Přes dva mosty

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Do přírody

Pochod Přes dva mosty a jeho 34. ročník se šel v rámci turistických akcí 5 dní v Milevsku. Byl velmi zvláštní. Za prvé se šlo ve 30 stupňovém vedru. Za druhé jsme neviděli ani jeden most, protože trasa byla odkloněna jiným směrem. Vyšli jsme od startu vlevo ulicí Kpt. Nálepky až ke kruhovému objezdu. Tam pak vpravo kolem prodejen Albert a Penny k benzinové pumpě, kde po odbočení vlevo bylo nutné projít přibližně 800 m po frekventované silnici. Pak na odbočce vpravo směrem na Rukáveč jsme byli překvapeni, když u rozcestníku na Hajdě byl pochod nasměrován dále po silnici až do obce Rukáveč, protože cesta po turistické značce je v současné době prý velmi obtížná. A tak tedy dále po silnici. V Rukávči zase po minimálně frekventované silnici na křižovatku silnic do Květova, Branic a lesní cesty kolem Rukávečské obory. Naše představa byla jasná. Hurá kolem obory. Ale dle rozpisu opět silnice až do obce Branice. Tak to se organizátorům nevydařilo. Než budu pokračovat podle změněné trasy, uvedu trasu podle turistických značek. Od odbočky na Rukáveč po červené na rozcestník na Hajdu a pak společně s modrou lesem směrem k Rukávči. U rozcestníku pokračujeme dále po červené přes Benešky kolem obory a po červené až ke křižovatce cest „ U Huberta „ / naproti druhým železným vratům obory / doleva po lesní cestě kolem rybníčku. Po 800 m se dostaneme na křižovatku se zelenou turistickou značkou. Tato trasa je zároveň trasou naučné stezky Vejrovského zemanství. Půjdeme vlevo a přijdeme nad obec Branice.To je trasa, která je nádherná. I my jsme šli do Branic, ale zase po silnici. Středisková obec Branice vyniká mnoha recesními nápady, což dokazuje kaplička sv. Saturnina, svérázně označené ulice dřevěnými cedulemi, u Branické hospůdky větrným směrovým ukazatelem. Pokud vane vítr nedoporučuji se tímto ukazatelem řídit. Dále pak muzeum Vejrovského prohledária. Otevřeno je v neděli, ale po vzájemné domluvě je možné skvosty muzea vidět i v sobotu. My jsme pokračovali po občerstvení v hospůdce bez prohlídky muzea, protože nebylo pořadateli pochodu domluveno jinak. Pro turisty velká škoda. Opět po silnici do obce Veselíčko. Odtud jsme byli nasměrováni zase po silnici do obce Bílina a pak po modré značce kolem rybníku Pilný na frekventovanou silnici Písek – Tábor do Bernartic, kde jsme dostali v hospodě Na Rynku potvrzení kontrolním razítkem a odtud po silnici do Jestřebic. Pokud bychom ale šli do Jestřebic přímo z Veselíčka vyhnuli bychom se 6 km silnice. Prokázání projití Jestřebicemi se dalo provést i jinak. Za vesnicí nás cesta vedla vlevo po polní cestě k rozhledně Kupa, kde je za dobrého počasí vidět hodně daleko. Polní a pak lesní cesta nás vedla směrem k Líšnici kolem husitského kříže. Od kříže po lesní cestě až do Líšnice, kde uvidíme pamětní desku sochaře Bendy na jeho rodném domě a krásně opravená stavení statků. Po občerstvení v hospodě se vydáme směrem na Sepekov.Těsně za obcí opět vlevo po polní cestě směrem k rybníku Pytlák, který před mnoha léty sloužil jako přírodní koupaliště a slouží i v současné době. Odtud nás červená turistická značka zavedla přes vlakové nádraží zpět do cíle KD Milevsko a pak až do Milevska na náměstí. Tak to byla naše anabáze Přes dva mosty. Všichni jsme se ale nakonec shodli, že to byl moc pěkný pochod až na ty silniční drobnosti. Rozhodně budeme pořadatele žádat, aby nerušili krásnou trasu lesem. Chodí se tu někdy i Hrejkovická dvacítka první týden v lednu a všichni to vždy zvládli. A tak se těšíme na další a to už 35. ročník Přes dva mosty.

Za krásnou přírodou kolem Milevska, za prohlídkou muzea Vejrovského prohledária i naučnou stezkou Vejrovského zemanství.

Na pochodu jsme se najedli z vlastních zásob, v Branické hospůdce a v Bernarticích v restauraci Na Rynku. Občerstvení bylo možné také v hospodě v Líšnici.

Velmi se nám líbila rececní označení ulic, kaplička sv. Saturnina a větrný ukazatel v Branicích. Trochu jsme byli zklamáni výběrem trasy / 16 km po silnici /.

Pokud půjdete na pěší výšlap po turistických značkách pak i za velkého vedra vás les ochladí.

Poslední aktualizace: 30.8.2010
Přes dva mosty na mapě
Autor: vildt

Příspěvky z okolí Přes dva mosty

Branice - Vejrovské prohledárium
                Branice – Vejrovské prohledárium  Obec Branice s…
  Putování kolem Rukávečské obory   Příjemně naladěni hezkým slunečným…
                     Naučná stezka Vejrovského zemanství  Naučná stezka…
                              SETKÁNÍ NA TRATI   Třetí den turistiky v…
Půvabný Lovecký zámeček Tyrolský dům stojí uprostřed nádherné Ruk…
Rozhledna Kupa
Rozhledna Kupa Rozhledna Kupa je umístěna Na…
Dehetník je přírodní památka ležící severně od obce Líšnice u Sep…
Květovská (někdy též Rukávečská) obora leží nedaleko obce Květov a…
Na cestě mezi Pískem a Táborem projíždíme přes náměstí sympatického…
Kostel sv. Martina v městysi Bernartice, ležícím nedaleko Milevska, je v…