Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Do přírody Na hory

Jako vhodné výchozí místo jsem zvolil Smědavu, ta je ideálním výchozím místem i k dalším výletům v této části Jizerských hor a to i pro cyklisty.

Od rozcestníku nad silnicí u parkoviště se vydáme mírně do kopce po široké červeně značené cestě. Mineme rozcestí Paulova paseka, ze kterého je možné po žlutě značené cestě navštívit jedno z atraktivních míst Jizerských hor a to Polední kameny a Frýdlantské cimbuří.

My však pokračujeme po červené na rozcestí Pod Jizerou, zatáčíme vlevo a stoupáme po žlutě značené pěšině na vrchol Jizery. Druhý nejvyšší vrchol českých Jizerských hor je hojně navštěvován a po vystoupání na vrcholovou skalku zjistíte proč tomu tak je. Na vrcholu vám nic nebrání příjemnému odpočinku s možností krásných kruhových výhledů do dalekého i blízkého okolí. Vidíte i jen o dva metry vyšší vrchol Smrku s rozhlednou, jeden z dalších možných cílů dosažitelných ze Smědavy.

Až vstřebáme příjemné pocity z návštěvy tohoto pěkného místa, vrátíme se na rozcestí Pod Jizerou a pokračujeme vlevo po červené vedoucí přírodní rezervací Klečové louky o čemž nás informují naučné tabule. Značka nás přivede ke známému rozcestí Na Knejpě, kde se střetávají pěší i cykloturisté a těch je zde určitě více.

Po případném občerstvení pokračujeme po modré, která nás přes rozcestí Čihadla dovede k rozcestí Rozmezí. Uhýbáme vpravo na žlutě značenou pěšinu vedoucí přírodním terénem, je to příjemná změna po nepříliš zajímavém úseku vedoucí společně s cykloturisty. Stoupáme až k místní odbočce na Sněžné věžičky. Po chvíli chůze se před námi objeví skupina skal a informační panel o místě. Na jedné ze skal je vybudované vyhlídkové místo. Je zde klid a krásně. V celé oblasti Černé hory jsem potkal pouze tři lidi, velká změna oproti frekventované Jizeře.

Po návratu na rozcestí pokračujeme po žluté k další odbočce vedoucí ke skupině skal nazývaných Čertův odpočinek. V těchto místech procházíme pěšinou vedoucí po nejvýše položeném rašeliništi v české části Jizerek. Určitě si toho všimnete, pokud se k Čertovu odpočinku půjdete podívat.

Opět se vrátíme na rozcestí a pokračujeme pěšinou přes vrchol Černé hory, v jejímž okolí je rezervace za účelem ochrany zdejšího pralesa. Sestupujeme, místy dost prudce do sedla Holubníku. Vyměníme značky a nyní po zelené jdeme přes rozcestí Na Žďárku k rozcestí Nad Černým potokem. Uhýbáme vlevo a zelená nás vede po tzv. Kozí stezce, která je místy hodně kamenitá kolem rozcestí Pod Frýdlantským cimbuřím a odbočce k vyhlídce Hajní kostel až k další odbočce vedoucí k vodopádu Černého potoka. Jeho návštěvu můžu vřele doporučit.

Od vodopádu jdeme buď po zelené do Bílého Potoka, kde se před odjezdem můžeme posilnit třeba v penzionu Poledník. Nebo od rozcestí U Liščí chaty dojdeme po žluté do Hejnic, je to o kousek dál, ale zase je zde větší možnost vybrat si z nabídky restaurací.

Navštívíme a prohlédneme si hojně navštěvovaný druhý nejvyšší vrchol českých Jizerských hor Jizeru, prohlédneme si a rozhlédneme se ze skupiny žulových skal Sněžných věžiček. Neméně zajímavým místem je pak skupina skal, nazývaná Čertův odpočinek nedaleko Černé hory. V závěru výletu se můžeme osvěžit u vodopádu na Černém potoce.

Velká část výletu vede mimo značených cyklotras, kterými jsou Jizerské hory hustě protkány. Výlet nabízí rozmanité formy zážitků, od výtečných rozhledů z vrcholové skalky Jizery, přes romantická zákoutí Sněžných věžiček. Mnoho přírodních zajímavostí je spojena s vodou a i tady se nám naskytne možnost prohlédnout si zajímavý vodopád na Černém potoce. A kromě kousku prudšího klesání kamenitou cestou v okolí Černého potoka se jedná o příjemnou a pohodlnou vycházku.

Možnost občerstvení je v samotném začátku výletu na Smědavě, ale s plným žaludkem se špatně jde. Další možnost je na známé křižovatce všech možných cest a tras Na Knejpě, tady ale spíše jen něco k pití (třeba se to od mé poslední návštěvy zlepšilo). Další možnost je potom podle cíle vycházky buď v Bílém Potoce, asi nejlepší volba je penzion Poledník nebo v Hejnicích, kde si každý vybere podle své chuti.

Všechny určitě nadchne skvělý kruhový výhled z vrcholové skály Jizery.

Sněžné věžičky ve sluncem provoněném lese nabízejí zajímavé výhledy stejně jako příjemný odpočinek na vrcholu jedné ze skalek.

Nadchne vás i hukot valící se vody v zajímavé přírodní scenérii Černého potoka a dá vám zapomenout na všední starosti.

Smědava, Hejnice stejně tak Bílý Potok je poměrně dobře dostupná autobusovou ale i vlakovou dopravou. V sezóně musíte počítat, že některé autobusy mířící na Smědavu jsou dost zaplněny, ale dá se to chvíli vydržet.

Poslední aktualizace: 5.3.2019
Putování romantickou krajinou na Jizeru, Sněžné věžičky a k vodopádu na Černém potoce na mapě
Autor: trempik

Příspěvky z okolí Putování romantickou krajinou na Jizeru, Sněžné věžičky a k vodopádu na Černém potoce

Frýdlantské cimbuří
Další hezké místo pro turistu je…
Frýdlantské cimbuří dostalo svůj název kvůli údajné pod…
Pátek 5. 10. 2018 Na dnešek hlásili nejlepší počasí - jasno, slunečno, teplo. Ráno sice mrzlo, ale už…
Frýdlantské cimbuří patří k nejvyhledávanějším turistickým cílům …
Frýdlantské cimbuří je skupina skalních útvarů ve …
Z Bílého potoka míříme nejkratší cestou k zelené TZ. Ta nás zavede k nejzajímavějším skalním skupinám Jizerských hor. Od Liščí chaty, kde žádná chata…
Chystáte-li se do Jizerských hor a vyhledáváte-li krá…
Frýdlanstké cimbuří a Černý potok jsou přírodní chráněná území, kte…
Jedním z největších vodopádů v Jizerských horách a v České Republice vůbec je vodopád na Černém potoce, který se nachází zhruba 2…
Jeden z mnoha nádherných potoků v Jizerchých horách. Je na něm spousta nádherných vodopádů a přírodních výtvorů. Pramení pod Černou horou ve výšce…