka do Povrlů. Zde jsem si v restauraci Elben Aréna zakoupil turistickou známku, občerstvil se a spokojeně vyrazil k místnímu nádraží, odkud mě vlak odvezl zpět do Ústí nad Labem.

Po cestě z vlastních zásob a na konci putování je šance na doplnění energie v Elben Aréně v Povrlech.

Celý výlet bych já osobně ohodnotil kladně. Zřícenina je krásným romantickým místem, výhled z ní je naprosto úžasný a i ta cesta byla tak nevšední a chvílemi i adrenalinová, že se mi líbila.

Hrad je volně přístupný.

Náročnost mnou popsané cesty k němu však závisí na ročním období, kdy se sem vydáte.

Poslední aktualizace: 20.3.2010
Sněhem, vodou a blátem k zřícenině hradu Blansko na mapě
Autor: neratovak

Příspěvky z okolí Sněhem, vodou a blátem k zřícenině hradu Blansko

Skrytý hrad Blansko
Hrad Blansko je ukrytý na čedičovém kopci 540 m.n.m. Pozůstatky jeho…
Ráda navštěvuji zříceniny,…
Pokud jste propadli kouzlu ferrat, tj. zajištěných cest, popadněte batůžek…
Na začátku 19. století našel místní sedlák sošku Panny …
U silnice vedoucí z Mírkova do Ústí nad Labem je malý pískovcový lom s torzem kaple Navštívení Panny Marie. Na jaře 2017 zde byla vybudována ferrata, postupně se přidávaly další…
Na krátkou procházku jsme vymysleli na jeden z vánočních svátků…
Výlet hezkou krajinou Českého středohoří s nádhernými výhledy. Vyjel jsem…
Druhý vodopád v blízkosti Mojžíře. Je snadněji dostupný než Vodopád na Kamenném potoce. Dostaneme se k němu od kostela, kde odbočíme…
Jedná se o levostranný přítok Lužeckého potoka nad obcí Lužec. Vodopád teče poměrně strmým korytem a vytváří několik kaskád a soustav vodopádů…
Málo známý vodopád v rokli Kamenného potoka v blízkosti Ústí nad Labem,…
V roce 1906 byla v Neštěmicích založena továrna na výro…
Okruh Dobětickou výšinou 10km. Z vyhlídky se vydáme po zelené do…
Na  vrchu Strážný, nad obcí Mojžíř, jsou pozůstatky neznámého hradu.  O…
Výlet na zimní vodopády v blízkosti Ústí nad Labem. Od vlakové zastávky v Mojžíři  vycházím po silnici okolo fotbalového hřiště až k…
Zalesněný trachytový vrch 5 km severně od Ústí nad Labem. Na vrchu bývalo…
Hezký a snadno dostupný vodopád  v blízkosti Ústí nad Labem. Nachází se v rokli Pekelského potoka pod osadou Mlýniště. V závěru…
Výlet na zámeček Větruši a dál… Blížil se víkend a tím i příjezd mé…
Zoologická zahrada se nachází na kraji čtvrti Krásn…
Kozí vrch je výrazný skalnatý vrchol na levé straně Labského údolí nad Ne…
Erbenova vyhlídka se nachází na kopci Brand nad městem Ústí nad Labem. První rozhledna na tomto místě stávala již v roce 1889, o…