Pustý zámek, Nedvězí a další méně známá místa Kokořínska

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Do přírody

Vycházku zahájíme u hostince na zastávce autobusu v Zakšíně. Červená značka nás vede lesem k bývalému Bukoveckému mlýnu, u něj uhýbá vlevo a začínáme stoupat ke skalnímu hrádku Pustý zámek. Po směrové odbočce dojdeme ke skalní průrvě, kterou se protáhneme a vystoupáme na nepatrné zbytky skalního hrádku s vytesanými světničkami ve skalním masivu. Z hrádku jsou omezené výhledy.

Po návratu na křižovatku cest pokračujeme po červené značce na rozcestí Rač s možností výhledů z okrajů skalních plošin do okolí. Od rozcestí Rač vede značka Panenským hřebenem a přivede nás k dalšímu turistickému rozcestí Panenský hřeben. Zde uhýbáme vpravo a nejdříve jdeme dolů, abychom posléze mezi skálami v hlubokém dole a po chvíli lučinatým svahem vystoupali na vrch Nedvězí s jedinečným kruhovým rozhledem.

Z vrcholu Nedvězí sejdeme do osady Nedvězí s pěknými roubenými chalupami. Červená značka nás dovede k rozcestí Dražejov. Zatáčíme vpravo a nyní po modré značce jdeme pohodlnou cestou k rozcestí před Střezivojicemi. Tady v zatáčce silnice modrá pokračuje do Střezivojic, my uhýbáme vlevo a žlutá značka nás provede osadou Kostelečky k rozcestí Nad Kostelečky.

Od rozcestí Nad Kostelečky žlutá značka sestupuje do dolu Skalní město. Stezka se vine pod skalními bloky, často mění směr a dosyta si užijeme krátké sestupy a výstupy. Procházíme zajímavým skalním dolem, neustále je co obdivovat. Přijdeme až k jeskyni zvané Kamenný úl. Do ní je sice krátký, ale poměrně obtížný přístup jištěný chatrným zábradlím, proto je na zvážení každého z vás, zda se do jeskyně podíváte.

Dále pokračujeme stále po žluté značce až na rozcestí Zbrázděný vrch. Zde máme volbu, jak pokračovat dál. Doporučuji jít po žluté značce pohodlnou cestou přes zajímavou osadu Olešno na rozcestí Ráj, kde je možnost občerstvení. Druhou variantou je dojít na rozcestí Ráj přes Planý důl.

Z rozcestí Ráj pokračujeme po žluté značce na Mšeno. Jestli si závěr vycházky zpestříte procházkou alespoň částí Cinibulkovy NS nechám na vás. Já se vždy rád proplétám skalním bludištěm naučné stezky.

Od rozcestí Na Rovinách dojdeme společně po modré a zelené značce do centra Mšena, cíle vycházky. Na závěr si můžete dát v cukrárně na náměstí zmrzlinu.

Kokořínsko je oblíbená turistická oblast. Některá místa nemají o návštěvníky nouzi, jiná jsou naopak opomíjená. V této oblasti se můžeme setkat s kaňonovitými údolími, nazývanými doly hlubokými 50 – 100 m, s pískovcovými skálami a zajímavými rozhledovými místy. Najdeme zde známé tvary zvětrávání pískovců, jako jsou okna, brány a pokličky.

Procházkou touto krajinou objevíte i tajemné skalní úkryty, často člověkem rozšiřovanými v jeskyně. Na vycházce navštívíme zajímavý důl Skalní město, který dle mého názoru patří k nejhezčím na Kokořínsku, není-li nejpěknější a nejtajuplnější.

Prohlédneme si skalní hrádek Pustý zámek, který neměl dlouhé trvání. Nezapomenutelným zážitkem je překrásný kruhový rozhled z vrcholu Nedvězí. Za dobrých podmínek je možno dohlédnout až 100 km daleko.

Možnost uhašení žízně a zahnání hladu je až na známém, oblíbeném a hojně navštěvovaném místě Ráj, kde v současnosti fungují dvě restaurace.

Vybavte se na cestu dostatkem jídla i pití, ona taková svačinka na výhledové plošině má také něco do sebe.

Zaujaly mě daleké výhledy do kraje z Nedvězí. Zajímavým místem s omezeným rozhledem je skalní hrádek Pustý zámek, za kterým při cestě na Rač jsou skvělé výhledy ze skalních plošin do údolí a do okolí.

Procházka tajuplným dolem Skalní město s jeskyní Kamenný úl je určitě pěkným zážitkem.

Výstup do jeskyně Kamenný úl je poměrně krkolomný a obtížný, bez baterky to také není ono.

Poslední aktualizace: 16.9.2013
Pustý zámek, Nedvězí a další méně známá místa Kokořínska na mapě
Autor: trempik

Příspěvky z okolí Pustý zámek, Nedvězí a další méně známá místa Kokořínska

Rozcestí v Osinalicích
Osinalice jsou malou rekreační vesničkou s chovem koní, ve které trvale…
Každoročně si vyjedeme alespoň na jeden výlet na Kokořínsko.Tentokrát nás…
Skalním městem Planý důl – Kostelečky Skalním městem v CHKO Kokořínsko…
Vrchol bez porostu s dokonalou 360st. Vyhlídkou, jihozápadně od obce Dubá.…
Pro všechny, kteří se pohybují v okolí Kokořína jsou tu 3 tipy na výlet,…
Zalesněný hřbet Rač, 2 km jihových. od Zakšína nad údolím Liběchovky,…
Pozůstatky skalního hrádku Zakšín známějšího jako Pustý zámek v…
Ačkoliv je kamzík vysokohorským…
Ves Dražejov je 5 km jižně od Dubé na okraji pískovcové plošiny nad…
Vesnička Medonosy leží v hlubokém údolí Liběchovky, vkrajujícím se mezi…
Střezivojice je vesnice ve Středočeském kraji, asi 6 km jižně od …
Tento rozcestník stojí uprostřed Střezivojic. Obce, která byla prohlášená vesnickou památkovou zónou. Památkově chráněné jsou…
Dolní Vidim se nachází v překrásné přírodě - v Chráněné krajinné oblasti …
Byla zase chuť na nedělní výlet. Kokořínsko je poměrně na dosah a ještě je tam pár míst, která zatím unikla naší pozornosti. Cestou jsem si…
Poklidný zářijový pátek, čerstvý podzimní vítr čechrá záclony a z repráků se l…
Zajímavý barokní zámek se nachází v obci Vidim, v části Horní Vidim, na Mělnicku ve Středočeském kraji. Zámek je rozlehlá patrová…
O tomto místě jsem se dozvěděl díky jednomu svému koníčku. Nevede sem…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na malou…
Občas má člověk pocit, že se stal oním biblickým Jobem, kterému je souzeno…
Dubá leží v Severních Čechách, jižním směrem od města Česká Lípa. Městečko…