Silvestrovský výšlap na Milešovku

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Po loňském silvestrovském výstupu na Říp, jsme se rozhodli vystoupat na další horu, na Milešovku. Impulsem pro naše rozhodnutí byly Kláňovy články a nadšení z existence této hory Smile Získali jsme od něj pár informací, kam a kudy nejlépe a kolem desáté jsme 31.12.2012 vyrazili autem do obce Bílka, kde ho necháváme na parkovišti (neplatíme nic) a kolem kostela se vydáváme k vrcholu.

Foto: pekoska

Cesta je značena červenou TZ později se připojí modrá. Sníh ani letos není, ale byl, takže je cesta dost uklouzaná a výstup je tak značně ztížený. Vylamujeme se na strmé cestě a míjíme sestupující, kteří jsou na tom o poznání hůře. Jó sestup je vždycky horší. Naštěstí nemáme úplně špatné počasí. Sluníčko sice moc nesvítí, ale když se nám pod vrcholem otevře výhled do KRAJINY, je docela obstojný. Kocháme se a pak ( přeci jen je zima) jdeme do občerstvení na čaj a polévku.

Uvnitř je plno. Parta lidí slavící Silvestr a vůbec lidé, kteří se tu dnes objeví evidentně vadí obsluze. S velkým přemáháním nás obslouží. Polévka ve vlažná, ale není čas na hrdinství. Koupili jsme i pohledy – ty co se nám líbili neměli, místa tu také moc není tak rychle jíme polévku, ještě razítko a mizíme. Pohledy pošleme je odjinud.

Na vyhlídku jsme se tentokrát nepodívali. Necháme si to na jaro, jako překvapení . Na strom u cesty věšíme novoroční prasátko a jdeme se klouzat zpátky k autu. Sestup je opravdu náročnější. Musíme dávat pozor na ledovku schovanou pod bukovým listím a vyhýbat se protijdoucím. Kdo nemá problém se sestupem je náš pes, který si to užívá spolu s ostatními čtyřnohými kamarády, kterých je tu opravdu hodně. Večer budou asi všichni zavření doma, tak ať se vyvětrají že wink

Jsme dole, bez úhony a spokojeni, že jsme zdolali další silvestrovský kopeček. Uvidíme, kam polezeme letos Smile

Jinak Milešovka je krásná (měli jsme štěstí na počasí) výhled na České středohoří je úžasný. Až na ty komíny, ale s tím nic nenaděláme. Určitě tu nejsme naposledy. V tom měl Kláňa pravdu Smile

Na vrcholu Milešovky jsme si dali „gulášovou“ polévku a čaj. Jinak jsme se nikde na jídle nestavovali.

Foto: pekoska

Líbil se nám výstup , okolní bukové lesy s nádhernými, vzrostlými stromy. Moc nás nenadchl bufet – respektive obsluha. Nevím, jestli byli naštvaní, že jsou na Silvestra v práci, nebo je to standardní stav. Každopádně nic příjemného. Uvidíme příště Smile

Na parkovišti jsme zaparkovali bez problémů a parkovné jsme neplatili, ale nevím jak je tomu v sezóně. Výstup všem kdo mají rádi výhled doporučuji.

Poslední aktualizace: 25.1.2013
Silvestrovský výšlap na Milešovku na mapě
Autor: pekoska

Příspěvky z okolí Silvestrovský výšlap na Milešovku

Milešovka
Vrchol Milešovka leží nad obcí Milešov, 10 km severozápadně od…
30 metrů vysoká skalní stěna s římsami a terasami na jihozápadním úbočí Milešovky. Výří Skály vznikly odtržením a sesuvem velké část…
Na začátek Vám napíšu strohá fakta, aby jste věděli co bylo cílem výletu…
Když už jsme v Českém středohoří, tak samozřejmě musíme vyrazit i na jeho…
Jedeme na nejvyšší horu Českého Středohoří Milešovka-837m n. m. Pokud jste z Prahy jeďte takto: Praha,Horoměřice,Statenice,Velké…
Výchozí i cílové místo lze přizpůsobit druhu Dopravy do oblasti. Já jezdím převážně vlakem a tak za výchozí místo jsem zvolil…
Tak rok se sešel z rokem a je tu 8. květen 2013. Kdo už četl některé moje…
Dokážu si asi přibližně představit výraz ve vašem obličeji po přečtení…
Výstup na tuto horu jsme zahájili v obci Bílka, kde jsme na parkovišti nechali auto. Na vrchol je to pouze 3 km po červené…
Opět jsem se rozhodl využít jednoho z mála hezkých říjnových dnů k nějaké…
Jedu na Milešovku 837 m.n.m. Na tuto horu jedu v tomto roce již podruhé a…
Návštěva nejvyššího vrcholu Českého Středohoří. Východiskem výletu je…
Opět nastal nový rok, tentokrát s letopočtem 2014. Dlouhou dobu se mi v hlavě honil plán vypravit se hned první den roku na nejvyšší…
Rok 2016 se přehoupl do svého posledního dne a u nás v Českém středohoří i…
Milešovka
Hora Milešovka, jež je se svými 837 m nejvyšší horou Českého střed…
Vrchol Milešovky patří bezesporu mezi nejnavštěvovanější kopce v Českém…
Tato trasa začíná konkrétně na železniční stanici v Chotiměři. Odtud až do…
Jedeme na Milešovku nejvyšší horu Českého středohoří  837 m.nad m. Jeli…
České středohoří pohoří na severu Čech je plné již dávno vyhaslých sopek.…
Výstup na královnu Českého Středohoří – horu Milešovku.               Ač…