Přes Hády do údolí Říčky

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

Jedeme na severovýchodní předměstí Brna do nejjižnější části chráněné krajinné oblasti Moravský kras. Na výchozí a koncové místo jezdí linky brněnské městské hromadné dopravy. Trasu jsme začali na Velké Klajdovce a po zelené značce došli k rozcestí Kopaniny, odtud po žluté značce až na zozcestí u Horneku. Zde krátkou odbočkou na vyhlídku. Dále po žluté značce bočním údolím pod Chocholou na rozcestí v údolí Říčky. Odtud pak po modré značce údolím kolem Muchovy boudy a vodních nádrží na Říčce až do Mariánského údolí, kde jsme výlet ukončili. Celková délka výletu je asi 11 km.

Jižní část Moravského krasu je odvodňována tokem Říčky a jejich přítoků, který ve vápencové plošině vytvořil hluboké skalnaté údolí. Hádecká náhorní plošina je klasická krasová planina s bezpočtem drobných skalek a škrapových útvarů, typickým porostem a ve vegetačním období i bohatou krasovou květenou. V údolí Říčky se nachází několik vodních ploch s parkovou úpavou jejich okolí. Na trase je umístěno i několik informačních panelů zdejší naučné stezky Hády. Trasa výletu prochází přes čtyři chráněná území a to Hádeckou Planinkou, U Brněnky, Velkým Hornekem a U Staré vápenice.

Možnost stravování je ve třech zařízeních v údolí Říčky a to na Muchově boudě, restauraci U borovice a na Kadlecově mlýně.

Velice působivá je vyhlídka na Horneku s pohledy do údolí Říčky a na okolní stráně, romantické údolí s meandrujícím tokem, skalními útvary a zdejšími rybníky s parkovou úpravou jejich břehů.

Jelikož celá trasa jde volnou krajinou, kromě stravovacích a občerstvovacích zařízení nikde nic neplatíte. Celé území je zobrazeno na turistické mapě KČT č.86 Okolí Brna-Moravský kras ve výřezech E1 a F1.

Poslední aktualizace: 27.2.2011
Přes Hády do údolí Říčky na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Přes Hády do údolí Říčky

Turistické rozcestí Říčky koupaliště
Nachází se v údolí potoka Říčky poblíž rekreačního rybníka, který je využíván jako přírodní koupaliště. Prochází tudy modře…
V jižní části CHKO Moravský kras se nachází hluboko zaříznuté údo…
Vysoko nad údolím Říčky se nachází skála Hornek s krásnou vyhlídkou (412…
Nachází se v malebném údolí potoka Říčky v jižní části Moravského…
Je jedním z dochovaných objektů bývalých vodních mlýnů v hlubokém údo…
Okolí Brna je pro turisty velice bohaté na at…
Turistické rozcestí Hornek-vyhlídka
Turistické rozcestí se nachází v lese na okraji přírodní rezervace Velký Hornek. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta a…
Asi 3 km od obce Ochoz u Brna, v romantickém, nejjižnějším údolí…
Údolí Říčky je přírodní rezervací nacházející se na severovýchodním okraji mě…
Nachází se v hlubokém údolí potoka Říčky poblíž Kaprálova mlýna v…
Na městě Brně si vážím jeho těsného spojení s přírodou, mnohdy ještě…
Rozcestí Spálenisko nalezneme na docela dlouhé žluté turistické značce poblíž obcí Ochoz u Brna a Kanice. Po žluté sem dojdeme z Mokré Hory ( 14,5 km ) přes Jehnice…
Čtvrtek 30. 6. 2022 Už jsem horkem tak zmořená, že …
Vývěry Říčky jsou situovány v západní části údolí Říčky, několik …
Josef Ressel se narodil v roce 1793 v Chrudimi. Po studiích žil a…
Lokalita se nachází v jižní části CHKO Moravský kras. Rozkládá se…
Jedná se o dominantní skalnatý vrchol (429 m), který se nachází j…
Na červené turistické značce od Mokerské myslivny k Hostěnickému propadání narazíme v lese na docela nenápadnou neznačenou odbočku…
Jedná se o paleovýtokovou jeskyni, která se nachází v levé skalna…
Nachází se uprostřed Bílovických lesů v plochém sedle na tzv. Čer…
Jeskyně Pekárna v Moravském krasu
Nedaleko Ochozské jeskyně najdeme několik malých jeskyní. Nejkrásnější a…
Nachází se v údolí potoka Říčky poblíž Ochozské jeskyně, v jižní části CHKO Moravský kras, ve významné přírodní rezervaci Údolí Říčky.…
Pravěké osídlení je v našem okolí jen málo patrné, protože bylo většinou…
Tátova slova: Jeskyně se nachází v krásné oblasti Údolí Říčky, ... je k vidění spousta přírodních úkazů, zejména jeskyní, skalních…
V údolí Říčky pod brněnskou městskou částí Líšeň se turistům nabízí hned…
Nachází se v jižní části Moravského Krasu v povodí Hádeckého potoka…
Dnes jsme se opět vydali do Údolí Říčky se synem zdolat další jeskyni. Počasí bylo příjemné,lehce pod mrakem. Auto jsme nechali u…
Mariánské údolí se nachází na východním okraji Brna, u městské části Líšeň…
Historie Bílovice nad Svitavou je velká obec a rekreační letovisko s 305…