Smědava - Velký Štolpich - Ořešník - hejnice

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na hory

Ráno vyjedeme autobusem na Smědavu, odtud se vydáme po modré turistické značce směrem na "Čihadla". Začátek této trasy není nějak obzvlášť náročný, jdete po celkem pěkné cestě. Přibližně po jednom kilometru dorazíte na první rozcestí, ´toto rozcestí přejdete a jdete stále rovně po modré značce. Po dalším půl kilometru dojdete na další rozcestí "Malá klečová louka" Z tohoto rozcestí se můžete zajít podívat Na Jizeru. Je to asi kilometr, musíte to uvážit, ať vám potom zbude dost síly, ale stojí to zato. Z Jizery je krásný výhled do celých Jizerských hor. Z tohoto rozcestí půjdete stále po modré značce, až dojdete na rozcestí "Čihadla". Na tomto rozcestí se nalézá horská stanice Knajpa, ale radši se na toto občerstvení moc nespoléhejte. Z tohoto rozcestí půjdete na další rozcestí "U Čihadel", z tohoto rozcestí půjdete stále po modré, až dojdete na "Rozmezí západní rozcestí", odtud se vydáte po docela hnusné hrbolaté cestě po žluté značce. Asi po půl kilometru dojdete na "Sněžné věžičky rozcestí", doporučuju vám, ať si zajdete na vyhlídku na sněžných věžičkách, je to pár metrů vysoká skály, na kterou vedou žebříky a je z ní krásný výhled do kraje. Jakmile se vrátíte na rozcestí tak půjdete krásným dřevěným, ale zrádným chodníkem na Černou horu. Z Černé hory jsou taky krásné pohledy do kraje. Z Černé hory se vydáte dolů, směrem na sedlo holubníku. Tady je třeba zvážit své síly a hlavně kolik ještě u sebe máte vody. Musíte se rozhodnout mezi krátkou trasou to zelené a potom žluté anebo po červené přes holubník, kde jsou krásné vyhlídky. Obě trasy se setkají na rozcestí "U Tetřeví boudy", ten název je trochu zavádějící, žádné boudy tam nejsou. Z tohoto rozcestí budete klesat k vodopádu Velkého Štolpichu. Vodopád, když je dostatek vody, tak krásně burácí, ale na to musíte mít štěstí. Od vodopádu půjdete chvíli zase do kopce. Jakmile dojdete na Ořešník a vyjde vám krásné počasí, tak se pokocháte krásnými výhledy na Hejnice, horu Smrk s rozhlednou, skalní vyhlídku Paličník a když máte vážně pěkné počasí, tak i na Frýdlant a Frýdlantský zámek. Jakmile se pokocháte, tak se musíte kousek vrátit na rozcestí a od této chvíle začíná ta nepříjemná část, je to sestup do Hejnic. Tento sestup je aspoň pro mě ten nejnáročnější, protože v nohách už máte celkem dost kilometrů a ta cesta není zrovna pěkná, střídá se štěrk, ušlapaná hlína, kameny a hlavně kořeny, o které se dá lehce zakopnut.

J8 si myslím, že si na této trase každý něco najde. Fotograf si nafotí krásné snímky. Vášnivý turista se pořádně projde a takhle bych mohl pokračovat do nekonečna. Je to o duši a o cytu, každý nějaký má a když někdo má rád přírodu, rád se projde, tak si myslím že takový výlet mu prospěje, protože na této trase je téměř vše.

Ubytovali jsme se v Rekreačním zařízením Jizerky v Bílém potoku.Prostředí je ideální pro turistiku, cykloturistiku a ozdravné pobyty.
Především vyasfaltovaná síť cyklostezek vybízí k výletům na horských kolech po celém území Jizerských hor a okolí.

Areál rekreačního zařízení nabízí:

- v jednom z penzionů útulná restaurace typu rychlého občerstvení
- společenská místnost
- herna (stolní tenis, stolové hry)
- učebny vhodné pro školení (cca. 40 osob)
- k dispozici společná kuchyňka
- kurt na vojelbal
- minigolf
- ohniště
- parkování v areálu rekreačního zařízení
- obchod 300m od areálu

Ubytování v penzionu

- 02x 4lůžkový pokoj se samostatným příslušenstvím
- 01x 3lůžkový pokoj se samostatným příslušenstvím
- 06x 3lůžkový pokoj - příslušenství vždy pro dva pokoje
- 08x 2lůžkový pokoj - příslušenství vždy pro dva pokoje

- u všech pokojů je chodbička

Cena za lůžko: 170,- Kč / noc
Příplatek za topení: 30,- Kč / noc

Líbila se nám krajina, výhledů, kterých bylo, idyby jste si zvolili tu kratší trasu dost. ...

Tato trasa vyšla téměř zadarmo, zaplatili jste jen pár korun za autobus a za jídlo, jinak nic.

Poslední aktualizace: 3.2.2010
Smědava - Velký Štolpich - Ořešník - hejnice na mapě
Autor: mirekkokes

Příspěvky z okolí Smědava - Velký Štolpich - Ořešník - hejnice

Hejnice a okolí
Jedeme do západní části Jizerských hor, zasahujících zde do frýdlandského…
Hejnická vlaková zastávka je součásti regionální tratě 038 Raspen…
Hejnice je poměrně malé město a najít tam zařízení, ve kterém by se dalo…
Prostor před hejnickým klášterem je zaplněn množstvím drobných sa…
Když se přichází do klášterního areálu, návštěvníka upoutá chrám, klášter a…
Město Hejnice se nachází v údolí řeky Smědé a první písemná zmínk…
Do Jizerských hor jsme přijeli o den dříve a ubytovali jsme se v kempu Hejnice (https://www.autocamphejnice.cz/).Tady jsme přespali …
Vyjeli jsme autobusem na Smědavu, kde končí cesta autobusu, dále budete muset pokračovat pěšky. Vydáte se po modré značce směrem k r…
Hejnický barokní most je tak trochu utajenou památkou. Dojde se k…
S tímto typem kříže jsem se setkal jenom v oblasti frýdlantského a šluknovského výběžku. Tím nevylučuji, že mohou být i jinde. U nás na Šumavě jsou…
Neděle 29. 8. 2021 - odpoledne Z Frýdlantu se přesouváme do Hejnice. Před třemi lety jsme odtud vyráželi na výlet na Frýdlantské cim…
Jste, nebo chcete jet do jizerských hor, určitě nevynechejte tuto trasu. …
Frýdlantské cimbuří je vyhledávaný cíl turistů v Jizerských horác…
LÁZNĚ LIBVERDA A OBŘÍ SUD Zajímavou zastávkou jsou jistě tyto maličké lázně, kde se léčí srdeční choroby. Zajímavostí je výletní…
Vody Velkého (Černého) Štolpichu, zvaného též Sloupský potok a…
Kostel Navštívení Panny Marie (nesprávně označován i jako bazilika) je vý…
Hned na okraji Hejnice, po levé straně, při cestě z Lázní Libverd…
Trasu začneme v Hejnicích po červené značce směrem na Ořešník. Př…
Cestovat po frýdlantském výběžku a nezajet do Hejnice snad ani není možné.…
Bývalý františkánský klášter v Hejnicích je jedno z nejznámějších…