SKALNÍ HRAD A POUSTEVNA SLOUP

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou Do přírody Na kole

Jedeme,nebo jdeme na výlet za Romantikou,poznáním,sportem,turistikou,dobře se najíst,odpočinout,relaxovat do Sloupu v Čechách na Skalní hrad a poustevnu.

Skála přes 30 metrů vysoká a sto metrů dlouhá, byla ve svrchních, téměř nedostupných patrech, dávnými budovateli značně rozčleněna. Ruce kameníků prorazily v hloubi kamene úzké vstupní chodby ambitu a vytesaly prostor kostela, který byl završen věží.

Jižní osluněná stěna skály byla vytvarována do stupňovitých zahradních teras. Jedno z nejstarších a nejzajímavějších prostor je hladomorna ve tvaru džbánu, původně vyhloubená do skály pro uskladnění obilného zrna. Obyvatelé hradu zde nacházeli útočiště ve válečných dobách, někteří však, jako poustevníkMikeš Pancíř, vyráželi odsud na loupeživé výpravy. Třicetiletá válka způsobila zkázu opevnění a ukončila éru vojenského využití objektu. Po dlouhém období zpustošení, vneslo vrcholící baroko do skály spiritualitu. Nový majitel Ferdinand Hroznata z Kojotova se s náboženským zanícením pustil v roce 1690 do rozsáhlé přestavby se záměrem vybudovat poutní místo s klášterem. Po jeho smrti však byl tento velkorysý plán redukován na poustevnu, kterou v osmnáctém století obývalo šest poustevníků.
Šlechtičtí majitelé, hrabata Kinští, žijící v té době již v novém zámku v centru obce, často přiváděli na skálu své význačné hosty.

Pension Sklípek-Sloup
Pension U Studničků Sloup
Dostatek restaurací v Novém Boru,České Lípě,Zákupech...vše v okruhu 5-10km

Dostatek turistických zajímavostí a krásná příroda v létě i zimě.

Zámek postaven letech 1730-1733 byl hrabětem Janem Josefem Maxmiliánem Kinským.Nyní dom.důch.
Koupaliště - Radvanecký rybník leží na horním toku Dobranovského potoka mezi Radvancem a Sloupem.
Samuelova jekyně-V roce 1718 vyhloubil Samuel Görner jeskyni ve skalním bloku a žil tam jako poustevník. Vyráběl zde brýle a dalekohledy, i když byl vyučený okrasný zahradník.
Lesní divadlo-Za podpory hraběte Kinského, místních podnikatelů a novoborských továrníků se podařilo dát dohromady 50.000 Korun českých a během roku 1921 vystavět lesní scénu, které se žádná jiná v Čechách nevyrovnala.
Vyhlídkové okruhy.Je tam jak strávit dovolenou a volný čas.

Návštěvní doba

ObdobíOtevřenoPoznámka
DUBEN a ŘÍJEN 9:00 - 16:00 Jen soboty, neděle, svátky a ve všední dny po předchozím ohlášení.
KVĚTEN až SRPEN 9:00 - 17:00 Denně, včetně pondělí.
ZÁŘÍ 9:00 - 17:00 Mimo pondělí.

Mimo výše stanovenou návštěvní dobu je možné hrad navštívit jen po dohodě se správcem a za zvýšené vstupné

KategorieCenaPoznámka
Základní vstupné 50,- Kč Dospělí nad 16 let.
Snížené vstupné 25,- Kč Děti 6-16 let
Studenti denního studia (po předložení platného průkazu)
Invalidé (průkaz ZTP, ZTP/P)
Důchodci
Rodinné vstupné 119,- Kč Rodiče + 1 až 2 děti (6-16 let).

Bezplatný vstup:

1. Vedoucí zájezdů a pedagogický dozor,
  2. invalidní děti (ZTP),
  3. náhradní rodiny spolupracující s Fondem ohrožených dětí (průkaz FOD).
Klíč
Klíč  •  Foto: evaneo

Jiné slevy neposkytujeme!

Vstupné za prohlídku mimo návštěvní dobu

KategorieCenaPoznámka
Základní vstupné 60,- Kč Dospělí nad 16 let.
Snížené vstupné 30,- Kč Děti 6-16 let
Studenti denního studia (po předložení platného průkazu)
Invalidé (průkaz ZTP, ZTP/P)
Důchodci
Rodinné vstupné 150,- Kč Rodiče + 1 až 2 děti (6-16 let).

Celkem vždy však nejméně 200,- Kč za jednu prohlídku.

Turistické fotografování a filmování zdarma.
Profesionální fotografování a filmování výhradně jen na základě smlouvy se správcem hradu.

Poslední aktualizace: 14.10.2009
SKALNÍ HRAD A POUSTEVNA SLOUP na mapě
Autor: evaneo

Příspěvky z okolí SKALNÍ HRAD A POUSTEVNA SLOUP

Panská sídla Sloupu v Čechách
Do Sloupu v Čechách se nejlépe dostanete samozřejmě autem. Parkování je možné přímo pod hradem. Když budete mít štěstí a bude volno …
Sloup v Čechách - kostel svaté Kateřiny
Kostel Svaté Kateřiny ve Sloupu v Čechách byl vystaven v roce 1327,…
Zámek nechal vystavět v roce 1730 Josef Jan Maxmilián Kinský. Dos…
Náš další výlet vede kousek od Nového Boru .Pod hradem Sloup je krásné,…
O romantice skalních útvarů v okolí známého skalního hradu Sloup se můžeme…
Sháníte zajímavý tip na výlet? Vydejte se na poznání krás Sloupu v Čechách…
Sloup je převážně rekreační obec, ležící v širokém údolí Dobranovského potoka na severozápadním úpatí Svojkovských vrchů, asi 3 km…
Vydáme-li se z České Lípy směrem na Nový Bor tak asi po 5 km u osady Pihel…
Sloup a jeho okolí jsme navštívili již na jaře. Mohli jsme obdivovat,…
O letovisku Sloup v Čechách, toho najdete v této rubrice poměrně dost.…
Vydáme se na skalní Hrad Sloup v Čechách, v okrese Česká Lípa. pojedeme autem, ale kdo by chtěl vláčkem , je zde i tato možnost,…
Od Mimoně je to kousek,ze Zákup 15km autem..Je to příjemná cesta autem krásný výhled do KRAJINY. HISTORIE Od pravěku do roku 1679 O…
Sloup v Čechách - lesní divadlo
Lesní divadlo se nachází asi půl kilometru jižně od Sloupu. Divadlo bylo…
Dalším skvělým typem na výlet v okolí Nového Boru  je unikátní Skalní hrad Sloup, dorazit k němu můžete, pěšky, na kole či vlastním…
Toulky podzimním Novoborskem. Do Nového Boru přijíždíme Karlovým autem…
Cesta lesy, převážně borovými, krásnými pískovcovými skalami, údolím,…
Ze Sloupu jsme se vypravili po červené značce k Lesnímu divadlu,…
Těchto několik tipů na výlet věnuji nejzajímavější a bezesporu turisty…
Sousoší Kalvárie se nachází v centru obce, na náměstí T. G. Masaryka. Je…
Sloup
Soutěž 2 body
Hrad Sloup patří k našim nejlépe zachovaným a nejkrásnějším Skalním…