Smrk, Malý smrk

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na hory

Jedeme vlakem do Ostravice, ze které už pěšky na Smrk a Malý Smrk

Po dvou a půl měsících opět na Smrku. Přes vánoční prázdniny jsem chtěl podniknout nějaký foto výlet. Napsal jsem Adéle a domluvili se, že zajdem na Keprník do Jeseníků. Počasí na čtvrtek, kdy jsme měli jet, nehlásili ideální - déšť. Po promyšlení dalšího termínu a místa jsme datum výletu odložili na sobotu a místo přesunuli na Smrk. Nakonec s námi jela ještě kamarádka od Adély. Jsem rád, že jsme termín přesunuli. Bylo krásně. Škoda jen, že sněhem byly pokryty jen vyšší vrcholky. Pod vrcholy nebylo po sněhu ani památky. Cesta alespoň mi rychle ubíhala a chvíli poté, co začal sníh, začal i můj oblíbený úsek na Smrk, tentokrát byl ještě hezčí, protože byl pokryt sněhem. Opět jsme doplnili zásoby tekutin u Tajemné Řásněnky. Ani jsem se nenadál a už tu bylo Smrk-sedlo. Jako první jsme se šli podívat na Malý Smrk. Přímo na vrchol žádná značená cesta nevede. Po žluto-zelené jsme chvíli šli, ale když alespoň vyšlapaná cesta nebyla k nalezení, vyšli jsme po vykáceném pásu lesa s domněním, že narazíme na Malý smrk. Slunce svítilo, obloha modrá a ze stromů padal sníh, který se ve Slunci krásně třpytil. Při vyšlapavání cesty sněhem jsme se střídali. Místy byl sníh až po kolena. Naše "cesta" vedla hustým porostem, avšak po nějaké době skončila a opět jsme narazili na další vykácený pás lesa, díky kterému byl krásný výhled na Tatry a Malou Fatru. Pásem lesa jsme stoupali, až jsme dostoupali na nejvyšší bod v blízkém okolí. Na vrcholu se nám od ostatních turistů potvrdilo, že jsme na Malém Smrku. Pojedli jsme, já se snažil něco vyfotit a poté jsme pokračovali v plnění cílů. Cesta zpět nám byla usnadněna (vyšlapána) jinými turisty. Cestou na Smrk jsme míjeli památník Johna Lennona a Jana Palacha ( :-) ). Na vrcholu jsem fotil výhledy na Jeseníky, Ostravu a Lysou horu. Něco jsme pojedli a zkusili parádní, trošku prudší zkratku. Zkratka je dobrá, jen když je sníh. Styl "chůze" dolů připomínal indiánský běh. Několik metrů po zadku a několik metrů běhu, nebo spíše klouzání a udržení rovnováhy. Zkratka vedla až do výšky, kde se už sníh neobjevoval v takovém množství, jakého je třeba pro "snadnější" cestu dolů. Kameny byly pokryté ledem, což znepříjemnilo cestu. Ve zdraví jsme doklouzali dolů. V Ostravici jsme zašli do restaurace a poté na vlak.

Keprník byl už dvakrát odložen, tak doufám, že se na něj vůbec někdy podívám. Jsem ale rád za navštívení Smrku v tak krásném počasí.

Byli jsme na polívku a kofolu v restauraci blízko nádraží

Líbil se mi výhled ze Smrku, nejsem spokojen s fotkama, takže nelíbí se mi fotky Smile

Článek neodpovídá bodům, zkopíroval jsem jej ze svého webu www.objevovani.webnode.cz.

Pěkný den Smile

Poslední aktualizace: 30.12.2012
Smrk, Malý smrk na mapě

Příspěvky z okolí Smrk, Malý smrk

Zimní přechod Čertova Mlýnu a Smrku.
Vzhledem k omezeným spojům na nový rok jsem si na výlet do Beskyd vybral…
Smrk je druhou nejvyšší horou Beskyd a svou výškou 1276 m působí velmi majestátně. Je to hora osamocená s předvrcholem Malý Smrk …
Na druhou nejvyšší horu Moravskoslezských Beskyd lze výjit částečně i po…
     Zdůrazněná písmena v uvozovkách „JEN TAK“ jsou zcela na místě. Ono, ani tak to vysílaní nebylo tím hlavním bodem výletu. Také n…
Smrk je hora v Moravskoslezkých Beskydech, jíž chybí 24 výškových metrů do překonání 1300 metrové vrstevnice a která se nachází mezi…
O minulém víkendu jsem chtěl udělat alespoň jeden dobrý skutek a dát si…
Někdy na sklonku 19. století vznikl na tzv. Stolovém chodníku v úbočí hory…
Pískovcová skála na jednom z (před-)vrcholů hory Smrk souvisí s mrazovým…
Dřevěný kříž s plechovým tělem Krista pochází z roku 1910, kdy většina hory Smrk partřila olomouckému arcibiskupství (nyní…
Pod Holubčankou je rozcestí a orientační místo na červené turistické tras…
Na jižním úbočí hory Smrk na turisticky neznačené lesní cestě stojí kříž z…
Jedeme z Ostravice brzy ráno, protože nás čeká horký červencový den. Auto…
Bučací vodopády
Znalci Beskyd nejvyšší kaskádové vodopády v české části Karpat znají, ale pro mnohé další jsou vodopády na Bučacím potoce přeci jen…
Po dlouhé době se s kluky domlouváme na jednodenním výletě na Smrk. Vyrážíme vlakem z Opavy v půl 6 ráno. Po přestupech vysedáme v Ostravici.…
Mezi tzv. české tisícovky (hory vyšší než 1000 m/m) splňující i další…
TRESTNÁ VÝPRAVA NA SMR(T)K Šestý den v týdnu.                            …
Malý Smrk nesl v minulosti název "Smrk nad Košarku" (nad Košárkou) a Smrk…
      Pokračování předešlých dílů: https://www.turistika.cz/mista…
Potok Bučací pramení v nadmořské výšce kolem 1100 metrů nedaleko…
Malý Smrk
Malý Smrk ( 1173 m.n.m.) je součástí osamoceného masivu godulských pískovců, který se vypíná nad rekreační obcí Ostravice, Čeladná a vodní nádrží…