Šerák - Keprník - Vřesová studánka - Vozka - Čerňava

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Na hory

Popis trasy: Čerňava - lanovka | Šerák - rozc. | Keprník | Trojmezí | Sedlo pod Vřesovou studánkou | Vřesová studánka | Sedlo pod Vřesovou studánkou, červená Tz.| Vozka – skály, zelená Tz | Trojmezí, žlutá Tz.| Keprník | Šerák - rozc. | Čerňava – lanovka, červená Tz.
Náročnost
: středně náročná, výstup na Vozku – náročná trasa.
Délka trasy: 17km.
Soubor trasy ke stažení ve formátu GPX zde.

Túru začínáme v obci Ramzová, kde na parkovišti v dolní stanici lanovky na Čerňavu necháváme zaparkované auto. Na Čerňavu se vyvezeme lanovkou a dále pak pokračujeme pěšky starou Koňskou cestou. Cesta je hodně nepříjemná, tvořená kameny, tzv. štětovaná asi tak v polovině přicházíme na Koňskou vyhlídku. Zde je cesta trochu rozšířená a v minulosti zde odpočívali koně, které na vozech zásobovali chatu Jiřího na Šeráku. Koňská spřežení se zásobami jste zde mohli potkat ještě i po druhé světové válce. Tento způsob Dopravy fungoval až do vybudování lanové dráhy. Z vyhlídky se můžeme kochat pohledem na Vozku, Keprník, Černou stráň a do hlubokého údolí Klepáčského potoka.
Po krátkém odpočinku pokračujeme dál až k chatě Jiřího na Šeráku. Zde se opět zastavujeme na krátkou chvilku a vydáváme se dál po červené na nejvyšší vrchol Keprnické hornatiny – Keprník (1423m). Cesta vede přes nepříliš rozsáhlé hole, které přecházejí ve vrcholovou smrčinu s charakteristickými vlajkovými tvary smrků. Pozornému oku návštěvníka neuniknou mrazem tříděné kopečkovité půdy – tzv. thufury. Samotný vrchol je tvořený nízkými skálami tvořenými staroulitickými svory. Od skal se otvírá dokonalý kruhovitý rozhled. Bohužel v době naši návštěvy nám nebylo dopřáno kochat se tímto prvotřídním rozhledem, při kterém je možno dohlédnout až na Beskydy nebo Krkonoše.
Z Keprníku sestupujeme na Trojmezí, od tohoto rozcestníku řada turistu volí mírný výstup na Vozku, to ale není náš případ (nemáme rádi příkré sestupy – Vozka – Pod Vřesovou studánkou, proto zvolíme opačný směr.), my pokračujeme dále v sestupu do Sedla pod Vřesovou studánkou. Bez zastávky pokračujeme k cíli naši dnešní cesty, kterým je Vřesová studánka se zázračně léčivou vodou jak praví pověst. Samotný „zázračný“ pramen je v malé kamenné kapli, samozřejmě se vyvěrající vodou občerstvujeme a doplňujeme zásoby na zpáteční cestu. Okolí studánky je kouzelným místem stvořeným k odpočinku a tak zůstáváme delší dobu. Po odpočinku se vydáváme zpět do Sedla pod Vřesovou studánkou.
Ze Sedla pod Vřesovou studánkou se vydáváme po zelené Tz. na Vozku. Zelená nás nejdříve vede mírně úbočím, aby se pak začala prudce zvedat k vrcholu. Po zhruba 1km prudkého stoupání vidíme před sebou vrchol Vozky. Hlavní 12m vysoká svorová skála připomíná vůz s vozkou. Váže se k ní řada pověstí. Pokud si ji chcete přečíst spolu s pověstí o Vřesové studánce a i další zajímavosti a informace, můžete na mé osobní stránce. Dále pokračujeme po žluté Tz. na Trojmezí odkud se vracíme k chatě Jiřího na Šeráku a pak do stanice lanovky na Čerňave. Máme štěstí a chytáme poslední spoj do Ramzové, kde máme auto.

Jedeme za aktívním odpočinkem do přírody. Krásnými výhledy do krajiny na místa opředená pověstmi.

Vyjíždíme z domu a opět se vracíme zpět. Máme vlastní zásoby. Občerstvit a najíst se můžete na Šeráku v chatě Jiřího.

Romantické místa, krásné rozhledy do krajiny.

Máme vlastní svačinu a kromě parkoviště a lanovky jsme nic neplatili.

Poslední aktualizace: 2.11.2010
Šerák - Keprník - Vřesová studánka - Vozka - Čerňava na mapě
Autor: ivan_g

Příspěvky z okolí Šerák - Keprník - Vřesová studánka - Vozka - Čerňava

Ramzová - Skiareál Pod Klínem
Ski areál se nachází v Ramzovském sedle na jihovýchodním svahu hory Klín…
Jedeme autem na Ramzovské sedlo na parkoviště pod sedačkovou lanovkou.Je …
Jedeme si provětrat plíce a využít ideální sněhové podmínky do hor na…
Ramzová – kaple sv. Rocha
Osadu Ramzová v Ramzovském sedle si dnes spojujeme zejména s lyžováním a turistikou. Že kdysi první osadníci dobývali v potu tváře chléb náš vezde…
Půvabná a zajímavá neogotická kaple sv. Rocha je v podstatě…
Ramzová je nejvýše položenou rychlíkovou železniční stanicí v ČR, významné…
Jednodenní výlet na Šerák. S přítelkyní jsme v dubnu vyrazili na výlet z…
Pondělí 7. 9. 2020 V noci byla skutečně zima, zvlášť k ránu, a to bylo…
Vyjely jsme ráno vlakem z Olomouce směrem na Ramzovou s cílem přejet přes…
Vyrážíme z Jeseníku vlakem do Ramzové. Když budeme mít štěstí, sv…