Přes přehradu do muzea louskáčků.

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody

Výlet do hezké hornaté přírody a za historií tradičních řemesel saské části Krušných hor.

Vycházel jsem z Českého Jiřetína. Po přechodu státní hranice silnice kopíruje zadní část přehrady Rauschenbach. Silnice přechází na druhou stranu přehrady po novém mostě, který byl dokončen v roce 2004. Červené značení mě zavedlo až na hráz přehrady. Ta je vysoká 46 metrů a je z ní hezký výhled na vesničku Rauschenbach a vzdálenější Neuhausen, při pohledu na druhou stranu je vidět celá přehrada a svahy okolních vrchů. Značená cesta pak prudce schází přímo pod hráz do vesničky a pokračuje údolím do Neuhausenu. Míjím pěkné koupaliště se solárním ohřevem vody a došel jsem k vystavené čtyřmetrové židli, která slouží jako pozvánka do technického muzea, které je z bývalé továrny na výrobu židlí. Na dvoře továrny je vidět deseti metrový louskáček, který zase láká do muzea louskáčků, které je hned vedle. Je zde vystaveno přes 5000 louskáčků, od největšího desetimetrového po nejmenší o výšce 4,9 mm./více T/cíle/muzeum louskáčků/.

Po prohlídce muzea jsem vystoupal zámeckým parkem na nádvoří zámku Purschenstein. Až zde jsem zjisti, že je z něho luxusní hotel. Pod zámkem je ještě Sklářské muzeum, které dokumentuje historii sklářské výroby v této části Krušných hor. Po prohlídce městečka jsem se vydrápal /+240 m/ na vyhlídkový vrchol Schwartenberg. Po občerstvení v horské chatě a pokochání se hezkým kruhovým výhledem jsem po silnici pokračoval na hraniční přechod v Mníšku. Po červeném a modrém turistickém značení jsem došel do Klínů na autobus.

Možnost občerstvení je cestou dost, ale většinou za euro

Hezká krajina Krušných hor, nádherný výhled z vrcholu Schwartenbergu, nádherná výstava louskáčků

Muzeum louskáčků otevřeno Po – Pá 9 -18 hod, So –Ne 9 – 17 hod.

Vstupné 2,5 € , společná vstupenka i do technického muzea 4 €.

Možnost odbočit od přehrady do muzea letadel v Cämmerswalde.

Poslední aktualizace: 13.10.2011
Přes přehradu do muzea louskáčků. na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Přes přehradu do muzea louskáčků.

Koupaliště v Neuhausenu
Koupaliště je nedaleko od centra městečka. Koupaliště bylo zrekonstruováno…
V sousedství muzea louskáčků v Neuhausenu stojí bývalá továrna na výrobu židlí, ze které je dnes technické muzeum. Zůstalo zde vše…
Muzeum louskáčků je v Městečku Neuhausen 6km od našich hranic. Dokumentuje staletou tradici výroby dřevěných hraček a výrobků ze…
Sklářské muzeum v Neuhausenu je v opraveném baráčku v blízkosti zámku, 6…
Nedaleko od naší hranice stojí na okraji Městečka Neuhausen nádherný zámek…
Nedaleko od Českého Jiřetína na německé straně Krušných hor v …
Vodní nádrž na pitnou vodu. Vybudována v letech 1963-68 na Flájském potoc…
Nádherné výletní místo, které je 4 km severně od hraničního přechodu Mníšek v Krušných horách. Na vrcholu hory Schwartenberg /787 m/…
Mečový nebo také hraniční kámen stojí u lesní silničky vedoucí z Klínské…
Pokračování výletu po Flájském plavebním kanálu. První dvě části jsou…
Lesy ČR pracují na obnově Flájského plavebního kanálu V místě vzniká také kulturně – historická naučná stezka Od vybudování kanálu letos uplyne 383…
Na Česko-Saské státní hranici, kousek od Klínské brány, se z rovinatého…
Na vrcholu hory Bradáčov, nad údolím Flájského potoka, byl v roce 1765…
V rámci partnerství měst Meziboří a Sayda se každý rok pořádají různé…
Třetí etapa hřebenové trasy po německé straně Krušných hor. Vycházel jsem z Českého Jiřetína. Za hraničním přechodem jsem odbočil…
Nedaleko našich hranic, 4 km severně od Hory Svaté Kateřiny, 12 km severozápadně od Litvínova, v údolí mezi vrcholky Krušných hor…
Krásná 20kilometrová trasa plná zajímavostí a půvabných míst. V České …
Na pomník osvobození v Českém Jiřetíně byla přidána pamětní deska na amerického letce Sgt. Wilbura G.Dishneua, který zahynul 12.5.1944 nedaleko Českého Jiřetína v troskách…
Český Jiřetín patří k nejpříjemnějším zákoutím Mostecka a je…
Podzimní výlet do krušných hor.                                           …