Přírodní rezervace Dubno

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Celodenní výlet Za sportem Do přírody Na kole

Cíl naší cesty, resp. zřejmě zastávka při cestě do Babiččina údolí je Přírodní rezervace Dubno, která se nachází cca 2,5 km východně od centra České Skalice.

Rezervace, která je tvořena přirozeným lužním lesem pralesového typu byla vyhlášena v roce 1956, rozloha rezervace je 86,19ha. Součástí rezervace jsou krom lesa, který je tvořen zejména duby (nejstarší ve věku 270-320 let), také přilehlé louky a Zličský rybník. Oblast si jako své hnízdiště zvolilo značné množství ptáků, např. žluva hajní, lejsek bělokrký, rákosník velký a proužkovaný, ťuhýk obecný, strakapoud prostřední, puštík obecný, hrdlička divoká, aj… . Zajímavostí je velké množství měkkýšů, kteří se zde nachází, s počtem 70 různých druhů je Dubno jedním z nejbohatších malakozoologických nalezišť ve východních Čechách.

Prostor dnešní rezervace byl v minulosti svědkem i válečných událostí. Tou první byl dne 6. ledna 1424 střet husitského vojska Jan Žižky se spojenými katolickými pány, které vedl Jan Městecký z Opočna. Druhou vojenskou událostí byla bitva prusko-rakouské války dne 28.6.1866, kterou zde připomíná několik pomníků a hrobů. Dominantním pomníkem je Spící lev, který se nachází na okraji rezervace nedaleko hájovny. Pomník je věnován poručíku Adolfu Studničkovy od 77. pěšího pluku a setníku Emilu Riedlovy od 5. praporu polních myslivců.

Ubytování nebylo třeba, ale dlabenec je možno si dát v blízké Zlíči, kde můžeme navštívit Penzion Barunka, viz: http://www.penzionbarunka.cz/ nebo Hotel Holzbecher, viz: http://www.zlic.cz/

Nejvíce asi zaujme nádherný klid, který je doplňován šumem větví statných stromů a zpěvem ptáků….. Fandy vojenské historie zcela jistě zaujme pomník Spícího lva.

Prostorem rezervace prochází modrá turistická značka ve směru Česká Skalice - Starkoč (přeznačená bývalá červená značka).

Poslední aktualizace: 26.5.2011
Přírodní rezervace Dubno na mapě
Autor: Martens

Příspěvky z okolí Přírodní rezervace Dubno

Dubno
Dubno je přírodní rezervace, kterou najdeme severovýchodním směrem…
Přírodní rezervace Dubno se nachází severovýchodně, cca 3 km, od České…
Turistický rozcestník, který se nachází za hájovnou v Přírodní rezervaci Dubno, ukazuje turistům cestu po modré značce ve směru…
Monumentální pomník Spící lev se nachází na okraji Přírodní rezervace…
Prázdniny už jsou tady! A s nimi léto a koupání. Kam vyrazit k…
Zajímavým a dosti navštěvovaným místem východních Čech je zcela j…
Vojenský hřbitov v České Skalici byl zřízen v r. 1892 Spolkem pro udržování hrobů a pomníků na bojištích z r. 1866. Na hřbitově je…
Pomník obětí bitvy Prusko-Rakouské války u České Skalice, ze dne 28. 6. 1866, se nachází na levé straně silnice při příjezdu do…
Kaplička se nachází u křižovatky cest ve směru Náchod a Červený Kostelec (Ratibořice). Postavena byla zřejmě v roce 1731. Jedná se o…
Historický Vilémův most přes řeku Úpu je spojnicí mezi Ratibořicemi a…
Vypravili jsme se do Babiččina údolí, do míst, která…
Do České Skalice máme z místa našeho dočasného pobytu v obci Klen…
V České Skalici na tř. T. G. Masaryka stojí na ostrůvku pomník věnovaný…
Česká Skalice leží v Královehradeckém kraji, severovýchodně od Hradc…
Na Husově náměstí se nachází několik památek a zajímavostí. Na východní…
Údolí známé a pojmenované podle díla Boženy Němcové Babička – jehož děj je…
Většina návštěvníků, kteří zavítají do Babiččinna údolí míří zejména na…
Historie školy v České Skalici spadá již do období kolem roku 1300, kdy je…
Jedeme do místa, které je spojeno s životem spisovatelky Boženy Němcové,…
Ratibořický zámecký park se rozkládá na úpatí příkrého svahu nad úpskou nivou. Nejvyšší místo parku je v 305 m. a je u jeho hlavního…
Empírově upravený barokní zámek Ratibořice, známý z díla spisovatelky Bož…
Sobota 2. 9. 2023 - odpoledne Po obědě u rozcestí Slatinský mlýn …
Místo kam se vydáme je všeobecně známé, je jím malebné Babiččino údolí a…
Kostel je v místě připomínán již r. 1350, původně to však byla gotická…
Vodní nádrž Rozkoš
U obce Česká Skalice v okrese Náchod se rozprostírá kouzelná vodní nádrž …
Přibližně na půli cesty mezi Dvorem Králové nad Labem a Náchodem se…
Babiččino údolí - Pomník Babička s vnoučaty
Mezi symboly Babiččina údolí patří pomník, resp. sousoší Babička s…
Babiččino údolí je velice půvabné místo rozprostírající se v údolí řeky Ú…
Viktorčin splav
Viktorčin splav je dalším symbolem děje, který známe z filmu a knížky…