Procházka Motolskou Kalvárii

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za sportem Do přírody

Foto: správce

Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu na procházku Motolskou Kalvárii.Nachází se v Praze 5,nedaleko krematoria Motol.Dostanete se sem tramvají 6,9,10 z centra nebo od metra "B" Anděl.Vystoupíte ve stanici krematorium Motol.Od stanice se vrátíte po pravém chodníku asi 50 metrů zpět.U tabulky Přírodní památka,uvidíte cestičku do kopce,která Vás dovede až ke kříži tyčícím se na skále.Od něj uvidíte i druhou část Kalvárie na protější straně kaňonu.Od kříže jděte po okraji PP Kalvárie.Hranice je označena dvěma červenými pruhy na stromech.Po hranici PP,dojdete až k Pivovarskému rybníku u ulice Plzeňská.Jděte vlevo a dojdete k hotelu Starý pivovar,kde je dost dobrá Restaurace, se skvělou česnečkou.Po občerstvení pokračujte dále kolem Plzeňské zpět ke krematoriu.Zde je další rybník,tentokráte Mlýnský.Přejděte ulici a jděte asi 150 metrů až narazíte na odbočku vpravo.Zde se nachází druhá část PP Kalvárie.Je zde vyhlídka na protější skálu a na hřbitov.

PP Kavárie,je lokalita,která se nachází po obou stranách Plzeňské ulice a kaňon,byl v 80.letech 20 století rozšířen kvůli stavbě tramvajové trati a 4-proudé silnice.Na skále nad krematoriem,se tyčí kříž,který je vidět již od silnice.Z rostlin je tu zastoupen hlavně dub a z ptáků zde můžete vidět drozda,mlynaříka nebo budníčka.Ve druhé části PP Kalvárie,se nachází Areál zdraví.

Jelikož se jedná o krátkou dopolední nebo odpolední vycházku,ubytování netřeba.K občerstvení Vám doporučuji Restauraci hotelu "Starý pivovar",kde mají výtečnou česnečku,ale i ostatní jídla jsou na dobré úrovni.

Foto: správce

Možna trochu problém je stoupání ke kříži/zvlášť po dešti/,ale místo je to krásné.V druhé části si užijí hlavně děti.Je tu i veřejné ohniště a posezení.Bohužel všudypřítomní vandalové,se postarali o zničení některého mobiliáře.Je zde také mobilní WC.

Do přírody se bohužel vstupné nevybírá a je to škoda,protože by si lidé přírody možná více vážili.

Poslední aktualizace: 17.11.2009
Procházka Motolskou Kalvárii na mapě
Autor: správce

Příspěvky z okolí Procházka Motolskou Kalvárii

Starý Motol
Procházka starou zemědělskou vesnicí Motol, kde je krásně zachova…
Přírodní památka U Hájů leží na okraji Stodůlek u železniční trati poblíž…
Přírodní památka Kalvárie v Motole leží po obou stranách Plzeňské ulice u tramvajové zastávky…
Háje jsou zajímavé i v mnohém jiném než pouze jako východiště do přírodního parku Košíře - Motol. Leckoho asi při prvním kontaktu s…
Víte, že v Praze nejsou jen jedny Háje, ty slavnější jsou na Praz…
Na dnešní výlet jsem se moc těšila, jelikož by tam mělo být i veřejné…
Kaple Nalezení svatého Kříže se nachází v Praze Stodůlkách, v uli…
Kaple Nalezení Svatého Kříže, se nachází v Praze - Stodůlkách a její…
Jedeme autobusem č. 197 na Smíchovské nádraží a odtud tramvají č. 9 nebo…
Původ jména není zcela zřejmý, pravděpodobně pochází od osobního jména…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát bych Vás rád pozval do…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, chci Vám představit místo, které se…
                     Czech Photo Centre a socha Trifot v areálu s…
Kostel Panny Marie Vítězné je poutní místo, které se nachází mezi ulicemi Karlovarská a Zbečenská v blízkosti tramvajové smyčky Bílá hora. V první…
Dnes se mi nechtělo tvrdnout doma, tak jsem se nechala inspirovat, tak…
Je to les a  přitom jen dvacet minut tramvají z centa Prahy. Na zastávku Poštovka se dostaneme tramvají číslo 9, 10 nebo 16. Lesopark je součástí usedlosti…
Již čtyři roky po bitvě vyrostla na Bílé hoře malá barokní kaplička. Právě…
Dalejským profilem ze Stodůlek do Jinonic
Ač od malička "nepřítel" velkých měst, na vysokoškolská studia do…
Jdu na  odpolední procházku do obory Hvězda v Praze 6. Jdu  se  projít do…
Pojedeme se podívat na letohrádek Hvězda.Letohrádek leží ve…