Procházka zámeckým parkem Ostrov nad Ohří

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou Do přírody

Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na procházku Zámeckým parkem Ostrov nad Ohří.K zámku se dostanete po červené nebo zelené turistické značce od vlakového nádraží Ostrov nad Ohří. Jelikož zámek je až do konce roku 2014 v rekonstrukci, máme aspoň možnost projít se revitalizovaným parkem v jeho blízkosti. Při procházce máte možnost kontrolovat, jak práce na rekonstrukci zámku odsejpají. Zémecký park je opravdu skvostný a najdeme v něm i několik objektů, které již rekonstrukcí prošly. Parkem prochází malá naučná stezka, která ukazuje, že některé objekty již zanikly, ale na panelech můžeme vidět, že to kdysi musela být velká paráda

Foto: správce

Rozlehlý zámecký areál se nachází ve městě Ostrov nad Ohří. Zámecký areál tvoří zámek s Bílou bránou z roku 1690 a Bílým dvorem z let 1693 – 1696, dále Šlikovský zámek, ze kterého se dodnes dochovaly pouze zbytky dvoupatrové průčelní zdi a části příček. Zámecké objekty stojí na okraji udržovaného parku. Areál doplňuje raně barokní letohrádek, který je využíván jako galerie.

V 15. století získali zdejší panství Šlikové. Ve 2. polovině 17. století byl na místě staršího objektu vybudován tzv. Šlikovský zámek. V letech 1685 – 1692 vznikl při zámeckém objektu nový tzv. Lauenburský zámek. V roce 1691 Šlikovský zámek vyhořel, později byl opraven a využíván jako vedlejší zámecká budova. Po roce 1918 sloužil zámecký areál jako sídlo školy, poštovního úřadu, lesní správy, část zabrala i armáda. V roce 1939 zde nacisté zřídili koncentrační tábor a po vypuknutí 2. světové války tady bylo vojenské skladiště. Dnes je zámek rekonstruován za pomoci Evropských fondů.Mimo krásných dřevin najdeme v parku Letohrádek a Palác princů, krásný most a kapličku zasvěcenou sv. Janu Nepomuckému.

Foto: správce

Co se týče stravování dopručuji restauraci U Čermáků na Starém náměstí vedle radnice. Je to jen 100 metrů od zámku.

Zámecký park je pěkně udržován, což umím posoudit a najdeme zde i pěkná zákoutí. Objekty, které již prošly rekonstrukcí jsou pěkné a do parku zapadají. V paláci princů je pobočka knihovny a v letohrádku bývají výstavy koncerty .

Vstup do parku je zdarma a asi to tak i zůstane, protože tudy prochází turistická značka.

Poslední aktualizace: 8.6.2014
Procházka zámeckým parkem Ostrov nad Ohří na mapě
Autor: správce

Příspěvky z okolí Procházka zámeckým parkem Ostrov nad Ohří

Město Ostrov - barevná mozaika architektonických stylů
Město Ostrov můžeme charakterizovat jako barevnou mozaiku architektonických styl…
Kapli nechal postavit sasko – lauenburský vévoda Julius Jindřich. Se stavbou se začalo v roce 1644, ale k jejímu vysvěcení došlo až v roce…
Při procházení Žižkovou ulicí od kostela k zámku se po pravé stra…
Slovanská osada je poprvé připomínaná v roce 1207. Stála na pravé…
Při procházce parkem nelze minout Letohrádek, jednu z nejhezčích …
Město Ostrov v minulosti postihlo několik požárů. Jedním z nejhor…
Kaple je součástí Posvátného okrsku, ve kterém se nacházejí tři k…
Bílá brána je zajímavou památkou v areálu zámku, která byla původ…
Socha tohoto světce se v naší malé zemičce nachází jistě v každém…
Při příchodu k Posvátnému okrsku je kaple prvním objektem, který …
Rozhodli jsme se vyrazit na výlet do oblasti Podkrušnohoří, dá se říc…
V jihozápadní části města Ostrova se nachází areál bývalého kláštera. Klášter byl založen v roce 1666 a stavělo se až do roku 1673. Rok poté byl…
V centru historické části města Ostrov stojí před průčelím kostela sv. Michaela Archanděla na Malém náměstí sloup se sousoším…
Původní gotický farní kostel, který byl zasvěcený sv. Mikuláši je v…
Na severním konci Starého náměstí v centru historické části města Ostrov stojí barokní sloup se sochou Panny Marie s Ježíškem. Jde o…
Původně gotický objekt, pravděpodobný vznik budovy ve druhé polovině 14. století. Po požáru v r. 1567 objekt renesančně přestavěn, po r. 1795 up…
Ostrov nad Ohří (SORELA) Město Ostrov leží v Karlovarském kraji na úpatí…
Kostel patří mezi nejstarší sakrální památky města. První zmínka …
Rozlehlý zámecký areál se nachází ve městě Ostrov na Karlovarsku. Zámecký…
Klášterní areál byl vybudován ve druhé polovině 17.…