Procházka městem Žlutice

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou

Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na malou procházku městem Žlutice. Začínáme na nádraží Žlutice, odkud po žluté značce dojdeme na náměstí. Cestou potkáme Kostel Sv. Petra a Pavla, vedle kteého je z jedné strany Památník padlých v i. světové válce a z druhé strany kašna s hlavou koně a ještě dál fara se slunečními hodinami.Od kostela pokračujeme po žluté až na náměstí, kde je další žulová kašna, Sloup Největější trojice. V horní části náměstí je červenobílá brána, což je pozůstatek místního zámku. Velmi efektní je panelák na místě zámku.Vpravo od této brány je muzeum, ale zjistíte to, až když budete stát před ním. Je tak trochu utajené.Dalším místem, které asi stojí za návštěvu jsou Pekelné sklepy, kde jsou komentované prohlídky.

památník
památník  •  Foto: správce

Původně jsme jeli do města plného památek. Ty, které se dají vidět zvenku jsme viděli, ale ostatní už bohužel ne.

Na jídlo i pití je nejvhodnější Pub Cihelna kousek od kostela.

Město Žlutice je přestože je zde tolik pamětihodností, velmi zvlástní přístup k turistům. Když jsme chtěli jít do muzea, mysleli, jsme, že v turistické sezóně bude déle otevřeno, ale ouha. V 16:45 jsem dle návodu u dveří zazvonil a paní mi sdělila, že zavírá v 17 hodin a peroto už nás dovnitř nepustí. Vůbec jí nezajímalo, že jsem jí přinesl peníze. Suše mi sdělila, že jí končí pracovní doba a šmitec. Co je ale ještě horší, že ani soukromá expozice Pekelné sklepy nemá zájem o návštěvníky a poslední prohlídka je už v 16 hodin. Síla. Tak jsme se sebrali a jeli i se smutným Matýskem do Bochova.

Muzeum - otevřeno 9-17 h

Autor: správce

Příspěvky z okolí Procházka městem Žlutice

Ze Žlutic do Bochova přes Skoky a Údrč
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na výlet nejen do přírody, ale hlavně po kostelech.Začínáme ve Žluticích…
Vypravili jsme se nedávno na zajímavou Naučnou stezku sovy Rozárky.Tato…
Kostel Sv.Petra a Pavla je nejstarší architektonická památka ve Žluticích…
Černá smrt, jak se v období středověku obrazně říkalo epidemiím moru, byl…
Žlutice se pyšní neobvykle starobylou historií. V roce 1973 se zde konaly…
Žulová kašna, která roku 1863 nahradila původní dřevěnou kašnu je spolu s…
Jedeme do Žlutic. Je to poměrně malé městečko v Karlovarském kraji (zhruba 20 km od Toužimi), které se rozkládá ve svahu na ře…
Ze Žlutic ke Vladaři   Je sobota 6.července a já ráno jdu  na rakovnické nádraží na první rozumný vlak na Žlutice. Chci si projít trasu ze Žlutic přes…
Zbytky malého hradu na ostrohu nad mlýnem a Mlýnským rybníkem v…
Významným místem Karlovarské kraje je vodní nádrž Žlutice, kter…
Nedaleko městečka Žlutice se nachází pozoruhodný kopec, který každého…
Na vrch Vladař a do Chyše Přicházím ze Žlutic k rozcestí Záhořice žst s …
Mezi městy Žlutice a Manětín lze i z velké dálky pozorovat majestátní dominantu kraje – stolovou horu Vladař. Kopeček turisty zatím …
Pondělí 10. 5. 2021 Teplo bylo večer, poměrně teplo bylo i v noci. Ve 4 bylo…
Do "obce" Skoky se dostanete ze silnice E48 - pokud jedete od Karlových…
Bývalá obec Skoky se nachází v lesích nad Žlutickou vodní nádrží. Do současné doby se zní dochovaly zříceniny několika opuštěných…
Kostel Navštívení P. Marie ve Skocích je kouzelné místo. Osada SK…
Zámek Chýši nalezneme ve stejnojmenné obci na západě České republiky.…
Vracíme se domů autem a tak jsme se rozhodli zastavit se v Chyších. Město se nachází v Karlovarském kraji, kousek od silnice z…
Chyše, obec v okrese Karlovy Vary leží na řece Střele 8 km severovýchodně…