Prechádzka na Hiadeľskú kyslú a pamätník padlým v 2.sv. vojne

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody Na hory Na kole

Nenáročný výlet pešo alebo na bicykli údolím, obcou Hiadeľ a prekrásnou pírodou okolo obce poľnou cestou za obcou až ku Minerálnemu prameňu Hiadeľská kyslá.

V Banskej Bystrici sa nastavíme na smer Brezno. Neodporúčam použiť cestu prvej triedy, kvôli vysokej frekventovanosti áut a aj kvôli zákazu využívania tejto cesto pre cyklistov.

Za Šalkovou pri priemyselnom parku Biotika sa dáme do ľava a popri internátoch a parku s viacerými firmami prejdeme až do obce Slovenská Ľupča, následne do Lučatína, prechádzajúc popri trati na pravej strane a penziónom Grajciar naľavo ešte cca 4km  do obce Hiadeľ.

Tu vrelo odporúčam v letných mesiacoch malé občerstvenie (kofola, pivo ai.) v miestnom pohostinstve "U Harpiho" :-) a krátku pauzičku pri kultúrnom dome a turistickej informačnej tabuli.

NAPANT
NAPANT  •  Foto: eifel1979

Oddýchnutí pokračujeme smerom hore po asfaltovej ceste ku Hiadeľskej kyslej. Cca po 3,5 km dôjdeme na rázcestie, ktoré delí cestu na dve. Tá vľavo je k horárovi. My sa vydáme tou vpravo. Po 500 m prideme na tzv. letisko. Cestou vľavo, pokial je rampa otvorená, sa dá dostat do obce Mostenica, POZOR NA ZRADNOSŤ ZÁVOR !

My sa stále držíme napravo a neschádzame s asfaltovej cesty. Po cca 1,5 km sme sa dostali ku Hiadeľskej kyslej, kde sa môžeme osviežiť, dať si desiatu, obed alebo olovrant, príp. si niečo opiecť. pozor ale sme v Národnom parku Nízke Tatry.  :-)

Kto má chuť a silu môže sa ísť ešte pozrieť na pamätník, ktorý je tak do 1 km od kyslej a príp. sa môže pustiť aj na výstup na Kozí chrbát, príp. Prašivú alebo Korytnicu.

Všetkým turistom odporúčam sledovať turistický chodník a značky.

Hiadeľská kyslá, pamätník padlým v 2.sv. vojne.

Najesť sa môžete v Grajciari pred obcou Hiadeľ. Chutné jedlá a bohatý výber. Porcie asi najväčšie na okolí :-) občerstviť sa dá esšte v pohostinstve "u Harpiho" a ubytovanie je možné rezervovať na tel. č. : +421908744469.

všetko je pekné :-)

Ceny sú prijateľné. Menu v Grajciari - 6-9 EUR/osoba.

Ubytovanie od 10 EUR.

Poslední aktualizace: 15.12.2010
Prechádzka na Hiadeľskú kyslú a pamätník padlým v 2.sv. vojne na mapě
Autor: eifel1979

Příspěvky z okolí Prechádzka na Hiadeľskú kyslú a pamätník padlým v 2.sv. vojne

Kozí chrbát
Banská Bystrica - Slovenská Ľupča - Hiadeľ - Hiadeľská Kyslá - Kozí Chrbát…
Byli jsme na dovolené na Slovensku. Jsme oba v důchodu, tak jsme si ji…
  V roku 2010 sa uskutoční 22. mája v kúpeľnej obci Brusno. Varenie tradičného "čipkárskeho" jedla, zeleninovej polievky s…
Na hrad Slovenská Lupča jsme se vydali v neděli a to byla zásadní chyba, protože měli zavřeno. Ale my jsme tam jiný den jít nemohli,…
Památník stojí v místě bývalé vápenky v obci Nemecká, nacházející se u…
Tento vrchol se nachází v severozápadní části Královohožských Tater v poh…
Pútnicke miesto, obec Rajecká Lesná, tiež Frivald,  je známa svojou…
 Počátkem ledna 2012 panovalo v České kotlině na zimu nezvyklé počasí, bez…
Byla jsem pozvána na oslavu 70tin mého bratrance do Šalkové u Bánské Bystrice, kde žije s rodinou a tak jsem se vydala na cestu… …
Ráno po vydatné snídani se vydáváme po žluté značce do sedla pod Skalkou.…
Prašivá   Korytnica - Hiadeľské sedlo - Veľká Chochuľa…
Horská obec ležící v sedle mezi Vežkou Fatrou a Starohorskými vrch…
Šalková, kdysi samostatná obec, je nejvýchodnější městská část Banské Bystrice. Její vznik se datuje okolo 14. století. V dávných…
V smere zo Zvolena do Donovál: Prejdeme Banskú Bystricu a Jakub. …
Středa 22. 11. Opustili jsme oblast Slovenského ráje a přemýšlíme, co dál. Je vedro k padnutí, chtěla jsem jet někam k vodě,…
Železničná stanica Banská Bystrica je hlavná železničná stanica metropoly…
Jedná se o mohutný a skalnatý vrchol pohoří Roháče, což je j…
Kostel Nanebevzetí Panny Marie, jedna z dominant banskobystrického hradního areálu stojí na základech románské baziliky. Vystavěli ho v polovině 13.…
Námestie SNP sa nenachádza na rovine, ako som si predstavovala, ale zvažuje sa od Hodinovej veže a budovy Novej radnice smerom ku ka…
Nastal poslední den mého pobytu na Slovensku. Z důvodu toho, že sem…