Smědava - okolo Jizery

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody Na hory Na kole

Část rodiny se rozhodla strávit týden na horské chatě Smědavě, zbytek využil odvozu a rozhodl se udělat si procházku v okolí. Autem se dá dojet přímo k chatě, parkování za poplatek (hosté chaty zdarma).

Hned nad chatou začíná stezka, která vede po vrstevnici kolem vrcholu Jizera (1122 m.n.m.). Tzn. od Smědavy se napojíme na modrou značku a stoupáme chvíli mírně do kopce. Prvním rozcestím je Pavlina louka, tento úsek vede krásnou písčitou cestou podél potoku Bílá Smědá, ideální místo pro oběd či svačinku v přírodě. Pokračujeme dál po modré až dojdeme na rozcestí pod vrchem Jizera. Tam my kvůli času nejdeme - ale na vrchol je to už pouze 1,5km. My pokračujeme stále dál až dojdeme ke známémů rozcestí Na knejpě - tedy jsme na trase legendární Jizerské 50. Odtud se modrá mění na asfaltovou cestu - potkáváme jednu z mnoha a mnoha cyklistických tras. Po modré a následně po žluté se dostaneme na vyhlídku Na Čihadlech, kde po minivýstupu na minirozhlednu máme výhled na rašeliniště. Vracíme se zpět ke Knajpě a pokračujeme po neznačené cyklistické asfaltce a obcházíme vrchol Jizera po druhé straně. Tato cesta není moc příjemná, nudná skoro rovná a navíc asfalt. Touto cestou dorazíme až na silnici, po které jsme přijeli a to na rozcestí U Studánky, zde se objevuje zelená značka. Chvíli musíme po silnici ale pak odbočíme opět do přířody. Projdeme kolem krásné (asi bývalé) hájenky, kolem spousta borůvek. Lesem se vracíme ke Smědavě.

Výlet celkem asi na 10km, skoro rovinka, krásná procházka.

Předvýletní bramboračka na Smědavě výborná.

Prostě hory - ticho, krása, příroda. Krásně upravené pěší cesty. V sezóně asi musí být strašně přecyklistováno, škoda také že diky tomu přibývá asfaltových stezek.

Parkování pro ubytované na chatě zdarma, pro ostatní 30,- Kč za den.

Poslední aktualizace: 5.9.2012
Smědava - okolo Jizery na mapě
Autor: klarism

Příspěvky z okolí Smědava - okolo Jizery

Cyklobusem na Smědavu a dále s kolem na Jizerku
Osada Jizerka je známým, ale hlavně nádherným místem Jizerských h…
Cestu zahájíme na chatě Smědava (možnost občerstvení),ke které jsme…
Jizera je vysoká 1122 metrů je to druhá nejvyšší hora Jizerských …
Jizera
Druhý nejvyšší vrchol české strany Jizerských hor. Na vrcholu je mohutná …
Přírodní rezervace Klečové louky se rozkládá na úpatí Smědavské hory a Jizery. Její rozloha je 7,5 ha, vyhlášena byla v roce 1960.…
Jedním z největších vodopádů v Jizerských horách a v České Republice vůbec je vodopád na Černém potoce, který se nachází zhruba 2…
Další hezké místo pro turistu je…
Chystáte-li se do Jizerských hor a vyhledáváte-li krá…
Jizerské hory jsou nejsevernějším českým pohořím. Jejich východní část…
Frýdlanstké cimbuří a Černý potok jsou přírodní chráněná území, kte…
Nejslavnější a nejdelší vyznačenou hřebenovou cestou v Čechách je…
Pátek 5. 10. 2018 Na dnešek hlásili nejlepší počasí - jasno, slunečno, teplo. Ráno sice mrzlo, ale už…
Údolí Jedlového potoka v Jizerských horách je krásné. Nejen jeho …
Z Bílého potoka míříme nejkratší cestou k zelené TZ. Ta nás zavede k nejzajímavějším skalním skupinám Jizerských hor. Od Liščí chaty, kde žádná chata…
V roce 1996 byla Protržená přehrada na Bílé Desné prohlášena za kulturní památku. Stalo se tak k 80. výročí protržení přehrady. V Ri…
Jeden z pravých přítoků řeky Jizerky. Ve 2. polovině 16. století se zde …
Jeden z mnoha nádherných potoků v Jizerchých horách. Je na něm spousta nádherných vodopádů a přírodních výtvorů. Pramení pod Černou horou ve výšce…
Vodopády Jedlová
Vodopád Jedlová se nachází v malebné části Jizerských hor, přesněji v…
Procházka Jedlovým dolem potěší každého milovníka Jizerských hor, horskýc…
Jedem do Josefova Dolu, kde necháme auto na parkovišti u kostela před místní samoobsluhou a dál pokračujeme pěšky po turistické…