Přírodní památka Kopáčovská

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody Na kole

Přírodní památka Kopáčovská se nachází přibližně 1,5 kilometru od centra jihočeské obce Čimelice poblíž vedlejší silnice vedoucí na obec Králova Lhota. Je snadno dostupná jak pěšky, na kole tak i autem, jelikož se dá zastavit přímo u ní a následně jen přejít jednu louku, přeskočit malý potok a jsme přímo u ní. K památce nevede žádná značená turistická stezka. Nejlépe se k ní dostaneme, pokud pojedeme skrze Čimelice směrem na Prahu a na poslední odbočce před benzínovou pumpou odbočíme vpravo, následně pojedeme stále rovně, podjedeme viadukt, přejedeme most přes říčku Skalici a 200 metrů za ní po pravé straně se zmiňovaná přírodní památka nachází.

Kopáčovská je přírodní památka nacházející se v údolí řeky Skalice v podobě částečně podmáčené louky bohatá na chráněné druhy rostlin jako jsou například kosatec sibiřský, hadí jazyk obecný, upolín nejvyšší, prstenec májový, ostřice dvouřadá, ostřice Hartmanova a svízel severní. Mimo zmiňovaných rostlin se zde nachází i vzácní živočichové jako jsou skokan zelený, užovka obojková a žluva hajní.

Kvalitní restaurace "Na Knížecí" se nachází v obci Čimelice na návsi, dobře vaří za nízké ceny, nabízí i menu. Příjemná venkovní zahrádka jak do ulice tak i ve dvoře.

Památka není hojně turisticky navštěvována, jelikož se nachází mimo hlavní turistické trasy. Panuje zde klid a zájemci o biologii se zde mohou zblízka seznámit s druhy rostlin, které nejsou většinou jinde snadno k vidění. Výhodou je i velice snadná dostupnost památky.

Památka je volně přístupná, vstupné se neplatí. Nad přírodní památkou se nachází poblíž silnice louka, která je taktéž často kosená a která je vhodná případně pro posezení v klidu jižních Čech.

Poslední aktualizace: 15.8.2010
Přírodní památka Kopáčovská na mapě
Autor: Chmee2

Příspěvky z okolí Přírodní památka Kopáčovská

Čimelice
Zámek stojí na severozápadním okraji obce Čimelice na Písecku v Jihočeské…
Městečko Čimelice leží na silnici R4 (Praha – Strakonice).…
Městečko Čimelice leží asi 20 km severně od okresního Města Písku na…
Kilometráž:Čimelice - Rakovice        1,5 kmRakovice - U Nováka    3 kmU…
Naše republika patří spíše k menším státům. Přesto je na jejím území stále…
Přijměte pozvání na krátkou procházku od nádraží v Čimelicích k opuštěném…
Na dva měsíce jsme přerušili putování Po stopách Ladislava…
Soutok Lomnice a Skalice   Na toto putování jsme se připravovali také…
Říčka je levostranným přítokem Lomnice těsně před jejím ústím do Orlické přehradní nádrže. V těsném sousedství soutoku je rezervace Dědovické stráně. …
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu do Mirotic, kde…
Z jihočeského městečka Mirotic, kde se narodil Mikoláš Aleš (je zde jeho…
Mirotice leží v Jižních Čechách, severozápadním směrem od města…
Těšíte se na 16. ročník rodinného festivalu „Mirotické setkání lo…
Památník Mikoláše Alše a Matěje Kopeckého se nachází v rodném domku malíře…
Na poslední z výletů naší letošní písecké dovolené jsme si zajeli po…
Pátek 26. 5. 2023 Teplota v noci…
Památník se nachází asi 1 km východně od vsi Lety asi 500 m vlevo od silnice směrem k Orlíku nad Vltavou. Památník byl vystavěn v místě bývalého v…
Orlík (zámek)
Zámek Orlík se tyčí na skále nad Orlickým jezerem. Zámek se nachází…
Hrad Zvíkov se nachází na ostrohu vypínajícím se nad soutokem řek Vltavy a…
Kouzelný hrad Zvíkov Až zase budete jednou svižně uhánět od Prahy…