Radětice – obec a rozhledna

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Na prodloužený víkend jedeme do Přerova a chceme cestou zkompletovat prohlídky rozhleden, které jsou na trase. Jedna z rozhleden, kde jsme ještě nebyli, je u Radětic.

Obec leží zhruba 4 km severozápadně od Bechyně - směr Bernartice.
Předpokládá se, že obec byla založena již kolem roku 500. První písemná zmínka o obci je v latinsky psané smlouvě ze 17. června 1291. R. 1837 byla na jihovýchodním okraji obce postavena výklenková kaple Panny Marie, r. 1921 si uprostřed obce postavili kapličku se zvoničkou.
Zhruba 1,5 km po zelené západním směrem se dojde k rozhledně ze smrkového dřeva. Stojí na okraji lesa v nadmořské výšce 450 m  n. m. Dříve tam stával jen myslivecký posed. R. 2003 přišel starosta obce s nápadem postavit rozhlednu.
Rozhledna o rozměrech 4 x 4 metry stojí na betonových patkách, je vysoká 13,2 metrů, má čtyři vyhlídkové plošiny (vevýšce 2,1 metru, 5,4 metru, 7,9 metru). Na nejvyšší zastřešenou plošinu, která je v 10,8 metrech vede 45 poměrně pohodlných schodů. Rozhledna byla slavnostně otevřena 23. června 2004. Je celoročně volně přístupná. Pod ní je lavička, kde je možno se v případě deště i schovat. Z rozhledny je výhled hlavně na severovýchod až jihovýchod, tj na Bechyni, Senožaty, Radětice, Stádlec, Bechyňskou Smoleč. Za dobrého výhledu je vidět cca 30 obcí a osad, které jsou údajně zvýrazněny na celkové výhledové fotografii na nejvyšším patře. Za nás tam však nic takového nebylo. Na opačnou stranu brání ve výhledu les.

U rozhledny se nechá najíst pouze z vlastních zásob. Kdo má hlad a s sebou nic nemá, musí do Radětic nebo až do Bechyně.

Rozhledna je poměrně jednoduchá, ale bytelná a s pohodlným výstupem až nahoru. Což je zvlášť pro starší lidi příjemné.

Z obce k rozhledně vede zelená turistická značka (1,5 km). Zpočátku se nechá po prašné cestě jet i autem. Z rozcestí U Krchova se už musí vlevo pěšky - je to asi ještě 200 metrů do mírného kopečka lesem a při jeho okraji. Tuto cestu jsme zvolili i my.
Zelená značka však pokračuje i rovně přes přírodní park Plziny, kde je řada cestiček. Z rozcestí Soví – hájenka je možno odbočit vlevo a vrátit se do Radětic. Okruh i s odbočkou na rozhlednu je cca 6 km dlouhý. V tomto parku je les Soví, kde je údajně archeologické naleziště, kde má být až 100 mohyl.
Další cesta k rozhledně je z obce – za kostelem vlevo se nechá jet po silnici až k lesu (cesta vede dál až k hájovně Soví) a podle lesa dojet až k rozhledně. Tedy asi – když jsme tam pěšky dorazili, stálo tam auto.
Poslední aktualizace: 14.1.2018
Radětice – obec a rozhledna na mapě

Příspěvky z okolí Radětice – obec a rozhledna

Rozhledna v Raděticích
Za obcí Radětice u lesa na okraji přírodního parku Plziny se tyčí rozhledna do výšky 13,2 m.V létě roku 2003 vznikl nápad postavit…
Rozhledna Radětice
Rozhledna se nachází nedaleko obce Bechyně a na okraji Přírodního parku Plziny. Až k ní se lze dostat autem. Přesto doporučuji…
Nabízím návštěvu zajímavého místa v obci Radětice v místě pod kulturním domem, kde jsou umístěny originální sluneční hodiny.  Je zde…
Cestou necestou, poli, loukami i lesy půjdeme na výlet přes řeku Smutnou na rozhlednu. Zveme vás na pěší trasu 12 km. Půjdeme z…
Řeka se svými vodami spěchá k jihu. Její tok se vine…
Zvu vás na nenáročnou procházku po blízkém okolí Haškovcovy Lhoty. Jižně po cestě vedoucí do Bechyně jsou opravená boží muka. Z…
Kaple neboli kaplička je malá křesťanská modlitebna a může být v samostatně stojící budově nebo v části budovy. Kaple byly postaveny…
Malebná jihočeská vesnička Haškovcova Lhota ukrytá v krásném kraji.…
Vodojem je vodárenský objekt pro akumulaci vody. Účelů pro výstavbu…
7.8.2020 Už večer jsme si všimli, že nejsme jediní, kteří si fotb…
V jižních Čechách zcela ojedinělý most se klene nad řekou Lužnicí těsně…
Vodojem je vodárenský objekt pro akumulaci vody. Účelů pro výstavbu…
Podzimní počasí svou barevností láká ven, a proto se vydávám do Bechyně a vyrážím proti proudu řeky Lužnice směrem do Tábora.  Je to…
Hrad zmiňovaný již v 9.století,přestavěn na zámek.Nádherná malířská…
Město Bechyně leží na soutoku dvou řek - Lužnice a řeky Smutná. Jde o…
Od pramene Židovy strouhy k Lužnici – EURORANDO 2011   Židova strouha…
Archeologická zastavení na náměstí v Bechyni nás zavedou od dávných časů až do přítomnosti. Zvu vás na trochu jinou prohlídku města…
Popis zámku: Dražíč leží 5 km západně od Bechyně na silnici spojující Tý…
Ve městě Bechyně jsme byli v roce 2008, takže už to je pár let.Bechyně asi…
Bechyně nabízí širokou škálu turistických zážitků. Milovníci…