Rozhledna Janov a rozhledna Růženka

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

Obec Janov, kterou jsme si vybrali jako výchozí bod při výletě na dvě rozhledny, leží přímo na hranici NP České Švýcarsko a CHKO Labské pískovce. Malebná vesnička Janov byla vystavěna našimi předky na skalnaté plošině nad říčkou Kamenicí. Její vyvýšená poloha byla přímo ideálním místem, aby na jejím katastru stála i rozhledna. To se stalo v roce 2013, kdy na Janovském vrchu byla postavena železná rozhledna, která zároveň slouží jako vysílač mobilních operátorů. Nová stavba určitě zvýšila turistickou atraktivitu obce. A možná i to inspirovalo nedalekou obec Růžová, aby na Pastevním vrchu nad obcí, nechala o pět let později vystavět rozhledničku Růženka.
Obě vyhlídková místa propojuje žlutá turistická značka. Nazpět z Růžové do Janova se dá dostat po nefrekventované silnici spojující obě obce.

Rozhledna Janov se tyčí na Janovském vrchu od roku 2013. Je 40 metrů vysoká a na vyhlídkovou plošinu ve výšce 30-ti metrů se dostaneme po 160-ti schodech. Rozhledna nabízí výhled na Českosaské Švýcarsko, na údolí říčky Kamenice, Lužické hory či Ještěd.

Rozhledna Růženka stojí na Pastevním vrchu od roku 2018. Betonová stavba netradičního vzhledu je pouze 6 metrů vysoká. Její poloha však zaručuje krásný výhled na celé panorama saských stolových hor, Českosaské Švýcarsko, Lužické hory, Ralskou pahorkatinu či České Středohoří. Na Pastevním vrchu a v jeho okolí je navíc vyznačeno i několik místních naučných stezek. Ty seznamují s mnoha přírodními zajímavostmi a historickými událostmi tohoto místa.

Možnost občerstvení je v obci Růžová. My jsme využili služeb Restaurace 21.

Z obou míst jsou krásné výhledy. Je například krásně vidět i Pravčická brána a skalní útvary v její blízkosti. Bohužel je to ale díky tomu, že lesy v NP totálně sežral kůrovec a bylo tedy potřeba vše vykácet.

Obě dvě rozhledny jsou celoročně volně přístupné.

Poslední aktualizace: 17.10.2021
Rozhledna Janov a rozhledna Růženka na mapě
Autor: neratovak

Příspěvky z okolí Rozhledna Janov a rozhledna Růženka

České Švýcarsko, kratičká dovolená
Jedeme autíčkem do obce Růžová,okres Děčín. Jeli jsme si s manželem na dvě…
středně obtížná trasaTrasa: Růžová ( po žl…
Ve středu obce Růžová u kostela Sv. Petra a Pavla, u bývalé fary, stojí polodřevěná zvonice ze 16. století. Zvonice má zděné čtvercové přízemí a dřevěné patro. Ve zvonici jsou…
Když přijedete do obce Růžová na Děčínsku, nemůžete si nevšimout, že…
Obec Růžová leží 10 km od města Děčína. Má zhruba 400 obyvatel a leží v Chrá…
Z Růžové,kam můžeme přijet autobusem z Děčína,se vydáme po asfaltové…
Stejně jako rozhledna Janov, nebyla ani tato rozhledna postavena, když…
Nenápadný vrch na východním okraji obce Růžová, z kterého je nádherný…
Až se zase příště vydáte do České Švýcarska na Pravčickou…
Po snídani jsme vyrazili na první delší letošní výpravu v tomhle kraji.…
Na Petřínském vrchu u obce Růžová v Chráněné krajinné o…
Při návštěvě národního parku České Švýcarsko jsem dostal brožůrku o nové…
Cílem naší trasy byl okruh kolem "Růžáku" s návštěvou vyhlídkového místa -…
Přírodní, plně zavlažovaný golfový areál s mimořádnou scenérií…
Na konci roku 2013 byl na Janovském vrchu postaven anténní vysílač, který zároveň slouží jako rozhledna. Vyhlídková plošina je ve…
Cílem výletu je rozhledna Janov. Vyrážíme od rozcestníku Hájenky u obce…
Při svém putování CHKO Labské pískovce  jsem využil trasu naučné stezky Růžová. Z Kamenické Stráně vede NS málo používanými lesními…
Když už jsme v Hřensku a milujeme rozhledny, tak samozřejmě musíme navštívit i tu, kterou máme nejblíž. Když jsme zde r. 2013 byli, …
Jedeme se podívat snad na nejznámější klenoty NP České Švýcarsko.…
Jeli jsme si užít pobyt na několik dní v Českém Švýcarsku v okolí…