Sedmipatrové sklepy Pod strážním kopcem

Tipy na výlet Vinařská turistika

Kdyby jen šlo povědět, která z vinařských zajímavosti je jednoznačně nejvíce unikátní, bylo by to velice jednoduché. Nicméně naše země naštěstí nabízí tolik krásných míst, že je těžké zvolit pouze jednu. Jednou z těch unikátních staveb je i sklepní kolonie Pod strážním kopcem v obci Vrbice, a tam skutečně stojí za to se vydat na výlet.

Vrbice je malebná vesnice v srdci Modrých Hor v mikroregionu Hustopečsko a je druhou nejvýše položenou obcí v okrese Břeclav a právě zde se nacházejí jedinečné sedmipatrové sklepy. Neočekávejte však hru s barvami či velikostmi staveb, tou vás příliš neuchvátí. Ale za to nepochybně upoutají vaši pozornost kamennými vstupy s goticky lomenými oblouky. Sklepy jsou vykopány v pískovcové skále, což napovídá jejich umístění na kopci, ze kterého je překrásný výhled do okolní vinařské krajiny.

A jaká vína zde můžete ochutnat?
Modré hory jsou proslulé svými ambasadory, jakými jsou například: Frankovka, Modrý Portugal a Svatovavřinecké.

Více o vinařských zajímavostech na www.vinazmoravy.cz.

Poslední aktualizace: 15.9.2014
Sedmipatrové sklepy Pod strážním kopcem na mapě

Příspěvky z okolí Sedmipatrové sklepy Pod strážním kopcem

Corek
V ryze vinařské vesnici na jižní Moravě si jedna holka z Beskyd…
Vinařství Radek Zálešák sídlící ve Vrbici má dlouholetou tradici sahající…
Vrbice jsou větší vinařskou obcí s 1120 obyvateli a najdeme ji v oblasti Hustopečské pahorkatiny, východním směrem od města Velké…
Jihomoravské Vrbice jsou sice známy především jako vinařská obec Velkopavlovické podoblasti, ale to neznamená, že bychom zde nenašli…
Pátek 27. 5. 2022 - odpoledne U jedné rozhledny jsme spali, u druhé jsme…
Jednou z prostorově největších pamětihodností jihomoravské vinařské obce Vrbice zůstává zdejší kaple sv. Anny. Tato kaple pochází z…
Vrbice jsou větší vinařskou obcí s 1120 obyvateli a najdeme ji v …
Jednou z pamětihodností jihomoravské vinařské obce Vrbice je také pozdně…
Rozcestník se nachází ve středu obce Vrbice. Po modré značce odtud dojdete…
Možná bych neměl prozrazovat pointu, protože když zajdete k Vítovi…
Nacházejí se pod vrcholem kopce v horní části obce. Jsou…
Jihomoravská vinařská vesnice roku 2014, tedy Vrbice, leží na Břeclavsku,…
Nachází se v nejvyšší části obce na jehož vrcholu stojí Kostel sv…
Jihomoravskou vinařskou obec Vrbice nezdobí jen uličky vinných sklípků, ale také celá řada nejrůznějších pamětihodností. Jednou z…
V nejvyšší části vinařské obce Vrbice, která se nazývá – od dob,…
Stráž je asi nejznámější vrbickou částí či lokalitou. Najdeme zde totiž nejen vinné sklepy, které jsou předmětem tohoto článku, ale…
Máte rádi kvalitní vína, která získala četná ocenění v České republice i…
Spatřit zrod nového dne, vidět ten okamžik, kdy se první sluneční paprsek…
Od podzimu roku 2018 mají návštěvníci…
O víkendu bude v Kobylí na jižní Moravě otevřena unikátní…