Rozhledna na Vlčí hoře.

Tipy na výlet Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

K cestě na Vlčí horu nás nalákala malá brožurka o rozhlednách ve Šluknovském výběžku. Z té se dozvídáme, že se Vlčí hora ( 581 m. n. m.) nachází přibližně 5 kilometrů na SZ od Krásné Lípy. Rozhledna byla postavena podle návrhu stavitele Josefa Hampla z Rumburku a první turisty přivítala v roce 1889. V roce 1908 byla vyhlídková plošina opatřena střechou a okny. K poslední rekonstrukce začala roku 1998 a v květnu 1999 byla otevřena pro veřejnost. Rozhledna je vysoká 16 metrů a má 82 schodů. V popisu výhledu z rozhledny se uvádí, že jsou vidět Lužické hory, velká část Českého Švýcarska, hory v Saském Švýcarsku a za dobré viditelnosti i Krkonoše. Je to více než lákavé a po chvilce již jedeme z Krásné Lípy. Ves Vlčí Hora je pro jízdu konečnou.

Jdeme od parkoviště k cestě s červenou značkou. Procházíme kolem několika stavení a jsme u turistického přístřešku. Odtud cesta pokračuje lesem. Je tady poměrně sucho a na rostlinách to je vidět. Přicházíme na rozcestí, kterým prochází Köglerova naučná stezka, červená pokračuje lesem a žlutá míří k vrcholu. Chrobák na padlém stromě zápasí s listem a my začínáme šplhat na vrchol. Dává to zabrat a když se mezi stromy objeví obrysy rozhledny, je vyhráno. Na vrcholu je několik čedičových skalek, turistický přístřešek a schody na rozhledu. Jsme na plošině a viditelnost je horší než jsme čekali. Navíc okna jsou zaprášená a fotit přes sklo není moc dobré. Kromě výhledu si všímáme cedule s udáním výšky 600 m.n.m., původní růžice, kam je vidět, a tabule. Zajímavá je informace, že kompas tady má až 40° odchylku. Pro sestup volíme cestu po žluté, severním svahem. Tady je to více zelenější. Velký prostor obsadila voňavá měsíčnice vytrvalá, určitě v tisícových počtech. Kvete i pitulník žlutý ( hluchavka žlutá) a trsy ptačince hajního. Docházíme k Veroničině studánce a dočerpáváme vodu. Jdeme dál po červené k rozcestí a stejnou cestou se vracíme k

Jídlo a hlavně pití je dobré mít v batohu. Na tomto výletě jsme jedli v pivovaru na náměstí v Krásné Lípě. Při pobytu v této oblasti jsme byli ubytováni v penzionu U Vyhlídky v Dolní Chřibské. Můžeme doporučit.

Vlčí hora je zajímavé a hezké místo. Toulat se po sopce je takové malé dobrodružství. Je to vlastně lokalita, která nabízí něco výjimečného. Nám se tady líbilo.

Celá cesta tam i zpět je kolem tří kilometrů s převýšením přes sto metrů. Většinou se prochází lesem. Cestou je několik turistických přístřešků. Otevírací dobu rozhledny je dobré zjistit předem. Vstupné jsme platili 10,- Kč, seniorské. Bezplatné parkoviště je ve Vlčí Hoře.

Poslední aktualizace: 9.6.2022
Rozhledna na Vlčí hoře. na mapě
Autor: Bohumir

Příspěvky z okolí Rozhledna na Vlčí hoře.

Vlčí hora - Verunčina studánka
Verunčina studánka, se nachází na jižním úpatí Vlčí Hory. Původní…
Jednou z nejsevernějších rozhleden v České Republice je rozhledna Vlčí hora, která se nachází na stejnojmenném kopci. Výška…
Středa 22. 7. 2020 Večer to vypadalo na chladnou noc, ale že bude taková zima, to by nás nenapadlo. Ve tři hodiny vytahuju fleecovou…
Při cestě z Rumburka půjdeme po turistické trase v oblasti, které říkám oblast tří rozhleden. Dorazíme nejprve na Rozhlednu Dymník, dále…
Když turista přichází ke studánce, nejdříve vidí kupu větších kam…
Přibližně desetikilometrový okruh v lokalitě Českého Švýcarska je…
Geologická mapa,se nachází v obci Zahrady, nedaleko Vlčí hory nebo Krásné…
Chceme-li zdolat jednu z nejsevernějších rozhledem v České Republice (Vlčí…
Blížil se říjnový prodloužený víkend se svátkem vzniku neexistujícího státu a já vedl provokativní řeči: „Budeme tu na sebe koukat,…
Hrad Krásný Buk stával asi 0,5 km západně od…
Podzimní Turistický okruh kolem Rybniště v Lužických horách.Po červené…
Mariánský poutní kostel ve Sněžné u Krásné Lípy na Děčínsku je velmi…
Pískovcová socha sv. Jana Nepomuckého ve Sněžné na Děčínsku se nachází…
Před vjezdem do Brtníků jsem upozorňoval  Pavlínu, že má dávat pozor na odbočku k restauraci U Krkovičky. Nedávala. Silnice byla…
Sněžná je nevelká rekreační osada, ležící na malé náhorní planině…
Další typ na Váš turistický výlet bude opět, jak jinak mé oblíbené České…
Z osady Kopec(dostaneme se od Brtníků po cestě 2km vede sem modrá turistická značka) se vydáme podél Vlčího potoka až k brtnickému…
Parádní výlet pro celou rodinu, zejména pak v lednu - březnu, kdy je celý…
Brtníky jsou vesnice v severních Čechách. Díky své poloze na rozhraní…
Modrý Brtnický okruh neboli zimní cesta ledopádů není nikterak náročná trasa  ( kopiruje z části zelenou turistickou značku a z část…
Čtvrtek 23. 7. 2020 Večer to vypadalo opět na studenou noc, ale bylo…
Brtníky - brtnické Ledopády, šluknovský výběžek, částečně CHKO Lužické hory částečně národní park České Švýcarsko - záleží jakou…
Kostel svatého Jana Nepomuckého ve Starých Křečanech byl vystavěn v barokním slohu v letech 1736 až 1741. Jde o jeden ze čtyř kostelů v republice s…
Tato trasa, nacházející se v Českém Švýcarsku, je velmi příjemnou…
O výpravě na severozápad naší země jsme uvažovali j…
Úterý 21. 7. 2020 Na tábořišti Luční bar se spalo perfektně, jen k ránu bylo…
Kyjovský hrad je ve srovnání s ostatními hrádky v okolí nezvykle velký a …
Rozhlednu Vlčí hora nalezneme v obci Vlčí hora ve Šluknovském výběžku v krasné přírodě CHKO Labské pískovce. Rozhledna stojí na…
Krásná Lípa leží v Severních Čechách, jižním směrem od města Rumburk. Měs…