Rudíkov – obec a vyhlídková věž

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní

Při našem putování po rozhlednách jsme už konečně dostali na Českomoravskou vrchovinu. I když jsme tudy párkrát projížděli, i tady máme ještě mezery. Není to sice přímo rozhledna, ale bereme i vyhlídkové věže.

Obec je cca 13 km severovýchodně od Třebíče, hned vedle frekventované silnice do Velkého Meziříčí. Název připomíná dobu, kdy se zde, nedaleko staré školy, těžila stříbrná ruda.
První písemná zmínka o obci je v darovací smlouvě klášteru v Oslavanech z r. 1234. zajímavostí je, že po bitvě na Bílé hoře až do r. 1660 byla ke zdejší farnosti připojena i farnost třebíčská.
Centru obce dominuje kostel sv. Petra a Pavla. Na tomto místě přibližně od r. 1236 stával malý dřevěný kostel. Před r. 1470 byl postaven zděný, který r. 1721 vyhořel. Kolem něho býval i hřbitov. Ten současný jednolodní kostel je z r. 1801, presbytář a kostelní věž je původní. R. 1902 byly přestavěny oltáře – hlavní i oba boční.
V roce 2014 byla postavena na jižním okraji obce v blízkosti benzinové pumpy volně přístupná vyhlídková plošina, kde se kombinuje kámen, dřevo a kov. Na vyhlídkovou plošinu ve výšce 2,5 m vede točité schodiště s 16 stupni. Výhled je jen do blízkého okolí, a to pouze jižním směrem na Jevišovickou pahorkatinu. Pod vyhlídkou je ještě jedna plošina se samostatným vstupem, na kterou vedou tři schody a která je součástí menšího dětského hřiště.

Foto: jircak

Možnost občerstvení je v nedaleké benzince, kde je možno si zakoupit např. pohlednici rozhledny.

I když toho není zase tolik vidět, tak je vyhlídka zajímavě řešena. Není sice daleko od hlavní silnice, ale na kopečku, takže auta tu zase tolik neruší a pro děti je to docela bezpečný ráj, kde se mohou vyřádit a ani rodiče nemusí mít strach, že jim děti vběhnou pod auto.

U vyhlídky je informační tabule s mapou, kde zjistíte, kde v okolí jsou další zajímavá místa.
Středem obce vede turistická trasa a cyklotrasa. Žádná však nevede přímo do Třebíče, kde je skutečně řada památek, některé jsou zapsány i na seznamu UNESCO. Tam je lépe vyrazit autem.
Poslední aktualizace: 18.1.2018
Rudíkov – obec a vyhlídková věž na mapě

Příspěvky z okolí Rudíkov – obec a vyhlídková věž

Z Rudíkova údolím Balinky do Velkého Meziříčí
Letos již potřetí – a asi na nějakou dobu také naposledy, protože víc…
Doslova houbařskou žeň jsme zažili o víkendu na zajímavém výletě Vysočinou…
Podobně jako v nedalekém Hodově stojí také v obci Nárameč v bezprostředním sousedství Budišova u Třebíče na návsi mezi stromy, hned…
Gotická věžovitá tvrz se nachází ve vsi Nárameč na…
Na návsi v obci Hodov nedaleko Budišova u Třebíče stojí kaplička zasvěcená sv. Janu Nepomuckému. Vybudována byla pravděpodobně v 19.…
Přírodní památka Kobylinec se rozprostírá severovýchodně od Třebíče,…
V přírodním parku Kobylinec kvete v časném jaru vzácný…
Kostel Nanebevzetí Panny Marie a sv. Gotharda stojí na Návrší uprostřed…
Rozsáhlý zámek je klenotem obce Budišov na Třebíčsku v kraji Vysočina.…
V parčíku pod kostelem v centru Městečka Budišov u Třebíče se ukrývá skupina barokních soch. Jedna z nich představuje sv. Jana…
V parčíku na budišovském náměstí se ve stínu stromů ukrývá sice nepříliš monumentální, ale přesto pozoruhodný barokní sloup se…
Jednou z dominant Městečka Budišova u Třebíče je kvalitní barokní sousoší svatého Václava se dvěma anděly. Nachází se na křižovatce,…
Ve stopách jednoho dávného školního výletu jsme se vydali zase jednou krásnou krajinou Vysočiny, tentokrát z Budišova do Velkého…
Tento Dub letní roste u zemědělského objektu u silnice vedoucí od…
Rozhledna Rubačka se nachází ve svahu stejnojmenného kopce na vrcholu zdejšího vodojemu. Nejsnadnější a nejkratší přístup je k ní od…
Rubačka - rozhledna
Kopec Rubačka se nachází severně od spojnice obcí Oslavička a Nový…
Severně od Třebíče se rozprostírá Přírodní park Třebíčsko (dříve tzv.…
Ve velkomeziříčské Sokolovské ulici stojí barokní sousoší sv. Josefa s Ježíškem v náručí a dvěma andílky sedícími na podstavci.…
Syenitové skály u Pocoucova
Bizarní Skalky představují charakteristickou ukázku balvanitého rozpadu žulosyenitu třebíčského masivu. Balvany jsou odolná jádra…
Nejmohutnější javor klen okresu Třebíč. Nachází se na malé světlince při okraji lesa, asi 300 m západně od osady Věstoňovice. Obvod k…
zřicenina strážního hrádku přelomu 13. a 14. století na výrazném ostrohu …
Přírodní park Balinské údolí tvoří tok Balinky mezi obcí Uhřínov a Velkým Meziříčím. Svahy, mezi kterými meandrující říčka protéká…
Zámek, nacházející se nad levým břehem řeky Jihlavy, je jednou z výraznýc…
Jedeme do města Třebíč. Podívat se na baziliku sv. Prokopa a židovskou…
Třebíč leží na Jižní Moravě, západním směrem od Brna. Město se rozkládá ve východní části Českomoravské vrchoviny a u západního…
Třebíč – bazilika sv. Prokopa (památka UNESCO)
Hned na úvod je potřeba sdělit jednu zásadní informaci. Třebíčská bazilika je prostě nádherná. A přitom by tomu tak vlastně ani b…
Velké Meziříčí leží na Jižní Moravě, severozápadním směrem od Brna. Město…
Založení meziříčského hradu je opředeno řadou pověstí a mýtů. Podle…
Pernštejn
Hrad Pernštejn je druhým nejmohutnějším hradem u nás. Hrad stojí nad městečkem Nedvědicí v Jihomoravském kraji a je jedním z našich…