Praha 14 - rozhledna Doubravka

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Směřujeme na dovolenou do Jizerských hor. Máme rádi rozhledny. V červnu 2018 byla v severovýchodní části Prahy jedna nově otevřena. Máme to téměř při cestě, takže je jasné, že tam musíme zajet.

Tato svojí podobou netradiční rozhledna byla postavena na návrší Horky (254 m.n.m.) v západní části přírodního parku Klánovice – Čihadla, který je největším přírodním parkem v Praze. Jejím autorem je architekt Martin Rajniš, který se věnuje experimentální architektuře a vztahu architektury k přírodě i k lidem. Je autorem mnoha známých staveb, např. i České poštovny na Sněžce. Z rozhleden u nás mohu jmenovat např. rozhlednu Máminka nebo Maják Járy Cimrmana. Je však autorem i rozhledny Ester v Jeruzalémě.
Všechny tyto stavby jsou převážně z přírodního materiálu. Celá rozhledna je 23,5 metru vysoká. Na vyhlídkovou plošinu ve výši 19 metrů se dostanete po 98 dřevěných schodech, které vedou ve válci z latí. Tady je další ze zajímavostí. Schodiště je upevněno na vrcholu, nikoli dole, takže při výstupu na první schody vás to trochu pohoupe. Pokud nejde na rozhlednu nikdo další (může tam být max. 9 lidí), tak se po chvíli houpat přestane.
Válec s točitým schodištěm podpírají tři nohy, které rozhledně dávají svůj netypický vzhled. Trochu připomínají okurku nebo možná i vzducholoď, jsou spleteny z kmínků náletových stromů – akátů. Na rozhlednu bylo použito ještě dubové a modřínové dřevo, které bylo doplněno ocelovými nosníky. Rozhledna není postavena za peníze z EU – většinu peněz darovala firma Landia Management s.r.o.. Další velká částka se získala prodejem jednotlivých schodů rozhledny. Jména sponzorů, příp. jejich vzkazy ostatním návštěvníkům, jsou na nich uvedeny. Na financování se podílela i městská část Praha 14.
U rozhledny jsou lavičky, stojany na kola a dokonce i Toika, která je ukrytá za dřevěným hrazením. Je tam také 8. zastavení dětské zábavné stezky s malou vílou Mimi s hezkou pohádkou pro děti. Jen bohužel se nepozná, odkud a kam tato stezka vede.
Stavba trvala zhruba rok a od dubna do října je volně přístupná. Je vidět na všechny strany - na Prahu a její okolí, hlavně na městské části Černý Most a Kyje a lesopark Čihadla. Přesnější informace tam však uvedeny nejsou.

Přímo u rozhledny si můžete udělat piknik z vlastních zásob. Místa je zde dost, jsou tu i lavičky.

Nám se tato rozhledna líbila moc. Vnitřní válec je téměř stejný, jako u rozhledny Máminka, jen jeho ukotvení je jiné. Celkový dojem je naprosto jedinečný.

K rozhledně se pravděpodobně autem zajet nedá, i když tam jedno auto bylo. Možná mělo zvláštní povolení.
Značená cesta nahoru nevede. My jsme auto nechali na nějakém přírodním parkovišti v ulici Za Rokytkou. Po chvilce jsme našli slabě vyšlápnutou pěšinku prudce vzhůru. Na kopečku jsme rozhlednu vlevo již viděli. Bylo to tak sotva 0,5 km.
Další možnost je prý zaparkovat u Kyjského rybníka a jít pěšky asi 300 m vzhůru nebo přijet autobusem MHD na zastávku Kyje nebo Vajgarská a vydat se do kopce.
Poslední aktualizace: 14.1.2019
Praha 14 - rozhledna Doubravka na mapě

Příspěvky z okolí Praha 14 - rozhledna Doubravka

Turistické stezky na dřevěných lávkách a super restaurace
Víte, že přímo v Praze můžete chodit na dřevěných turistických stezkách…
V Kyjském rybníku se v posledních letech úspěšně množí ondatry. Žijí zde…
                           Rozhledna Doubravka XIV. v Praze 6.12.2019 rozhledna v lesoparku Klánovice-Čihadla na kopci Horka, propojení se sídlištní…
Centrální Kyje leží při Kyjském rybníce na kroutící se říčce Rokytce; celé…
Místa, jež dříve byla nazývána pražskou periferií. I tam si lze udělat…
Kostel sv.Bartoloměje je jednou z nejcennějších středověkých církevních…
Vlakem je to z centra Prahy do Kyjí jen pár minut jízdy. Z vlakové…
                                Rybník Aloisov v Praze 6.12.2019 …
Doba se změnila a mění se i žádaný sortiment, pokud jde o autovyb…
V parčíku za hřbitovem v Dolních Počernicích byla vybud…
Zaparkovali jsme na určeném místě. Vystupujeme z auta. Dcerka už je po…
Rozhledna Doubravka - Dolní Počernice
Na dnešní výlet jedeme metrem na Opatov a odtud autobusem č. 181 na…
Tentokrát jsme jeli do Prahy proto, že nás náš milý příbuzný pozval na…
Ves byla původně zvaná Hloupětín po vladykovi Hlupatovi. Do konce 13. sto…
Stará část Dolních Počernic leží u Počernického rybníka - ten včetně…
Zámecký park v Horních Počernicích se nachází na východním okraji Prahy a…
Praha Dolní Počernice  je krásná městká část s bohatou minulostí …
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát bych Vás rád pozval na…
Na dnešní výlet se vydáme vlakem z Masarykova nádraží do Dolních Počernic.…
Dolní Počernice, resp. tamější pivovar byl cíl našeho výletu. Tam jsme…