Salon vín ČR

Tipy na výlet Vinařská turistika

Víno není jen alkohol. Víno je společenský nápoj. Pokud se o ně zajímáte, vyzkoušejte vinařskou turistiku. Připravili jsme pro vás seriál o mnoha vinařských zajímavostech, dáme vám tipy na výlety za vinařskými nej, pozveme vás na tradiční i netradiční vinařské akce a ukážeme vám, že dovolená s vínem stojí zato. Seriál připravujeme ve spolupráci se stránkami www.wineofczechrepublic.cz, kde najdete ještě víc užitečných informací a odkazů.

Poznávat jiné kraje prostřednictvím chutí místních jídel a nápojů je stále lákavějším způsobem trávení dovolené či dnů volna. Ochutnávky vín odrážejí vinařskou současnost. Dávají příležitost vinařům představit svoji produkci co nejširšímu publiku a návštěvníkům těchto akcí zase umožňují poznat vína z jednoho či více různých regionů v celé jejich pestrosti.

Zámek s pokladem

Byl jednou jeden zámek a v něm byl schovaný poklad... Připadá vám to jako pohádka? Představte si, že tahle pohádka skutečně existuje. A vy máte možnost si ten svůj poklad najít. Zámek se jmenuje Valtice a je trochu méně okázalou druhou polovinou proslulého Lednicko-valtického areálu. Když k němu přicházíte, připadá vám ve srovnání s Lednicí skromný, téměř introvertně zamyšlený. Vrátí vás do doby, kdy sem přijížděli šlechtici odpočívat při procházkách anglickým parkem, projížďkách na koni či si vychutnat klid, který tak chybí ve všedních dnech.

A co ten poklad, ptáte se nedočkavě? Samozřejmě tu je, ale nečekejte truhly se šperky, zlaťáky a drahým kamením. Pokud během své návštěvy zámku zavítáte i do jeho zrekonstruovaného sklepení, stálá prestižní degustační expozice Salon vín ČR (www.salonvin.cz) vám představí skutečné rodinné stříbro vinařské produkce Moravy a Čech. Každý rok v únoru jsou vyhlášeny výsledky Národní soutěže vín, nejvyšší soutěže vín v České republice, a stovka těch nejlépe hodnocených získá čestné místo právě v Salonu vín. Tato prvotřídní vína jsou zde pak celý následující rok uložena a slouží k potěše, vzdělávání návštěvníků o víně a propagaci a podpoře našeho vinařství.

Špička mezi víny

Široká veřejnost tak má možnost naše nejlepší vína ochutnat na jednom místě a v důstojných podmínkách a zároveň se dozvědět všechny podstatné informace o každém vystaveném víně i jeho výrobci. Na výběr máte buď z tzv. volné degustace, nebo několika typů programů řízených profesionálním sommelierem, který poradí nejen s výběrem toho, co ochutnat, ale přispěje i zajímavým vyprávěním o každém vzorku. Zachutná-li vám některé z degustovaných vín, můžete si láhev na místě také zakoupit jako zásobu do archivu, skvělý dárek nebo stylový suvenýr. Součástí sklepních prostor Salonu vín je i naučná expozice o našem vinařství a vinařských oblastech.

A po víně do peřin

U vína čas utíká rychle, proto je dobré předem myslet na to, kam večer složit hlavu. Jižní Morava je plná příjemných penzionů a hotýlků v různých cenových úrovních. Pokud byste si nebyli jisti, podle čeho vybírat, klíčem pro vás může být systém certifikovaných vinařských turistických zařízení. Jejich přehled a rozsah poskytovaných služeb najdete na www.wineofczechrepublic.cz/certifikace. Na stejné adrese je i spousta informací o moravských a českých vínech, kalendář vinařských akcí a všechny potřebné kontakty.

Poslední aktualizace: 9.5.2012
Salon vín ČR na mapě

Příspěvky z okolí Salon vín ČR

Němčičky - Ovčí terasy
Ovčí terasy se nacházejí asi 1,5 km severně od obce Němčičky v mi…
Turistické rozcestí U boudy
Nachází se v Boleradických vrších v lesním komplexu Kuntínov. Pomístní název a název rozcestníku je odvozen od "boudy", která zde již…
Nachází se v malebné Boleradické vrchovině 1,5 km severovýchodně …
Jedná se o území na příkrém svahu asymetrického údolí exponovaného k západu v lesním komplexu Kuntínov v Boleradických vrších, nacházející …
Zní to trochu transcendentně, když vám čtyřicátník řekne: „pokud …
Nachází se ve střední části obce ve sklepní uličce zvané Za humny…
Když si informace o působení enologa, vinaře, pedagoga, odborného…
Terenní reliéf bývalého rozlehlého hradu se nachází na návrší asi…
Opět jsem si zakoupila slevove kupony. Tentokrat na bobovou dráhu v…
Koupaliště se nachází jižně od obce v údolí Němčičského potoka. J…
Němčičky jsou středně velkou vinařskou obcí s 610 obyvateli a naj…
Nachází se na východním okraji obce. Jde o areál s celoročním vyu…
Boleradice jsou středně velko vinařskou obcí (se statutem městyse…
Kostel Navštívení Panny Marie nacházející se v horní části obce byl vystavěn po požáru původního kostela v roce 1678. Roku 1709 byla …
Boleradice jsou malým vinařským městečkem s 870 obyvateli a najdeme jej…
Nachází se na horním okraji obce poblíž zeleně značené turistické…
Od autobusové zastávky na náměstí v Boleradicích vede trasa po as…
Směřujeme na jih Moravy na Hustopečsko do malebných Boleradických…
Pomalu se blíží září - doba burčáků. Proto vytahuji pro inspiraci z…
Nachází se poblíž zeleně značené turistické cesty mezi Němčičkami…
Nachází se jihovýchodně od obce ve vrcholové části vyvýšeniny Nov…
Bořetice - rozhledna Kraví hora
Jestliže Paříž pozorují turisté z Eiffelovky, Lisabon z plošiny výtahu…
Ani se tomu nechce věřit. Ve chvíli, kdy píšu tyto řádky venku…
Rozhledna Kraví hora se nachází na kopci Olbramy mezi obcemi Bořetice a Němčičky na Břeclavsku, kousek za hranicemi Svobodné…
Občané Bořetic vybudovali nad recesistickou republikou Kraví hora (jedná se o místní sklepní areál) dřevěnou rozhlednu vysokou 15 m. Slavnostní…
Dřevěná rozhledna na Kraví hoře nad obcí Bořetice byla jedním z našich cílů během dovolené na Slovácku a Slovensku . Vraceli jsme se…
Morkůvky jsou malou vinařskou obcí s 470 obyvateli a najdeme ji v oblasti Hustopečské pahorkatiny, severovýchodním směrem od města…
Severně od městyse Boleradice se nachází výrazný zalesněný vrch zvaný Nedánov (368 m). Poblíž jeho vrcholu vyrostla mohutná konstrukce rozhledny,…
Areál kostela patří k architektonickým skvostům nejen Hustopečského regionu, ale i celého středoevropského prostoru. První zmínka o něm pochází z…