Procházka okolo Telčských rybníků a jejich zákoutími

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Za kulturou Do přírody

V jižní části kraje Vysočiny se nachází malebné pohádkové město Telč. Je proslulé krásným renesančním náměstím se zámkem a třemi velkými rybníky, obklopujícími město.

Prvním rybníkem, který jsme si prohlédli v centru města ležícím na Telčském potoce je Štěpnický rybník, na kterém se nachází půjčovna lodiček, takže zájemci si z vodní hladiny mohou prohlédnout některé krásy města. Ve středu rybníka jsme viděli ostrov, kolem kterého se dá na lodičce projet, ale nesmí se tam vstupovat.

Kolem jsme procházeli rozsáhlým parkem. Ve vodní hladině se krásně odráží zámek ze strany z parku a část městských domů. Druhým rybníkem, který jsme si ve městě prohlédli je Ulický, který se dá v jeho polovině přejít po Belpské lávce a z ní je možno krmit kachny s rybami, kterých je zde hodně.

Staroměstský rybník je největším a třetím z telčských rybníků. Cestou kolem něho je vidět kostel sv. Anny, židovský hřbitov a vyhlídku - Čertovo kopýtko. Protože jsme při naší dovolené ve městě Telči byli ubytováni na okraji Starého Města, naše každodenní cesta tudy vedla k centru města, odkud jsme podnikali další výlety do okolí. Bydleli jsme mimo hlavní ruch v klidném prostředí penzionu obklopeného přírodou s vodní hladinou - úplná oáza klidu.

Přes vodu se otevíral pohled na protější břeh, také zde byly vidět krásné odrazy okolních domů a kostela Matky Boží. Ve vodě jsme viděli plno travnatých ostrůvků s balvany, na kterých prožívají svou siestu labutě s divokými kačenami. Také nás zaujala čápí rodinka, na starém cihlovém komíně si udělala své letní sídlo.

Kolem břehů k centru procházíme pohodlnou pěšinkou. Pak okolo telčského potoka a ocitáme se ve středu historického Telče. Po jeho prohlídce a prohlídce zákoutí se zdejšími rybníky se v podvečer vracíme opět kolem Stroměstskéko rybníka do našeho penzionu OÁZA na konci Starého Města u hlavní silnice. V podvečer jsou historické budovy města i hladina rybníků pěkně nasvíceny.

Krajina v okolí Telče upoutá každého svou krásou, skalní útvary, zatopené lomy mají také své obdivovatele. Zdejší krajina je členitá i kopcovitá s nespočtem rybníků, návsi zdobí církevní architektura, památky lidového stavitelství a přírodní zajímavosti. Štěpnický a Ulický rybník obklopují zajímavé historické jádro města Telče se zámkem.

Rybníky se zde začaly zakládat už v 11. století. Ve vodách na telčském panství chovali kapry, okouny, bělice, štiky. V roce 1994 vznikla soukromá společnost Rybářství Telč, obhospodařuje 880 ha rybníků ležících hlavně v oblasti Telčska, Dačicka, Moravských Budějovic a Znojemska. Ročně se vyloví 400 tun ryb, hlavně kaprů.

Jídlo jsme měli většinou v penzionu OÁZA, kde jsme měli na pokoji i kuchyňku. Jinak ve městě je spousta možností stravování v útulném prostředí zdejších restaurací. Také jsou zde bufety, kavárničky, cukrárny, obchody s potravinami a Pizzérie.

Telč s místními rybníky je zajímavým místem pro výlety, či dovolenou v oblasti Českomoravské vrchoviny. Městem vede 4 km procházka okolo rybníků Štěpnického, Ulického a Staroměstského. Moc se nám tu líbilo.

Ke koupání slouží nádherné nedaleké lesní rybníky - Velký Pařezitý u obce Řásná, za ním se nachází pak menší Malý pařezitý rybník. V obou je průzračná voda, nahnědlá s teplou rašelinovou vodou. Velký Pařezitý rybník, je 8 km od Telče a je vyhlášenou přírodní rezervací. Je to rozlehlý rybník s pláží. Telč je jedním z nejkrásnějších moravských měst. Jeho rybníky se souvislým pásmem hradeb také kdysi patřily k obrannému systému středověkkého města.

V blízkosti Štěpnického rybníku se natáčely filmy : Z pekla štěstí, Hudba z Marsu, Dům u Zlatého úsvitu.

Poslední aktualizace: 29.7.2013
Procházka okolo Telčských rybníků a jejich zákoutími na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Procházka okolo Telčských rybníků a jejich zákoutími

Památník seskoku parašutistů skupiny Out Distance - Ořechov
Památník se nachází na Vysočině u obce Ořechov nedaleko Telče. Je věnován skupině parašutistů Out Distance, kterými byli Karel Čurda…
Kostel sv. Jana Křtitele v obci Urbanov byl založen…
Pohádková Telč jako na dlani? Od roku 1999 je možné si prohlížet toto…
Rozhledna Oslednice je postavena na stejnojmenném vrchu na jihovýchodním…
Výhled z ptačí perspektivy na krásné město Telč se vám otevře z poměrně nové Rozhledny Oslednice, ležící na okraji předměstí Podolí.…
Rozhledna Oslednice.
Při návštěvě Telče jsme si nemohli nechat ujít výstup na rozhlednu Oslednice. Stávala tu již v dávné minulosti a byla bysoká 16 m. Hlavním iniciátorem její výstavby v roce 1898…
Na záříjový svátek sv. Václava bylo krásné počasí,…
Nachází se v lesním celku Jechovec a leží 1,5 km západně od obce …
   Historická část jednoho z našich nejspanilejších moravských měst je…
Telč leží na Jižní Moravě, východním směrem od Jindřichova Hradce. Telč je označov…
Byl postaven v letech 1716-20 z odkazu měšťanky Zuzany Hodové, která na jeho výstavbu věnovala část své zavěti. Autorem sloupu je sochař David…
Když se vysloví Telč, okamžitě se mi vybaví pohádkové náměstí……
Jsou dvě a obě se nacházejí ve východní části náměstí Zachariáše z Hradce. Dolní získala svoji dnešní podobu v roce 1611. Uprostřed kašny je umístěna…
Telč (zámek)
Zámek Telč patří mezi klenoty…
Na Vysočině, mezi břehy Telčského potoka a soustavou tří rybníků …
  Jako v pohádce se budeme cítit při návštěvě historického jádra města…
Někdy hledáme zajímavá místa daleko za hranicemi a zapomínáme na to, co…
Nachází se na náměstí Zachariáše z Hradce v podloubí domu čp.71. Prochází tudy dálková červeně značená Březinova cesta. Dále pak žlutě značená…
Telč - dálnice D1, exit na Pelhřimov/Humpolec. Od dálnice 32 km,…
Ráno jsme vyjeli autem ze Zahrádek u Strmilova a rozhodli se, že si…