Slovensko.Vysoké Tatry-Štrbské pleso.Vodopád Skok.

Dalším turistickým cílem naší dovolené na Slovensku je návštěva populárního střediska Štrbské pleso ve Vysokých Tatrách.
Cesta z Demenovské doliny trvá necelou hodinku. Nevýhodou střediska je omezená možnost parkování . Možnost bezplatného parkování přímo ve středisku prakticky neexistuje. Jedinou možností je odstavit vozidlo na parkovišti u vyhlídky asi 2 km od Štrbského plesa.

Nějak se nám tentokráte nechtělo šlapat kilometry navíc a tak parkujeme až na posledním možném parkovišti ,přímo u areálu skokanských můstků. Cena samozřejmě odpovídá lokalitě .Za stání nad 6 hodin se platí 10 Eur. Platba za parkování se provádí buď v místním infocentru
nebo v recepci vedlejšího hotelu. Vybavení místního infocentra materiály pro turisty je žalostné. Zdarma je k dispozici pouze několik raklamních letáčků,které vám rozhodně s plánováním trasy nepomohou. A to už vůbec nemluvím o nějakém foto katalogu místní fauny ,flory
nebo jiných zajímavostí

Pokud bezplatnou nabídku materiálů srovnám například s Rakouskem,Itálií popř Španělskem tak mi přijde,že Slovensko asi ještě není v EU. Ale cenově za služby a jídlo jsou naopak již vepředu. Přito ,když jsme tuto problematiku probírali
s majitelkou penzionu,kde jsme byli ubytováni,tak jak nám sama říkala,nikdo z místních to také moc nechápe. Je však třeba říci, že s podobným přístupem jsme se setkali i v Praze. Dost stezků. Vyrážíme po žluté turistické ztezce směrem do hor. vodopad-skok--6-.jpg

Naším dnešním cílem je vodopád Skok.

Ubytovat se můžete například jako my v penzionu Slovakotour na začátku Demenovské doliny nebo si najdete nejlepší cenu hotelů nejen ve Vysokých Tatrách zde.

Po cestě není nikde možnost občerstvení ,proto doporučejeme dostatek tekutin a také čokolády.

Asi nejhezčí vodopád ve Vysokých Tatrách. Cesta k vodopádu trvá necelé 2 hodinky a v dobrém počasí je dobře schůdná i pro menší děti asi od 7 let. Je samozřejmě mírně obtížná pro postupné nabírání výškových metrů. Nejprve cesta procháí hustými lesy .
Asi v poluvině cesty se již dostáváme na ůroveň kosodřeviny a začínají nádherné pohledy směrem na jih ke skokanským můstkům a na okolní skalní masivy. Několikrát překračujeme potuk vytékající z vodopádu,ale dřevěné můstky jsou dobře udržované. Na rozdíl od výstupu
Demenovskou dolinou na Chopok je zde daleko více turistů.

Voda v potůčku je krásně čistá,ale netroufám si posoudit zda je vhodná na pití. Proto je třeba rozhodně doporučit vzít s sebou dostatek tekutin popř.čokolády. V krásném počasí ,které nás doprovázelo celou cestu se dostáváme až pod vodopád. Jedná se o velice fotogenické místo.

vodopad-skok--2-.jpgSamořejmě tedy pořizujeme zajímavé fotografie a po krátké přestávce se vracíme stejnou cestou zpět k parkovišti. Rozhodně se však rádi vrátíme a naplánujeme delší přechod nádherných místních hor.

fotografie z výletu zde

Poslední aktualizace: 5.7.2013
Slovensko.Vysoké Tatry-Štrbské pleso.Vodopád Skok. na mapě

Příspěvky z okolí Slovensko.Vysoké Tatry-Štrbské pleso.Vodopád Skok.

Dovolená na Slaovensku
Hotel Rysy je svojí polohou výborným výchozím místem pro turistiku do…
Zo Štrbského Plesa Na Predné Solisko je stredne náročná trasa,ktorá vedie popod lanovku k Chate pod Soliskom a následne na výstup…
Nové Štrbské pleso Je to jediné jazero vo Vysokých Tatrách, ktoré…
Táto trasa nie je náročná a je vhodná aj pre menšie deti.Po trase vedie…
Štrbské Pleso a Štrbské pleso.
  Vysoké Tatry mají mnoho lákadel pro všechny typy turistů. Nabízí se ale…
Ideme na štít,ktorý je symbolom Slovenska.Začneme na Štrbskom plese a…
Na Nové Štrbské pleso sa dostaneme zo stanice Štrba zubačkou na…
23.8.2010 Štrbské pleso-Solisko  Z Podbanského autem na Štrbské pleso…
Chata pod Soliskom sa nachádza na svahu Predného Soliska vo výške 1840 m…
V Starej Lesnej som bol pracovne odutorka 18. augusta. Pracovné p…
  Bratislava - Kriváň - Bratislava   Zaujímavé túry sa dajú na Slovens…
výzkum působení moravské slivovice na lidský organismus ve vysokohorském…
Světle modrá plesa Vysokých Tater vypadají při pohledu z vrcholků…
V tomto hotelu jsem měla možnost strávit moc hezký týden a vřele…
Na tento odpolední výlet vycházíme z parkoviště od Štrbského plesa. Cesta…
  Jelikož jsme byli ubytováni u Liptovské Mary, pojali jsme návštěvu…
Jedna ze sedmi naučných stezek Tatranského národního parku vede ze Štrbského Plesa K Popradskému plesu. Je dlouhá 3 925 m a projdete ji za 1,5 hodiny…
Rysy 2499 m n.m.
19. července 2006 Na tento den jsme si naplánovali celodenní výlet, a to…
Pásmo Vysokých Tater je ukryté černošedou mrakovou peřinou a mírný déšť…
Sobota, 24.květen, den jako vymalovaný! Vstáváme v šest hodin, abychom vyrazili co nejdříve na naši celodenní výpravu za poznáním krás Vysokých…