Slatiny - kostel Nanebevzetí Panny Marie

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Celodenní výlet Za sportem Do přírody Na kole

Při výletu do Českého ráje, nebo na Jičínsko se můžeme zastavit u jedné zajímavé a netradiční sakrální stavby, kterou je kostel Nanebevzetí Panny Marie ve Slatinách.

Dominanta obce, nepřehlédnutelný kostel Nanebevzetí Panny Marie se nachází na mírném návrší uprostřed obce. Kostel dala vystavět hraběnka Anna Šliková v letech 1761 - 63 na místě původního gotického kostela. Jedná se o jednolodní stavbu o téměř čtvercovém půdorysu zakončenou kupolí s lucernou s venkovním polygonálně a vnitřně uzavřeným presbytářem s obdélníkovou sakristií. Toto řešení je v našich končinách ojedinělé. V době přestavby kostela, v roce 1761, byla postavena i rokoková zeď kolem hřbitova a 4 kaple. V roce 1854 byly 3 kapličky zbořeny, poslední dochovaná později sloužila jako márnice. Západně od kostela dále najdeme dochovanou dřevěnou zvonici s renesančním zvonem z konce 17. století.

Hospoda se nalézá v prostoru křižovatky nedaleko kostela, ale vzhledem k tomu, že návštěvník do Slatin zavíta zřejmě při cestě k jinému cíly, pravděpodobně využije možností nadlábnout se jinde.

Slatinský kostel potvrzuje, že zajímavé stavby jsou k vidění i v turisticky méně navštěvovavných a opomíjených lokalitách.

Cca 5 km jižně od Slatin se nalézají Češovské Valy, hradiště jehož historie sahá do období 1. století před naším letopočtem, kdy mělo být vybudováno Kelty. O výletu k Češovským valům více zde, viz: https://www.turistika.cz/vylety/cesovske-valy

Poslední aktualizace: 30.12.2011
Slatiny - kostel Nanebevzetí Panny Marie na mapě
Autor: Martens

Příspěvky z okolí Slatiny - kostel Nanebevzetí Panny Marie

Slatiny - kostel Nanebevzetí Panny Marie
Slatiny - dominanta obce, nepřehlédnutelný kostel Nanebevzetí Panny Marie…
                                           Prachovské skály8.5.20…
Milíčeves - první zmínka o vsi se objevuje v zemských deskách roku 1325. V…
Řeka Cidlina, která obcí Milíčeves prochází, častými záplavami v nutila…
Obec Nemyčeves, která se nachází cca 5 km jižně od Jičína je prvně…
Vitiněves - obec cca 3 km jižně od Jičína, je prvně připomínána roku 1345. Ves byla založena jistým Vítem, nebo podobným jméném, od…
>Barokní zámek stojí na východním okraji vsi Jičíněves na…
Obec Žeretice se nalézá cca 13 km jižně od Jičína. První písemná zmínka o vsi je doložena v roce 1350. I v Žereticích, které nejsou…
Od obce Volanice, která se nachází jižně od Jičína se nabízí panoramatické…
Název obce Vrbice, která se nalézá jižně od Jičína, je podle staročeského…
První zmínka o obci Tuř, která se nalézá jižně cca 7 km od Jičína, pochází…
Češov - obec jižně od Jičína prvně písemně doložená roku 1360. Lokalita však byla osídlena již v dávných dobách což dokládají…
Původní název obce byl Nová Lhota, Hrnčířova Lhota, poté Lhota Turská. Nynější ves vznikla 25. listopadu r. 1784 po parcelaci…
Obec Hradišťko se nalézá, na vyvýšenině, nad levým břehem řeky Cidliny,…
Obec jižně od Jičína historicky doložená roku 1320. Místo bylo však osídleno již dříve, což dokládá objev dvoudílného slovanského…
Volanice, které jsou prvně písemně doloženy roku 1325,  se nachází cca 15…
Od křížku, který se nalézá pod obcí Hradišťko u křižovatky cest ve směru Stříbrnice - Vrbice, se nabízí krásné výhledy na Krkonoše,…
Míříme do lokality, která se nachází cca 12 km jižně od Jičína. Vzhledem k tomu, že se nejedná o klasický Český ráj zařadil jsem…
Dolany - obec jihozápadně od Jičína, její název je odvozen od místa ležícího v údolí (dole) pod Chyjickou strání a pahorkem Kopnice.…
Obec Staré Místo se nachází na místě původního města Jičín, o kterém se…
Jak název napovídá lokalita Češovské Valy se nachází nedaleko obce Češov…
Kam a jak jedeme Naším cílem je poznání lidové architektury, kterou prezentuje dřevěný Kostel Sv. Václava v Kozojedech, které se…
Jičínský Zámecký park se nachází jižně od budovy zámku. První návrhy na…
Jičín leží v Severních Čechách, východním směrem od Mladé Boleslavi. Město Jičín proslavil spisovatel Václav Čtvrtek ve svých…
Z Jičína se dáme po červené turistické značce a Libosadem…
Jičín - Valdická brána
Valdická brána - dominanta Valdštejnova náměstí v Jičíně. Je jedinou dochovanou z původních tří bran, které byly součástí původních…
Přirozeným centrem Jičína je historické Valdštejnovo náměstí. Dominantní…
Prachovské skály
Přírodní rezervace vyhlášena v roce 1933. Skalní město vzniklo usazením pískovců a slínovců na dně druhohorního moře a stalo se tak…
zřícenina hradu Trosky
Soutěž 2 body
Trosky - jednoznačně nejvýraznější dominanta Českého ráje, která se…