Schrammsteine

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Na hory

Výlet na jednu z nejnavštěvovanějších tras a vyhlídek v Saském Švýcarsku.

Vycházím z Hřenska, kam jsem přijel autobusem z Děčína. Po silnici podél Labe pokračuji do Schmilky. Prvním cílem byla Vyhlídka Kleine Bastei. U přívozu je turistické rozcestí a první zelená značka , která vede na vyhlídku. Cesta pokračuje po silnici přes celou obec. Až na konci je nenápadná a zarostlá pěšina do svahu a u ní směrovka na vyhlídku. Pěšina se za chvíli změnila ve větší cestu, která prudce stoupá svahem na lesní silničku. Tu po pár metrech zase opouští a prudce po schodech stoupá k vyhlídce. Kousek po rovině a jsem na vyhlídce. Je poměrně brzké dopoledne a tak jsem na vyhlídce sám. V klidu si vychutnávám nádherný výhled na stolové hory Groβer Zschirnsein a Kleiner Zschirnsein, Kaiserkrone, Papststein, pevnost Königstein, oblast Bastei, Lilienstein, rozeklané skály Schrammsteine a klikatící se Labe pod sebou.

Po odpočinku pokračuji dál po zeleném značení na širokou cestu Elblitenweg, která vede po vrstevnici pod skalními stěnami. Asi po 1 km tuto cestu opouštím a stále po zelené prudce stoupám roklí na hřebenovou, modře značenou cestu. Odbočuji na protáhlý hřeben Schrammsteine. Po chvilce přicházím na hezkou skalní vyhlídku. Zatím jsem tu sám a tak si vychutnávám krásný vyhled a ticho.

Pokračuji dál, začínám potkávat první výletníky. Hřebenová cesta se zužuje a kopíruje rozeklané vrcholové skály, začíná přibývat schodů, ocelových schodišť a kolmých žebříků. Cestička se klikatí mezi skalami nahoru a dolů. Výletníků stále přibývá a tak občas čekám až se úzký průchod nebo žebřík uvolní. Z modře značené cesty pokračuje po hřebeni odbočka na Vyhlídku Schrammsteinaussicht. Opět žebříky a železné lávky skalním labyrintem. Trochu námahy a jsem na vyhlídce. Je zde hodně lidí. Je to jedna z nejnavštěvovanějších vyhlídek, která nabízí kouzelný panoramatický výhled do údolí Křinice a na samostatně stojící skalní věž Falkenstein, na Torstein, na vzdálenější pevnost Königstein a stolovou horu Lilienstein a do údolí Labe. Dopoledním sluníčkem jsou protilehlé skalní věže Hoher Torstein a Vorderer Torstein nádherně osvíceny. Věže jsou častým cílem horolezců. Není místečka na posezení a tak po chvíli nerad vyhlídku opouštím. Vracím se zpět na modře značenou hřebenovou cestu, po které pak pokračuji směrem na Groβer Winterberg. Jdu okolo Vyhlídky, kde jsem byl ráno sám a teď je zde plno.

Z mapy si vybírám cestu zpět do Schmilky. Zlákala mě neznačená cesta Lehnsteig. Pohodlná lesní cesta se po chvíli mění v cestičku, která prudce schází skalní rozsedlinou. Je zabezpečena železnými madly ve skále a dřevěnými schody. Pod skalami vychází na zeleně značenou cestu, která se po chvilce napojuje na žlutou. Ta již vede přímo do Schmilky.

A pak ještě kousek po silnici do Hřenska.

Cestou nejsou možnosti občerstvení a tak vše s sebou.

Nádherná příroda, kouzelné vyhlídky, dobře udržované a značené cesty.

Torstein
Torstein  •  Foto: Hribal

Při výletu do Saských pískovců je možno volit z velkého množství značených i neznačených cest. Ty se často křižují a tak trasu výletu lze libovolně prodloužit nebo zkrátit podle momentálních podmínek. Doporučuji podrobné mapy jednotlivých oblastí, které jsou v měřítku 1: 10 000.

Poslední aktualizace: 11.9.2013
Schrammsteine na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Schrammsteine

Vyhlídka Schrammsteinaussicht
Jedna z nejvyhledávanějších vyhlídek v Saském Švýcarsku. Je na…
Výlet do pískovcových skal národního parku Saské Švýcarsko, přes Svaté…
Naše putování bylo na Šrámové skály. Je to bezpochyby nejkrásnější trasa v Saském Švýcarsku. Východisko Šrámové cesty je na lesním…
Výlet do Saského Švýcarska do oblasti Schrammsteine. Vycházím z nádraží v Bad Schandau. Procházím lázeňským městečkem, pokračuji okolo aguaparku Taskana, historického 50 metrů…
Divoká a romantická soutěska začíná poblíž hotelu Schrammsteinbaude v polovině údolí, kterým vede silnice z Bad Schandau do Ostrau. …
Jedna z nádherných skalních vyhlídek v NP Saské Švýcarsko, uprostřed…
Další kouzelná Vyhlídka na pravém břehu Labe v Saském Švýcarsku.…
Info o trase: (aby jste měli představu o tom co Vás čeká)K absolvování je potřeba trochu lepší fyzická kondice, na trase vás totiž čeká značné…
Výlet do nádherné krajiny Saského Švýcarska. Jako první cíl svého výletu…
Před více jak 100 lety byl na začátku úzkého skalnatého údolí Zahnsgrund nalezen pramen pitné vody. Pramen byl využíván místními obyvateli a hlavně posádkami lodí plujících po…
Z Ostrau vede okružní turistická cesta označená TK7. Obchází rozsáhlé pol…
náročnější trasa , především na počáteční stoupání, vedoucí z okraje obce Schmilka po zelené značce na vyhlídku zvanou Kleine Bastei…
Vysoko na levém břehu Labe, naproti obci Schmilka, je skalní vyhlídka,…
V okrajové části městečka Bad Schandau Postelwitz stojí u hlavní silnice historický ukazatel cest. Odbočovala zde původní cesta skalnatým údolím do Ostrau. Začátek cesty byl…
Ve svahu nad levým břehem Labe, na menší skalní věži je vyhlídka Kleine…
Je to část Staré cesty, po které procházeli poutníci ze Schmilky do kostela v Lichtenhainu. Dnes tudy vede žlutě značená cesta ze…
Pozvánka na úžasný zážitek ze zajištěné cesty v kouzelné krajině…
Jde o jednu z nejnáročnějších zajištěných cest v Českosaském Švýcarsku. Je…
Necelé 3 km severně od Schmilky v NP Saské Švýcarsko je osamělý, 130 m vysoký, skalní blok Frienstein.  Na jeho vrcholu ve 13.…
Výlet z Hřenska za krásnými Rozhledy na vrcholky Saského Švýcarska na…