Sliema

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Vycházka - půldenní Celodenní výlet Za kulturou Za sportem

Malta je velmi malý ostrov, dá se říct, že do kteréhokoliv sousedního města se můžete dostat do 10 minut buď autobusy, které tam jezdí každých pár minut nebo do 25 minut pěšky..Jízdní řády jsou sestaveny tak, že celý ostrov je rozdělen na tři zony (A, B, C) a každá zona má svou cenu. V průměru za jednu jízdenku zaplatíte kolem 40 centů (euro), děti o něco méně. A jet místním starodávným busem je celkem zážitek. Nejnavštěvovanějším turistickým místem je město Sliema. Hlavní město Valleta je obehnáno hradbami a spíš slouží ke kulturnímu vyžití než k opalování nebo koupání.Z hlavního nádraží Vallety tam jezdí autobus každou chvíli, cesta trvá do 10 minut.Vlastně města na Maltě jsou odděleny jen značkami, takže vám celá Malta připadá jako jedno velké město..

Promenáda
Promenáda  •  Foto: parezart

Sliema je stejně jako Valleta plná obchodů s oblečením,elektronikou,spousty kaváren a stánků kde vás lákají na projíždku lodí a jiné akce..jinak od Sliemy začíná několikakilometrová nádherná promenáda kolem moře, po které se můžete dostat až do města s nejrušnějším nočním životem Paceville. Promenáda je také určená sportovcům, kteří si chcou zaběhat. Kolečkové brusle se asi nehodí cesta je vydlážděná a většinou plná lidí. Kola bych do těchto velkých měst moc nedoporučoval protože to vypadá jako že každý Mal'tan vlastní dvě auta:-), ale třeba existují nějaké cyklistické stezky...Jako národní sport na Maltě vypadá rybolov. Na každém kameni jeden rybář dokonce i rybářky..Mají ale své místa a ty většinou nejsou na plážích, takže se nemusíte bát, že by vám někdo zasekl háček třeba do nohy. Na celém ostrově je jen pár písčitých pláží, konkrétně ve Sliemě ani jedna. Vše je jen z kamene, například pro mě to byl celkem nezvyk, protože sem zvyklý na písek, ještě k tomu když vám nad hlavou jezdí auta, někdy si připadáte,že ležíte ve městě a ne na pláži. Ale nic z toho neodradí místní a turisty, aby se uvolnili. Třeba studenti z jazykových škol se tam scházejí a hromadně se učí aj.

Pláž  •  Foto: parezart

Ubytovat ve Sliemě se můžete bud' v hotelech, kterých je tam spousty, většinou blízko moře nebo v hostelech, které bývají více v centru. Ubytování si raději zamluvte predem přes internet, protože v době sezony je všechno brzo plné.Pro ty kdo se tam chystají jet na delší dobu je nejlepší si na maltských stránkách zajistit pronájem bytu. I když sou hostely levné Ubytování, byt vychází pořád nejvýhodněji, plus máte vlastní kuchyň sprchu a televizi, která se ale platí zvlášť. Hostel vyjde kolem 25/30 euro noc, když chcete být sám. Byt vyjde kolem 450 euro na měsíc i s vodou a energií (nezapínejte ale klimatizaci) a to je hodně znát. Také si nezapomeňte pořídit embossovanou kreditní kartu jinak si přes internet nic neobjednáte, plus si nechte zvednout týdenní limit, protože než zaplatíte nájem, budou po vás chtít zálohu a pak už někdy nezbývá na jídlo:-).Vybírat se tam dá jedině z bankomatu protože maltské banky s českými nekomunikují.Nevím jak je to teď..S jídlem je to jednoduché. Buď můžete zajít do jedné z restaurací, kterých je kolem promenády spoustu nebo jsou ve Sliemě dva supermarkety. Mají otevřeno 6 dní v tydnu a cenově je to podobné.

Nejvíc se mi líbila dostupnost měst, spousta kultury, v Pacevillu noční život by si měl vyzkoušet každý.Připadáte si tam jako na modní přehlídce.Ale pozor, je tam zákaz vynášení skla z baru.Ty bary jsou většinou polootevřené, jakoby nemají přední stěnu. Můžete tak stát na ulici a zároveň sledovat co se děje uvnitř. Když vás uvidí policajt s lahví v ruce, pošle vás to vypít dovnitř. Tedy aspon já jsem musel:-).Promenáda nádherná, popár měsících už mi ale chyběla tráva. Je tam možnost si jít trávu připomenout do botanické zahrady, která se ale nachází ve Valletě.

Pláž  •  Foto: parezart

Hlavně ve Valettě se pořáda spoustu akcí od divadelních představení po koncerty a umělecké výstavy. Je tam možnost navštívit velké množství kostelů, paláců a muzeí. Každá atrakce má svou specifickou cenu, na některé je vstup zdarma. Jestli jste golfisti nezapomeňte si přibalit svoje nářadí, je tam velké golfové hřiště, plus ve stejném areálu je běžecký okruh a fitko. Pro milovníky koňů se tam jezdí překážky a halvně po'lo (hokej na koních).

Poslední aktualizace: 24.4.2009
Sliema na mapě
Autor: parezart

Příspěvky z okolí Sliema

Trix Ix-Xatt
Trix Ix-Xatt je přímořská promenáda v maltské Sliemě. Nachází se zde…
Hlavní město Maltské republiky leží v přístavu Grand Harbour. Žije zde…
Nejkrásnějším místem Malty nejsou pláže a mořská pobřeží, ale nádherné p…
Malta 2007 7. 3. Pohodlným autobusem Student Agency se po zhlédnutí Kameňáku 2 dostáváme na vídeňské letiště. Po odbavení, které až na drobné handr…
Inkvizitorský palác je nenápadně schovaný v jedné z uliček Vittoriosy. Přitom je to jeden z mála dochovaných inkvizitorských paláců…
Letiště Luqa (MLA) spadá pod město Valletta, k…
Ještě před půlnocí se mi podařilo sbalit konečně kufr a po snídani v…
Pokud chcete cestovat po ostrově Malta, máte možnost půjčit si třeba auto…
Mosta Dome je katedrála Nanebevzetí Panny Marie v maltském městě Mosta. Je to…
Ostrov Malta láká k návštěvě turisty z celého světa především svými…