Tipy na výlet Celodenní výlet Za kulturou Do přírody

Vážení přátelé turistiky i Turistiky.Start výletu je v obci Zdice, kam jezdí vlak z Berouna nebo z Prahy hl. n. Múžete take do Zdic dojet autobusem z Prahy- Nových Butovic.Nové Butovice jsou zastávkou metra B.Od nádraží Zdice nebo z náměstí jdeme po modré značce směr Hudlice. Na okraji Hudlic na nás čeká krásná buližníková Hudlická skála a dále po modré značce dojdeme k rozcestí modré a červené značky. Pokračujeme po červené směr Beroun, ale vlastně po ní projdeme jen kolem kopstela k Památníku J. Jungmanna a dále k aut. zastávce, kde počkáme na autobus do Berouna.

Foto: správce

Hudlická skála patří k přírodním zvláštnostem berounského regionu. Hudlická skála je orientována přibližně na sever-jih. Ve své severní části tvoří nižší táhlý hřbet a v jižní části se rozšiřuje v členitý masív vystupující vysoko nad malým vyvýšeným sedlem, jímž prochází pěšina rozdělující severní a jižní část skály.

Na vrcholu Hudlické skály lze pozorovat mohutnou destrukci a dávný posuv obrovských buližníkových bloků. Tak také vzniklo na severozápadní části skály malé abri – chráněný skalní převis, na jehož severní stěně je patrný velmi zajímavý ohlaz vzniklý před milióny let posuvem ohromné části horniny.

Památník Josefa Jungmanna se nachází v jeho rodném domku, kde žil s rodiči a svými devíti sourozenci

Návštěvní doba:od 1.dubna do 31.října - středa až neděle 9.00 - 12.00 a 14.00 - 17.00 hodin. Listopad až březen zavřeno.

Vstupné:
dospělí 20 Kč, studenti a děti do 15 let 10 Kč, rodinné vstupné 50 Kč, držitelé ZTP mají vstup zdarma.

Průvodkyně:
lze sjednat na tel. 737 311 567 nebo na OU Hudlice.Určitě volejte, bude na Vás čekat velice příjemná paní, která Vás provede.

Josef Jungmann

(16. 7. 1773 Hudlice – 14. 11. 1847 Praha)

Český filolog, lexikograf, spisovatel a překladatel.

Působil jako středoškolský profesor, děkan filosofické fakulty, rektor Karlo-Ferdinandovy univerzity. Jeho nejslavnější dílo Česko-německý slovník, mohutné pětisvazkové dílo, bylo přijato celým národem s nadšením. Český jazyk, vysmívaný a opovrhovaný, nachází v něm oporu a také podává doklad, že je to jazyk živý, bohatý a rovnocenný všem světovým jazykům. To vše je příčinou, že se Jungmann dožívá slávy, úcty a poct jako jeden z mála českých vlastenců již za svého života.

Foto: správce

Kostel svatého Tomáše byl postaven v roce 1875 na místě roubeného kostelíka. Kostel byl postaven kolem něj a po dostavbě byl malý kostelík zbourán. Při kladení zákl. kamene kostela málem došlo k tragedii, když se zřítilo lešení s diváky.

V Hudlicích nedaleko památníku je Rychlé obšerstvení , které má otevřeno

Neděle

13:00 - 21:00

Foto: správce

na hlavní ulici, kde se nachází i stanice autobusu je restaurace U Ondráčků, kde je otevřeno:

Pondělí 16:00 - 22:00
Úterý 10:00 - 22:00
Středa zavřeno
Čtvrtek 16:00 - 22:00
Pátek 16:00 - 24:00
Sobota 15:00 - 22:00
Neděle 15:00 - 22:00

Skála nad obcí je opravdu nádherná je z ní krásný výhled na Hudlice.Kostel sv. Tomáše je velmi zajímavá stavba a Památník J. Jungmanna je velmi zajímavý. Je tu ložnička, černá kuchyně a světnice. Velmi příjemná paní průvodkyně.

Památník J. Jungmanna-otevřeno- IV-X-ST-NE- 9:00-12:00, 14:00-17:00

Vstupné- Dospělí- 20 Kč

Děti, stud. , senioři- 10 Kč

Rodinné 50 Kč

Děti do 6 let + ZTP zdarma

Poslední aktualizace: 3.10.2014
Procházka ze Zdic do Hudlic aneb za Josefem Jungmannem, svatým Tomášem a zajímavou skálou na mapě
Autor: správce

Příspěvky z okolí Procházka ze Zdic do Hudlic aneb za Josefem Jungmannem, svatým Tomášem a zajímavou skálou

Hudlice – rozhledna Máminka a naučná stezka Krušná hora – Hudlický vrch
Projíždíme CHKO Křivoklátsko a na dnešek máme v plánu ještě jednu rozhlednu. Víc toho už nestačíme. Obec Hudlice se rozkládá při…
Hudlice leží v Křivoklátské vrchovině nad údolími Libotického a…
Naše společná cesta začíná na Exitu 22 dálnice D5, odkud směřujeme na…
Vyrážíme do Berouna, odkud podnikneme pěší celodenní výlet do jižní části…
 Berounskem a Křivoklátskem přes Vraní skálu Dnešní trasu začínáme na…
Hudlická skála se zvedá jihozápadním směrem od okraje obce Hudlice. Obec …
Nedělní výšlap Křivoklátskem Blíží se polovina ledna a náznak zimy,…
Je konec září, počasí slibuje hezký den a já si naplánoval procházku přes…
Vraní skály nedaleko Zdic Poslední dobou vz…
Počasí si s námi v posledních dnech zahrává. Sníh střídá déšť a plánovat tak výlety je poněkud složitější. Pokud se ale nepřízní počasí nenecháte…