Sloupská putování - část 4.

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody Na hory

Při naší další výpravě za poznáváním krás Sloupska, se vydáme do zdejšího Skalního města. Obec Sloup v poslední době připravila pro milovníky turistiky několik značených okruhů. Provedou nás vesměs zajímavými lokalitami, okruhy bývají vcelku dobře značené, vedou ne příliš náročným terénem a svou délkou odpovídají výběru i pro menší děti. Dnes zvolíme pro své putování asi nejznámější a nejvyuživanější Sloupský vyhlídkový okruh.

Sloupský vyhlídkový okruh je značen zelenou specifickou značkou, odlišnou od běžných turistických značek. Začít můžeme třeba pro nás už známého Lesního divadla, nedaleko silnice na Svojkov. Od uměle vytvořené hlásky se vadáme malou strží vzhůru, až Vyhlídce Na stráži, která nám poskytne nádherný výhled na Skalní hrad Sloup, Nový Bor pod Klíčem, část hřebenu Lužických hor, Havraní skály a Radvanec. Cesta nás dovede k rozcestníku U křížku a pak delším stoupáním na hřeben. Zde postupně projdeme okolo tří vyhlídek. Vyhlídky Emanuela Maxe, Hraběnčiny vyhlídky a Maxmiliánovy vyhlídky. Každá z vyhlídek nám skýtá jiný a zajímavý výhled na určitou část Sloupu a širokého okolí. Cesta vedoucí po okraji hřebene je také uváděná jako Dolní hraběnčina cesta.

Za poslední, Maxmilánovou vyhlídkou odbočíme vlevo na skalní hřbet, nacházející se nad Sloupským skalním městem. Jedná se o velice zajímavé, romanticky vyhlížející skalní útvary v podobě stěn, věží a kup, které si mnohdy nezadají s tak známými skalními útvary jako třeba Kapela na Hruboskalsku. I zde jsou mnohé skály vyhledávaným cílem horolezců.

Po úzké cestičce ve skalách dojdeme k dalším zajímavým vyhlídkám. Zvláště Vyhlídka U Turka nám poskytne nejenom krásný výhled, ale i chráněný dřevěný altán s příjemným romantickým posezením. Skalní věže s přiléhavými názvy jako Turek, Kočka, či Hraběnka, nás jistě zaujmou svou impozantní krásou. O kousek dál je ještě Mikovcová vyhlídka a Vyhlídka Nad liščí dírou. Když jsme se náležitě pokochali pohledem na Sloupské skalní město, vrátíme se stejnou stezkou zpět. O pár metrů dále sejdeme dolů do Konvalinkového dolu. Jeho stěny jsou opět lemovány zajímavými skalnímu útvary. Výjdeme pod Liščí dírou a ocitneme se na okraji rozlehlých pastvin, patřící k nedaleké farmě s chovem jezdeckých koní.

Při ohradě dojdeme k místnímu hřbitůvku a držíc se stále stejné zelené značky, dorazíme k prvním domkům Sloupu, přejdeme můstek přes Dobranovský potok, zdobený sochami sv. Rozalie a sv. Jana Nepomuckého. Příjdeme ke stánku, kde o sezóně prodávají výbornou zmrzlinu, naproti je obchod a za ním místní pošta. U informačních tabulí si můžeme eventuelně odpočinout a pochutnat si na zmrzlině, pak pokračujeme dále pod Kostelem sv. Kateřiny, k památkově chráněné staleté lípě, až k rozcestí Pod Stráží. Nacházíme se přímo dominatnímu skalnímu suku, na kterém se skví nejznámější sloupská kulturní a historická památka,- Skalní hrad Sloup. Ale o něm zase až někdy příště.

Dnes jsme na svém výletu poznali jistě nejkrásnější Sloupský okruh, který nás zavedl na kouzelné vyhlídky na krásné romantické okolí Sloupu.

Doporučuji menší svačinku s sebou, ale dobře se najíme třeba i v restauraci U Studničku, nedaleko hradu Sloup.

Rozhodně nejkrásnější je pohled z Mikovcovy vyhlídky na věže Skalního města. Ale i ostatní vyhlídky nám poskytnou nádherný pohled na zdejší přírodní krásy.

Mimo trochu vlastního potu prakticky neinvestujeme nic, nepočítám-li eventuelní občerstvení, či výtečnou zmrzlinu.

Poslední aktualizace: 29.10.2012
Sloupská putování - část 4. na mapě
Autor: Karolus

Příspěvky z okolí Sloupská putování - část 4.

Slavíček
Slavíček je výrazný čedičový vrch (535 m), strmě vystupující z ni…
Dnešní další putování Sloupském zahájíme v místě, kde jsme v předešlé…
Přestože jsme prochodili a shlédli spoustu zajímavých míst, domníváme se,…
Modlivý důl se nachází v severní části Ralské pahorkatiny u obce Svojkov…
Skalní vyhlídka Dědovy kameny s vyhlídkou na zříceninu hradu Svoj…
Toto rozcestí stojí ve Svojkově u restaurace Zámeček a je křižovatkou několika turistických tras. Od rozcestí je to po nevyznačené…
Jeskyni Staré časy, vytesanou do skály, naleznete 300 metrů severozápadně od svojkovské restaurace Zámeček. Jeskyně patří do…
Matterhorn je skalní věž na nejzápadnějším okraji Svojkovských skal. Lezecké trasy různých obtížností od IV až po IXc. Skalní věž je viditelná jak ze…
Velice zajímavý skalní úvar, označovaný nejčastěji jako Svojkovské skály, najdeme při silnici č.268 spojující Sloup se Svojkovem,…
Modlivý důl je asi 1 km dlouhé romantické skalnaté údolí, hluboce zaříznuté do pískovcových skal pod Slavíčkem a Tisovým vrchem na…
Jménem Na Stráži se označuje vysoký skalnatý ostroh (354 m), strmě…
Rozhledna na Stráži u Sloupu v Čechách se nachází před vesnici Sloup v Čechách na skále v 354 m. n. m. K rozhledně se dá dojet autem…
Na jižním okraji Sloupu ční nad údolí Dobranovského potoka asi 35…
Samuelova jeskyně
jeskyně je skromné obydlí poustevníka, uměle vyhloubené v pískovcovém skalním masivu, vyčnívajícím z nevelkého návrší nad jižním…
Sloup v Čechách patří k jednomu z nejzajímavějších míst v Máchově kraji. Turisté zde mají spoustu možností jak příjemně strávit…
Obec Sloup v Čechách se nachází cca 8 km od České Lípy směrem na Nový Bor,…
Lesní divadlo leželo v mělké skalnaté sníženině na jihozápadním úpatí pís…
Zbytky skalního hradu Svojkov stojí u stejnojmenné osady na Českolipsku v Libereckém kraji. Z hradu se dochovaly místnosti vytesané…
Sloup
Soutěž 2 body
Hrad Sloup patří k našim nejlépe zachovaným a nejkrásnějším Skalním…
Vydáme-li se z České Lípy směrem na Nový Bor tak asi po 5 km u osady Pihel…
Sloup a jeho okolí jsme navštívili již na jaře. Mohli jsme obdivovat,…
Od Mimoně je to kousek,ze Zákup 15km autem..Je to příjemná cesta autem krásný výhled do KRAJINY. HISTORIE Od pravěku do roku 1679 O…
Sloup v Čechách - lesní divadlo
Lesní divadlo se nachází asi půl kilometru jižně od Sloupu. Divadlo bylo…
Dalším skvělým typem na výlet v okolí Nového Boru  je unikátní Skalní hrad Sloup, dorazit k němu můžete, pěšky, na kole či vlastním…
Sloup je převážně rekreační obec, ležící v širokém údolí Dobranovského potoka na severozápadním úpatí Svojkovských vrchů, asi 3 km…
Začátek naší trasy začína v Litoměřicích odkud jedeme směrem na Úštek,…
Jedeme autem, jedeme do Krkonoš. Je pravda, že trochu oklikou, jenže u nás…
Při prázdninovém putování v okrese Česká Lípa jsme nemohli vynechat…
Nová rozhledna ve Sloupu v Čechách
Sloup v Č. Sloup leží v Krásné romantické krajině, v níž se na hladinách r…