Rozhledna Hýlačka

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody

Jdeme na rozhlednu Hýlačka.

Z Tábora je to po zelené (zbytek asi po modré) 4 km. Pokud se nechcete vracet stejnou cestou a máte čas, můžete pak po červené do Sezimova Ústí (4 km - ale nedoporučujeme na kole) a pak po žluté zpátky do Tábora (5 km).

Z Tábora sem jezdí i MHD, samozřejmě můžete jet i autem.

Hýlačka je plochý kopec, jehož vrchol dosahuje výše 525 m. Rozhledna „Hýlačka“ zde byla postavena táborskými turisty brzy po vzniku samostatné republiky. Táborský rodák - ing.arch. Theodor Petřík zpracoval projekt rozhledny jako husitskou hlásku, dřevěnou a krytou šindelem. Ke vstupu ve 7 kamenných schodů, uvnitř je dalších 50 dřevěných, takže výstup není náročný a odmění vás hezkou půlkruhovou vyhlídkou. Krásně je vidět město Tábor s nejvyšší kostelní věží v celých jižních Čechách (77,80 m). A za ním je Votická pahorkatina s Javorovou skálou. Za dobré viditelnosti je vidět na panoráma vrchů od Čertovy hrbatiny, přes Bukovec, Chotoviny, Mladovožicko, Dubské vrchy až po Choustník.

Rozhledna je vysoká 18 metrů, zasklená vyhlídková plošina je v 15 m.

V době otevření - 4. června 1920 byla pojmenována Rozhledna Svobody.

V říjnu 1995 prohlásilo ministerstvo kultury stavbu za kulturní památku, v r. 2004 proběhla celková rekonstrukce. Byla osazena panoramatická mapka, kde jsou informace o výšce a vzdálenosti vrcholů.

Rozhledna sice vyhořela, ale postavili v r. 2015 na stejném místě rozhlednu novou a vyšší. Otevřena byla 1. srpna 2015. Sice není tak hezká, ale výhledy určitě za to stojí. Je vysoká 35,6 m, vyhlídková plošina je ve výši 25 m a vede na ni 136 schodů. Vstup je přes turniket po zaplacení vstupného ve výši 20,- Kč. Turniket je otevřen denně, a to od října do března od 9 do 16 hodin, v dubnu a květnu od 9 do 18 hod, od června do srpna od 9 do 20 hodin, v září od 9 do 18 hodin.

Musím přiznat, že jsme sem přijeli večer autem, ve kterém jsme přespali, abychom si ráno prohlédli rozhlednu a vyrazili na kole na hrad Choustník. A právě po té červené jsme se ze Sezimovo Ústí vraceli - což bylo to nejhorší, co jsme mohli provést. Pro cyklisty je část absolutně nesjízdná, lze říci, že v jednom úseku byl problém i to kolo vynést nahoru. Tedy pro normálního smrtelníka, který našlapal 40 km.

První večer jsme jen zašli na pivo na fotbalové hřiště. Druhý den jsme už nevyrazili ani tam. Takže nemohu doporučit v místě žádnou občerstvovací stanici.

Rozhledna vypadá velmi nenápadně, je nízká, takže na první pohled se zdá, že snad ani nemůže být nikam vidět. Naopak - stojí za to se tam zajít podívat.

Rozhledna je otevřena o víkendech od května do srpna 9:30 - 17:00 h. Letos ji otevřeli již na velikonoce. V ostatních dnech si můžete v této době vypůjčit klíče v č.p. 71 (300 m).

Vstupné je skoro symbolické - 10,- Kč za osobu.

My jsme si toto místo zvolili jako výchozí místo pro okružní cyklotrasu na hrad Choustník.

Poslední aktualizace: 13.5.2016
Rozhledna Hýlačka na mapě

Příspěvky z okolí Rozhledna Hýlačka

Turistická známka č. 1887 - Zoologická zahrada Tábor - Větrovy
ZOO Tábor je největší ZOO v Jižních Čechách. Najdete zde více než 60 druhů zvířat, se kterými přijdete do bezpr…
Udělali jsme si okruh od rozhledny Hýlačky, přes památník Edvarda Beneše v Sezimovo Ústí na hrad Choustník a zpátky přes Kozí Hrádek…
9.8.2020 Neděle ráno. Na fotbalové hřiště od rána dopadají sluneč…
Rozhledna Hýlačka leží na okraji města Tábor na vrchu Svobody. Postavil ji r. 1920 Klub českých turistů Tábor. Aktuálně 1.1.2012 Bohužel, hned v…
Pro začátek pár údajů: výška rozhledny 36 m, nadmořská výška 525 m, zeměpisná šířka 49,388705 N, zeměpisná délka: 14.643169 E, rok zprovoznění 2015, …
Tábor je okresní jihočeské město. Bydlíme v kempu u Veselí nad L…
Autobusem a Vlakem - do Tábora.Od Autobusového nádraží MHD č. 30 …
středa 3.5. 2017   Podívat se do Táborské ZOO jsem měl v…
Klokoty, v minulosti samostatná obec se nachází na západním okraji města Tábora a jsou známé svým poutním kostelem Nanebevzetí Panny…
Středa 18. 5. 2022 Vstáváme okolo 9. hodiny. Venku svítí sluníčko a je už o…
Přesně před 85 lety spatřila světlo světa jedna působivá stavba z…
Každý poutník určitě slyšel o Cestě svatého Jakuba takřka před 2 000 lety…
Hrad Kotnov stojí na západním konci města Tábora v Jihočeském kraji. Hrad…
Návrší Babí hora se nachází jihovýchodně od města Tábor v nadmořské výšce…
Pokud se rozhodnete vydat do historického města Tábora, rozhodně si nenechte ujít zážitek v podobě rozhledu nad městem z věže…
V jižní části historického města Tábora se nachází jediná zachovalá městsk…
Poutní místo Klokoty
Klokoty leží na západním okraji Tábora. Poutní kostel Panny Marie…
K nejvýznamnějším a nejstarším památkám Tábora patří vyhlídková věž Kotnov…
Klokoty jsou dnes předměstí města Tábora. Leží na jeho západním…
V Táboře v Kotnovské ulici je možno navštívil další z táborských lákadel. Je jím Muzeum čokolády a marcipánu.  Začátek expozice se…