Procházka po Markétině ostrově v Budapešti

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou Za sportem

Od Markétina mostu pěšky po ostrově asi 3,5 km.

Markétin ostrov byl pojmenován po princezně Markétě, dceři krále Bély IV., která zde žila od devíti let v klášteře, jenž nechal její otec vybudovat. Dnes je ostrov nejkrásnějším parkem a rekreační zónou. Nachází se zde několik zajímavých staveb a historických památek.

Památník centenária, vybudovaný v roce 1973 na památku sjednocení Budína, Starého Budína a Pešti.

Olympijský bazén z roku 1930

Růžová zahrada

Rozvaliny františkánského kostela ze 14. století

Lázně Palatinus - 7 venkovních bazénů (termální i plavecké)

Vodárenská věž 57 m vysoká, zařazená na seznam památek UNESCO, dnes slouží jako výstavní prostory. Hned u ní se nachází letní amfiteátr.

Rozvaliny dominikánského kostela a kláštera ze 13. století, v němž žila princezna Markéta.

Promenáda umělců lemovaná bustami maďarských spisovatelů, malířů a hudebníků.

Kostel sv. Michala - nejstarší stavba na ostrově z 11. století.

Bodorova studna

Japonská zahrada

Na Markétině ostrově se nachází stánky s rychlým občerstvením, kavárny, restaurace v hotelu Danubius.

Líbila se nám procházka, japonská zahrada, vodárenská věž...

Procházka může být zdarma, pokud budeme mít svačinu a odoláme svodům v podobě občerstvení a všelijakých atrakcí pro děti, pokud se nebudeme koupat...

Poslední aktualizace: 9.10.2009
Procházka po Markétině ostrově v Budapešti na mapě
Autor: planika

Příspěvky z okolí Procházka po Markétině ostrově v Budapešti

Markétin ostrov - Margitsziget
Markétin ostrov uprostřed Budapešti je 2,5km dlouhý a 500m široký. Původně…
Půvabný neorománský kostel sv. Markéty je přirozenou a z daleka viditelnou dominantou stejnojmenného náměstí (Szent Margit tér) v sr…
Toto krásne detské ihrisko nájdete umiestnené v parku na menej známom…
 Budapest-Nyugati pályaudvar(česky Západní nádraží) …
Jeden z méně známých budapešťských kostelů najdeme v VI. obvodu hlavního…
Toto miesto v Zoo Budapešť rozhodne nevynechajte.  Umelý skalný kopec…
Budete-li se někdy pohybovat v ulicích poblíž budapešťského Náměstí Hrdinů…
Když jsem se před časem dozvěděl, že v Budapešti na přelomu letošního jara…
ZOO je spojena s Botanickou zahradou. Je tu 700 druhů chovaných živočichů, 2 000 druhů evropských i tropických rostlin, 16 pavilonů…
Někdejší monumentální Justiční palác na náměstí Lajose Kossutha (Kossuth L…
Budova Muzea výtvarných umění je sice již od roku 1906 jednou z dominant a…
Budapešťské Szépművészeti Múzeum je plným právem považováno za jedno z…
Na zoologickú záhradu v Budapešti si rozhodne vyhraďte celý deň. Na deti…
Po absolvování většiny expozice evropského středověkého umění muzea…
      Budapešť není daleko, proto jsem se rozhodl jet autem. Jelikož jsem…
Památník tisíciletí na Náměstí hrdinů patří k nejznámějším symbolům…
Tento zábavný park nájdete v záverečnej časti Zoo. Vstup máte zdarma…
 Náměstí Hrdinů - Hősök tere - Budapešť  Náměstí Hrdinů (maďar…
Termální lázně SzéchényiBudapest, Állatkerti körút 11Jsou prvními láz…
Budeme-li se dívat na hlavní město Maďarska z ptačí perspektivy, tak nás budova někdejší Maďarské královské poštovní spořitelny (Mag…