Rozhledna Nisanka

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní

Naše společná cesta začíná u Obecního úřadu Nové Vsi nad Nisou. Zde zaparkujeme náš automobil a vyrazíme do mírného kopce nad OÚ. Po přibližně 60 metrech odbočíme vlevo a dále pokračujeme okolo 200 metrů až narazíme na křížové rozcestí. Zde se vydáme vpravo a pokračujeme další asi 100 metrů, až narazíe na další rozcestí, jako na předešlém zvolíme pravou odbočku. Po asi 70 metrech nás čeká již vychozená polní cesta vedoucí okolo malého ostrůvku stromů. Po této cestě půjdeme necelých 200 metrů a staneme před naším cílem, rozhlednou Nisankou.

Foto: Tanathos

Nedaleko obce Nová Ves nad Nisou na návrší Jizerka, který je součástí Novoveského hřbetu, začal v září 2005 vyrůstat dlouho plánovaný vysílač pro přenos signálu mobilního operátora. Celkem 32 metrů vysoká věž byla po dohodě s obcí rozšířena o schodiště a vyhlídkový Ochoz pro turisty ve výšce 24 metrů nad zemí (126 schodů). Spodní část věže je obložena do výše 9 metrů kamenem. Samotná kovová konstrukce obložena není. Na základě veřejné ankety získala věž název Nisanka (podle nedalekého pramene řeky Nisy).

Od roku 2008 je areál rozhledny místem pravidelných akcí (Novoroční výstup a Jarní slavnosti konané v květnu v rámci slavností řeky Nisy).

Cestou jsme nevyužili žádné ubytovací ani stravovací zařízení.

Krásný výhled do okolí, snad jediné negativum jsou drátěné "průhledné" schody.

Červenec a srpen - denně 10-17 hod.,

květen, červen a září – středa až neděle 10-17 hod.

duben a říjen pouze víkendy a svátky 10-17hod.

Vstupné

dospělí: 15 Kč

děti do 6 let: zdarma

Poslední aktualizace: 31.12.2012
Rozhledna Nisanka na mapě
Autor: Tanathos

Příspěvky z okolí Rozhledna Nisanka

Turistické rozcestí Kynast - hřeben
Turistické rozcestí leží na hřebínku mezi obcí Lučany nad Nisou a Černou Studnicí. Procházejí tudy tyto turisticky značené trasy: červená J směrem…
Rozhledna Nisanka Krásné výhledy se vám naskytnou po vystoupání na rozhlednu Nisanky. Dohlédnete na Ještěd, Jizeru nebo i na Sněžku…
Pár dnů jsme spali v Albrechticích v Jizerských horách, snad týden jsme se…
Vydáme se z Jablonce nad Nisou po zelené značce. Ta nás lesem a táhlým stoupáním dovede na rozhlednu s turistickou chatou Černá…
Při našem převážně turistickém pobytu v Jizerkách jsme se rozhodli jeden…
Rozcestník stojí těsně u kruhového objezdu v městské části Jablonecké Paseky u celkem frekventované výpadovky z Jablonce nad Nisou…
Přehrada Mšeno na Mšenském potoce v katastru města Jablonec nad Nisou byl…
Milí turisté,jestliže zavítáte do okolí Smržovky, Tanvaldu či Černé…
Rozhledna Černá Studnice
Rozhledna Černa studnice, která leží na 869 m.n.m vysokém vrcholu a je…
Naše putování začíná v obci Smržovka, odkud směřujeme smerem na Novou Ves…
Přibližně dvacetikilometrová trasa, při níž se rozhodně nebudete…
Cesta k Vyhlídce Buď od penzionu U Vozdeckých vZáhoří u Smržovky a cca…
Kostel Dr. Farského se nachází na stejnojmenném náměstí v Jablonci nad Nisou. Původně evangelický, dnes Československé církve husitské, byl vystavěn…
Adresa: Za hrází 1Město: Jablonec nad NisouJizerské Hory mají 8 pře…
Budova nové radnice se nachází v horní (severní) části Mírového náměstí. Byla vystavěna v letech 1931 až 1932, podle návrhu mladého libereckého…
Poslední den našeho pobytu v Jizerských horách jsme se rozhodli z větší…
Smržovka leží v údolí Smržovského potoka a říčky Kamenice včetně …
Jedno z pěkných výletních míst v okolí města Jablonce nad Nisou. Jedná se…
Turnov-Železný Brod-Pěnčín u Jablonce n/Nisou-Dolní Černá Studnice Autem …
Naše společná cesta začíná v obci Smržovka, odkud směřujeme na Horní Maxov…