Simply Wine: Víno, které léčí mysl

Tipy na výlet Vinařská turistika

Chcete zapomenout na všední starosti a soustředit své smysly jen a jen na kvalitní moravské víno? Pak vám bude sympatické heslo „Simply Wine“, které zdomácnělo ve vinařství Jakuba Šamšuly. Až budete na Moravě, nezapomeňte se zde zastavit, určitě nebudete litovat.

Vinařství Jakuba Šamšuly se nachází v Čejkovicích ve velkopavlovické vinařské podoblasti, a právě pro svou filozofii harmonie mysli je široce vyhledávané českými i zahraničními turisty. Velkopavlovicko je proslulé kvalitními červenými a bílými víny s typickou pevnou minerální kyselinkou a jedinečným aroma. K vysoké kvalitě vín výrazně přispívá příznivé půdní podloží.

Na co se můžete v Čejkovicích těšit?
Jakub Šamšula vinařství se specializuje na výrobu limitovaných edic, zejména bílých přívlastkových vín exkluzivní kvality, které pocházejí z redukovaných sklizní hroznů převážně z vlastních vinic. Nejvíce pozornosti je věnováno přípravě suchých vín, jež vynikají svou jemností a čistotou chutě.

„Vinařství je pro nás posláním a každodenní výzvou, věnujeme se mu s plným nasazením a jen ty nejlepší hrozny, které nám příroda dovolí sklidit, přetváříme ve víno, se kterým se Vám dostává do rukou ztělesněná práce ve vinici a sklepě. Vychutnejte si vzácný okamžik souznění s vinařem, vinicí a vinařskou tradicí Čejkovic,“ řekl Jakub Šamšula, majitel vinařství.

Vinařství si zakládá na pečlivém obhospodařování vlastních vinic, aby získalo dokonale vyzrálý hrozen, který je základem pro výrobu kvalitního vína. I přesto, že Jakub Šamšula nepochází z tradiční vinařské rodiny, tak dokázal obstát ve velké konkurenci a dnes představuje významnou ikonu ve svém oboru. Jeho vína obdržela prestižní ocenění v Salonu vín ČR.

A jaké skvosty vám vinařství odhalí?
Z bílých vín stojí za to ochutnat například Rulandské šedé, Ryzlink rýnský a Chardonnay. Z červených se nechte zlákat Rulandským modrým a Cabernetem Sauvignon. Vína lze ochutnávat na předem domluvené degustaci, ke které si můžete objednat tradiční gurmánské speciality.

Více o vinařství naleznete na webových stránkách www.samsula.cz a více o moravských a českých vínech na www.vinazmoravy.cz.

Poslední aktualizace: 31.5.2013
Simply Wine: Víno, které léčí mysl na mapě

Příspěvky z okolí Simply Wine: Víno, které léčí mysl

Čejkovické sklepy
Templářské sklepy v Čejkovicích Dnes jsme se vydali do malebné obce na jihu…
Čejkovice u Hodonína, 6. září 2015 Jak již bývá zvykem,…
  Čejkovické bylinkové slavnosti se letos uskuteční 2. září od 11:00.  Propojení na Facebook: http://www.facebook.com/SonnentorCejkovi…
První zářijovou neděli v 10:30 hodin zahájí společnost…
Již po devatenácté se potkají…
„Člověk v Čejkovicích bydlí s lidmi, kteří také vyrábějí víno, povídají si o něm,…
Značná část pramenů (v podstatě všechny stejně) uvádějí, že kostel v Čejkovicích založili někdy před r. 1269 němečtí Templáři. V tomto případě bych…
Podobně jako templářští rytíři v boji, tak i víno z Templářských …
Zámek stojí na návrší nad obcí Čejkovice na Hodonínsku v Jihomoravském kr…
Dávná legenda o templářích praví, že právě jejich mapy pomohly šp…
Vinařské družstvo Templářské sklepy Čejkovice, jež bylo založeno …
„Nejdeme proti proudu, ale vedle něj,“ vysvětluje svou filozofii…
Čejkovice jsou velkou vinařskou obcí s 2530 obyvateli a najdeme ji v Mutě…
Při cestě do čejkovických vinohradů ten sklep nemůžete minout.…
Tak jsme po nějaké pauze zase navštívili Jižní Moravu. Vlastně je parad…
Vinařství Škrobák sídlí v obci Čejkovice, která se nachází na po…
Rozcestník červené turistické stezky, zvané Cesta T. G. Masaryka, a modré turistické značky se nachází v Čejkovicích na městečku, u…
Bylinkový ráj - Sonnentor Čejkovice u Hodonína Nabízíme zážitkovo…
O víkendu bude v Kobylí na jižní Moravě otevřena unikátní…
Pátek 27. 5. 2022 - odpoledne U jedné rozhledny jsme spali, u druhé jsme…