Praha - Karlštejn, údolím Berounky na kole

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Na kole

Příjezdové místo:  Malá Chuchle,  ulice Zbraslavská. Zde je bezpečné parkování auta i dostatečný prostor  na manipulaci s koly. Další možnostíi je přepravit se přívozem z Výtoně pod železničním mostem na Císařskou louku nebo od stanice metra Smíchovské nádraží. Odtud dojedeme na Zlíchov, kde u benzinové pumpy sjedeme k Vltavě na cyklotrasu A1.  V Praze se nepřepravují kola v autobusech  MHD , proto nelze využít  autobusové linky do Malé Chuchle a Radotína.

V okolí  vyhledáme cyklotrasu č. 3 ( na území Prahy označenou A1). Podjedeme  pod Strakonickou ulicí za benzinovou pumpou na levý břeh Vltavy. Zde  se  u loděnice ČVUT napojíme na vybudovanou asfaltovou cyklostezku směrem do Radotína. Po 1100 m se cyklostezka napojí na asfaltovou komunikaci k Lahovickému  mostu. Ten podjedeme a pokračujeme k přístavu Radotín.  Za přístavem se napojíme na šotolinovou cyklotrasu na levém břehu Berounky směřující k dálničnímu mostu Pražského okruhu. Pokud nechceme pokračovat dále po levém břehu Berounky, můžeme zde  využít  zavěšenou lávku pod mostem přes Berounku a  Vltavu. Na pravém břehu Vltavy sjedeme ze zavěšené lávky a můžeme pokračovat  na Zbraslav nebo se napojíme na cyklostezku  A2  a vrátíme se do centra Prahy.  Jinak pokračujeme  po levém břehu Berounky do Radotína. V Radotíně  u lávky si můžeme zvolit  trasu do Černošic přes golfové hřiště v Lipencích. Tato trasa je částečně vyasfaltovaná, ale cestou přes  golfové hřiště budeme objíždět mnoho výmolů. Jedeme dále  po asfaltové a šotolinové  cestě po levém břehu Berounky do Černošic.  Po železničním mostě  přejedeme přes Berounku  a  po silnici na pravém břehu řeky pokračujeme do Dobřichovic. Zde opět přejedeme po lávce na levý břeh řeky a napojíme se na cyklostezku směrem do Řevnic. Druhá varianta cesty vede v Mokropsech přes železniční trať po kamenném mostě se žlutou turistickou značkou. Za mostem asi 50 m odpočíme vlevo, sjedeme na levý břeh Berounky a jedeme po asfaltové cyklostezce do Dobřichovic. Za silničním mostem přes Berounku mezi Lety a Řevnicemi  odbočíme vpravo na  cyklostezku a dojedeme k jezu v Řevnicích. Zde přejedeme  železniční přejezd a pokračujeme vpravo do Zadní Třebáně na nádraží. Tady opustíme mezinárodní cyklotrasu č. 3.  Podejdeme  podchodem pod železniční tratí a jedeme po lávce přes  Berounku  do Hlásné Třebáně, kde se dáme na silnici číslo 116 vlevo. Po 3 km dojedeme  do obce Karlštejn. V Karlštejně za parkovištěm autobusů odbočíme vpravo do kopce ke hradu, který stojí za prohlídku (http://www.hradkarlstejn.cz/).  K návratu zpět do Malé Chuchle využijeme stejnou trasu nebo se vrátíme k vlakovému  nádraží v Karlštejně a jedeme vlakem. Další možností je z Karlštejna pokračovat  22 km přes Mořinu, Chýnici, Zbuzany do Prahy – Stodůlky k metru po cyklotrase č. 0013. Trasa Malá Chuchle – Karlštejn hrad je dlouhá 32 km. Od stanice metra Smíchovské nádraží na Karlštejn hrad ujedeme na kole 36 km.

Po celé trase je mnoho příležitostí k občerstvení. Nově vybudované stánky jsou přímo na cyklostezce. Ubytovat se lze po trase dle vlastního výběru.

Úsek Všenory – DobřichoviceHlásná Třebáň – Karlštejn  je veden  po frekventované silnici.  Prohlídka hradu Karlštejn je úchvatná. Využijete - li trasu z Dolních Mokropsů po levém břehu Berounky, pojedete po asfaltové cyklostezce až k přejezdu v Řevnicích. Dále asi 2,5 km do Hlásné Třebáně k nádraží musíme použít silnici.

Trasa  je nenáročná,  vhodná  i pro rodiny s dětmi.  S dětmi doporučuji  návrat zpět z  Karlštejna vlakem do zastávky Velká Chuchle. Od zastávky dojedeme k  Vltavě a  napojíme se  na cyklostezku do Malé Chuchle. Vstupné do hradu je 220 ,- Kč pro základní okruh,  můžeme platit platební kartou. Otevřeno je denně mimo pondělí.  Výhodou této trasy je možnost ji kdykoli přerušit a nastoupit do vlaku.

Odkazy:  http://www.cykloserver.cz/  http://www.okruhprahy.cz/  http://www.ropid.cz/

Poslední aktualizace: 2.9.2021
Praha - Karlštejn, údolím Berounky na kole na mapě
Autor: vyhybka

Příspěvky z okolí Praha - Karlštejn, údolím Berounky na kole

Malá Chuchle - temná cesta železničním tunelem
  Tam: MHD dojedeme k branickému nádraží Zpět: MHD z Malé Chuchle n…
Oficiálně se tento most jmenuje Branický most. Mezi místními je však…
Barrandov je čtvrť na jihu městské části Praha 5, katastrální území Hlubo…
V Čertově strouze nad Malou Chuchlí byla kolem roku 176…
V Čertově strouze nad Malou Chuchlí v kapli Panny Marie…
Dnešní procházka začíná u Branického mostu, kam jsme dojeli z Kačerova…
Na přelomu 18. – 19. století byly v Malé Chuchli postav…
Malá Chuchle (dříve Chuchly malé) byla v nejstarší době majetek biskupa p…
Vánoční výlet 2011 V sobotu 17.12. a v neděli 18.12.2011 jsme s…
Krásné, klidné místo v Chuchelském háji, kde lze…
Druhým největším katastrálním územím po Smíchovu jsou Hlubočepy. Ve střed…
Jak už sám název napovídá, naučnou stezku Barrandovské skály - Chuchelský háj najdeme v Praze na území Malé a Velké Chuchle. Tato…
Přírodní památka Barrandovské skály se nachází na levém…
I letošní rok přiláká tisíce malých nadšenců do pražského sportov…
 "Závistské oppidum leží na pravé straně Vltavy naproti Z…
     Jihovýchodní viadukt se nachází na železniční…
Chuchelský háj je jedním z posledních listnatých hájů, které se dochovaly…
Lokalita se nachází v jihozápadní části Prahy v údolí Dalejského …
Skalní Jezírko v Prokopském údolí sice vzniklo teprve v roce 1905…
Ve zkratce: PrahA, Davle, Záhořanské údolí (brody), Záhořany, Vrané nad…