Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody Na kole

Lokalita - hostinec U Holáňů, Prženské paseky 190; 3 km od obce Pržno,

8 km severozápadně od Vsetína

-----------

Přístup – vlakem nebo busem - Jablůnka - po žluté TZ přes obec Pržno - 4,8 km; autem až k hostinci – pokud není sníh

nadmořská výška paty věže - 530 m n.m.

celková výška - 13,5 m

výška vyhlídkové plošiny – 12 m

počet a druh schodů – 39 dřevěných schodů

-----------

facebook – https://www.facebook.com/przenske.paseky Telefon - 604 190 994 E-mail - przenskepaseky@seznam.cz

Otevírací doba ( Út 17:00 - 20:00 ST- PÁ 12:00 - 20:00 So -Ne 11:00 - 20:00)Po telefonické dohodě kdykoli

Výhled – na Jablůnku, Vsetín,Hostýnské vrchy,Beskydy,Javorníky

Foto: przenky

Hostinec u Holáňů byl postaven v letech 1939 – 1945, jako náhrada hostince, který stával v místech odbočky z Prženských pasek na Mikulůvku, dnešní dům č.p. 58. Tento původní hostinec ve 30. letech 20. století několikrát vyhořel a po posledním požáru odkoupil licenci na provozování hostinské činnosti místní občan Štěpán Holáň. Tento pak hostinec postavil a provozoval. Až do roku 2003, kdy byl hostinec prodán, provozovali jej vždy potomci a příbuzní rodiny Holáňů. Legendou se pak stala paní Vlasta Dančáková, manželka vnuka zakladatele hostince, která vedla hostinec v letech 1968-2003. Proto místní stále používají neformální pojmenováni hostince "U Vlasty".

V roce 2003 zakoupila hostinec firma Krasspol a.s., která vlastními prostředky hostinec dále zvelebovala. V roce 2005 přibyla dřevěná terasa s překrásným výhledem a v roce 2013 pak rozhledna.

************

Kraj: ZLÍNSKÝ

Okres: VS

GPS: 49°23'54.058"N, 17°55'3.532"E

Rozhledna je součástí hospody s terasou,kde se dobře najíte a můžete zde uspořádat i oslavu či svatbu

za rozhlednou a dobrým jídlemSmile

Hostinec U Holáňůwink

okolí, krásná krajina , nádherné posezení s překrásným výhledem na zerase Hostince U Holáňů

Foto: przenky

vstup na rozhlednu zdarma, v hostinci ceny lidové a odpovídající množství a kvalitě jídla

Poslední aktualizace: 1.8.2014
Rozhledna na mapě
Autor: przenky

Příspěvky z okolí Rozhledna

Výhledy ze svahů Václavovska
Václavovsko je kopec (551 m) vypínající se z hřebene pod Prženskými…
Je Velikonoční neděle, ale já namísto odpočinku raději vyrazil na menší…
Jeho sto metrů dlouhou a 50 m širokou vodní hladinu, lemovanou místy…
Nachází se pod vrcholkem hřebene hned vedle cesty, po níž prochází cyklot…
Rozhledna "U Holáňů" je dřevěná vyhlídková věž a je součástí hostince „U Holaňů“ v části Prženské paseky (obec …
Narazíme na něj u cyklotrasy a žlutě značené turistické trasy vedoucí z L…
Na otázku, které hřebenové trasy jsou v Hostýnských vrších ty…
Tohle místo nikdo z vás hledat nebude. A není ani proč. Vzrostlý smrkový…
Studenti historického semináře se pohodlně opřeli v křesílkách zasedacího sálu vsetínského okresního archivu. Ujal se jich sám pan ř…
Na odlesněném hřebeni s Prženskými pasekami jsem narazil na jednu…
Toto místo dobře znám, stokrát jsem zde projížděl na kole, na běžkách nebo…
Kateřinice jsou obcí, jejíž převážná část zástavby se rozkládá okolo toku potoka Kateřinky, je vzdálena 9 km od Vsetína a žije v ní …
Obec Kateřinice se nachází v Hostýnských vrších asi 12 km severozápadně od…
Bez životně důležité kapaliny známé jako H20 se lidský organismus holt neobejde. Její aktuální akutní nedostatek je dobře znám hlavn…
Pržno, jehož historie sahá více jak 640 let do minulosti (a bývalo i městečkem), je dnes samostatnou obcí s 635 obyvateli. Její domy…
Pomník obětem první světové války stojí na návsi před objektem dnešní…
Vznikl na prženské návsi na místě starého dřevěného kostela pocházejícího…
Hlavní údolí, které vyhloubil potok Ratibořka, spolu s boční dolinkou s přítokem Kateřinky téměř celé pokrývá zástavba jakési vesnic…
Narazíme na ni v uličce odbočující od hlavní silnice k potoku Ratibořka, …
Babička tomu místu říkala „smradlavá voda“. Musím prý jít z Kateřinských pasek dolů lesem směrem na Mikulůvku a tam už to najdu „po…