Smědava-Jizerka-Bílý potok

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na hory

Ráno vyjedeme autobusem na smědavu. Odtamaď se vydáme po neznačené značce směrem na Jizerku. Půjdeme krásnou krajinou asi 5,5 km až dojdeme na rozcestí Jizerka. Můžeme jít po cestě ještě kousek dál a tam narazíme na hotel Panský dům, tam si můžete dát oběd. Potom se vraťte zpět na rozcestí a pokračujte po červené značce směrem na Jelení stráň. Pokračujte pořád po červené značce až dojdete na jelení stráň, odtamtud se můžete kochat krásným výhledem na Bukovec, Jizeru na Čertovu horu nad HARRACHOvem. Dále budete pokračovat směrem na Pytlácké kameny. Od pytláckých kamenů pokračujte na Předěl. Z Předělu se vydáte dál po modré turistické značce na Paličník. Z Paličníku je krásný výhled na Frýdlantské cimbuří, Rozhlednu na Smrku a když vám vyjde počasí, tak si můžete prohlédnout i Frýdlantský zámek. Jak se porozhlédnete, tak se vydejte po né moc pěkné cestě směrem dolů po žluté turistické značce. Pořád budete sestupovat níže a níže až se dostanete na úroveň Hájeného potoka, potom půjdete podél potoka až do bílého potoka.

Jdete hlavně za krásou přírody a krásnými výhledy, proto na turo trasu si vyberte pěkné počasí.

Ubytovali jsme se v Rekreačním zařízením Jizerky v Bílém Potoku.Prostředí je ideální pro turistiku, cykloturistiku a ozdravné pobyty.
Především vyasfaltovaná síť cyklostezek vybízí k výletům na horských kolech po celém území Jizerských hor a okolí.

Areál rekreačního zařízení nabízí:

- v jednom z penzionů útulná restaurace typu rychlého občerstvení
- společenská místnost
- herna (stolní tenis, stolové hry)
- učebny vhodné pro školení (cca. 40 osob)
- k dispozici společná kuchyňka
- kurt na vojelbal
- minigolf
- ohniště
- parkování v areálu rekreačního zařízení
- obchod 300m od areálu

Ubytování v penzionu

- 02x 4lůžkový pokoj se samostatným příslušenstvím
- 01x 3lůžkový pokoj se samostatným příslušenstvím
- 06x 3lůžkový pokoj - příslušenství vždy pro dva pokoje
- 08x 2lůžkový pokoj - příslušenství vždy pro dva pokoje

- u všech pokojů je chodbička

Cena za lůžko: 170,- Kč / noc
Příplatek za topení: 30,- Kč / noc

Líbily se nám krásné výhledy, skály, ze kterých se v některém případě, třeba jako na Paličníku rozhledna.

Tato trasa je defakto bez placení, až na autobus, jehož cena se odvíjí odkud jedete, ale jestli pojedete z Bílého potoka, tak cena je přibližně 35 Kč. Jediné za co ještě zaplatíte je jídlo a pití.

Poslední aktualizace: 23.1.2010
Smědava-Jizerka-Bílý potok na mapě
Autor: mirekkokes

Příspěvky z okolí Smědava-Jizerka-Bílý potok

vodopád na Černém potoce v Jizerských horách
Jizerské hory mají pro mě svoje kouzlo a vodopád na Černém potoce patří k…
Postupně se rozrůstající technické Muzeum v Bílém Potoce v Jizers…
Jeden z mnoha nádherných potoků v Jizerchých horách. Je na něm spousta nádherných vodopádů a přírodních výtvorů. Pramení pod Černou horou ve výšce…
Krásná a 17,5 km dlouhá okružní trasa vede na Smrk (1124 m n.m.) - nejvyšší horu české části Jizerských hor. Od nádraží v Bílém potoce pod Smrkem, kam…
Smrk, nejvyšší hora Jizerských hor, je vysoká 1124 metrů a je sna…
Vycházíme buď z Hejnice anebo si můžeme popojet až k rozcestí Bártlova bouda a odtud pak vyrazíme po žluté směr Paličník a dále…
Frýdlantské cimbuří dostalo svůj název kvůli údajné pod…
Jako vhodné výchozí místo jsem zvolil Smědavu, ta je ideálním výchozím…
Pátek 5. 10. 2018 Na dnešek hlásili nejlepší počasí - jasno, slunečno, teplo. Ráno sice mrzlo, ale už…
Frýdlantské cimbuří patří k nejvyhledávanějším turistickým cílům …
Další hezké místo pro turistu je…
Z Bílého potoka míříme nejkratší cestou k zelené TZ. Ta nás zavede k nejzajímavějším skalním skupinám Jizerských hor. Od Liščí chaty, kde žádná chata…
Frýdlantské cimbuří je skupina skalních útvarů ve …
Jedním z největších vodopádů v Jizerských horách a v České Republice vůbec je vodopád na Černém potoce, který se nachází zhruba 2…
Frýdlanstké cimbuří a Černý potok jsou přírodní chráněná území, kte…
Chystáte-li se do Jizerských hor a vyhledáváte-li krá…
Májový čas a film „S tebou mě baví svět" nás navnadil na uskutečnění čistě…
Jdeme za podzimním sluníčkem, protože u nás v údolí nám inverze nadělila mlhu. Svezeme se vlakem přes Tanvald a Smržovku do Josefova…
Lázně Libverda
Lázně poprvé uváděny r. 1381. Léčila se zde řada známých lidí, dnes léčba…
ŠTOLPICHY-OŘEŠNÍK Z Hejnic se zajímavou prohlídkou františkánského…