Slavenské hřiby

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Do přírody

Letošní sezóna houbařským úlovkům příliš nepřeje a tak navrhuji udělat si výlet na místo kde dozajista nalezneme spoustu hřibů. Milovníci smaženice však možná budou zklamání, nebude to ani pravák, ani modrák, ba ani hřib satan, ale hřib kamenný.

Na hřebeni Broumovských stěn nad osadou Slavný nalezneme pozoruhodné skalní útvary označované jako skalní hřiby. Jejich základna je tvořena méně odolnou vrstvou horniny, která snáze a rychleji zvětrává. Vrchní část - vlastně klobouk houby - pak tvoří vrstva odolnější, jež lépe odolává zubu času. Na částečně odlesněném prostoru zde nalezneme i několik desítek těchto útvarů. Některé jsou menší, jiné dosahují výšky několoika metrů.

Nedaleko se také nachází vyhlídka na Čertovu tchýni, výhled je však omezený a pomalu zarůstá.

Nejbližší přístup je z osady Slavný (autobus sem jezdí i o víkendech - zastávka "Suchý důl, Slavný", v horní části osady se nachází parkoviště) po žluté značce na rozcestí nad Slavným a dále po červené (celkem cca 1,5 km).

Jinak se se skalními hřiby můžeme setkat i na dalších místech Broumovský stěn. Známá lokalita jejich "růstu" je také nad polskými Vambeřicemi (tip spíše pro motorizované cestovatele či pro zdatné cyklisty).

Kam dál: nabízí se celá řada turistických tras tajuplnými Broumovskými stěnami. Osobně bych doporučuji vrátit se na rozcestí Nad Slavným a vydat se po žluté značce ka Kamenné bráně. Ta je tvořena do sebe zaklíněnými kamennými bloky a dosahuje výšky asi 5 metrů. Z brány je pěkný výhled dolů do Broumovské kotliny.

Základní občerstvení nalezneme takřka v každé vesnici. Velkým lákadlem je jistě stylová chata na Hvězdě (cca 5 km) postavená ve švýcarském stylu a nabízející posezení na terase přímo na mohutném skalním bloku, z něhož je výhloed na celé Broumovsko. V sezóně však bývá dosti plno a tak nikdo nepohrdne klobásou ze sousedního stánku.

Ubytování je možné v několika pensionech či ubytování v soukromí. Výhodné ji i ubytování v některé z chatových osad, například přímo pod skalním městem na Ostaši http://www.ostas.adrspach.cz/index.php

Krásná příroda,pozoruhodné skalní útvary, hluboké rokle i daleké výhledy... co víc si může milovník přírody přát. Malou ochutnávku výhledu z Broumovských stěn naleznete například zde: http://www.virtualtravel.cz/broumov/broumovske-steny-vyhlidka-ii.html.

Celá oblast je volně přístupná. Mějte však napaměti, že se nacházíte v přísně chráněném území (národní přírodní rezervace Broumovské stěny) - tudíž platí zákaz vstupu mimo značené cesty.

Bližší informace o dalších zajímavých místech Broumovských stěn můžete nalézt např. na: http://www.severovychod.estranky.cz/clanky/broumovske-steny.html

Poslední aktualizace: 15.7.2010
Slavenské hřiby na mapě
Autor: zabomil

Příspěvky z okolí Slavenské hřiby

Dobytčí cesta v Broumovských stěnách
Od rozcestí v Zaječí rokli (550 m n.m.) se můžete k rozcestí nad Slavným…
Slavenská vyhlídka se nachází v národní přírodní památce Polické stěny.…
Tento příspěvek berte jako doplnění výborně zpracovaného článku…
Skalní (nebo chcete-li kamenné) hřiby vznikly v důsledku erozního…
Milovníci houbaření ví, že každá oblast je jinak úrodná pro různé druhy…
Rozcestí nad Slavným (foto 1 – 3) je jedno z nejdůležitějších rozcestí Broumovských stěn. Leží asi 200 m nad parkovištěm a je od něho kr…
Turisticky atraktivní Broumovské stěny jsou známé hlavně díky své hlavní červeně značené trase. Popisovaná trasa je mnohem méně navštěvovaná, ale…
Toto je asi základní trasa pro ty, kteří chtějí poznat nejznámější…
Ovčí rokle je jednou z mnoha roklí Broumovských stěn. Je poměrně…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych vás pozval na krásný výlet…
Kousek naší republiky na Náchodsku s poněkud jazykolomným názvem Adršpašsko-Teplické skály zůstává vděčným turistickým cílem již dlouhou…
Krásně umístěná vyhlídka vznikla v říjnu roku 2019 na kraji lesa…
Z letošního plánu projít si Broumovské Stěny křížem krážem v zimě,…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych vás pozval na výlet do…
Kamenná brána
Krásný skalní útvar na okraji Broumovských stěn (masív…
Broumovské stěny se nachází mezi městy Police nad Metují a Broumov. …
Edit: Původně jsem v tomto článku psal o Hruškově rokli. Zda se jedná o rokli Hruškovu nebo Hájkovu, nebylo dlouho jasné. I od místních jsem dostáv…
Hvězda se nachází v nadmořské výšce 671m n m. Patří k nejnavštěvovanějším turistických atraktivních místům v Broumovsku a je také…
Rozcestí (foto 1) se nalézá nad obcí Suchý Důl (https://www.turistika.cz/mista/suchy-dul-a-slavny) u ústí Hruškovy rokle (https:…
Pátek:  Konečně pojedu vyzobávat kousky přírody, které jsem kdysi…