Pohádkový Hrad Křivoklát

Tipy na výlet Rodina s dětmi Za kulturou

Hrad Křivoklát není významný jen svou historií, ale také svou současností. Tento krásný hrad často patří k oblíbeným a vyhledávaným místům jak českých tak i zahraničních filmařů. Natáčelo se zde spousty pohádek a filmů. Mezi nejznámější určitě patří: Jak se budí princezny, Noc na Karlštejně, Třetí princ, Anděl Páně, Kletba bratří Grimmů, Tři veteráni, Bathory atd.

Hrad Křivoklát je jeden z nejvýznamnějších a zároveň nejstarších hradů u nás. Jeho historie sahá až do 12. století. Na hradě se vystřídalo několik majitelů např. Václav IV, Vladislav Jagellonský a další. Bohužel Křivoklát byl několikrát za svou historii vážně poškozen požárem, v jeho útrobách bylo vybudované obávané vězení a jeho význam začal postupně klesat.

Hrad před jeho zchátráním zachránili majitelé Fürstenberkové, kteří nechali hrad restaurovat.

křivoklát  •  Foto: chantal

K samotnému hradu se váže několik pověstí.

Jedna z nejzajímavějších pověstí vypráví o loupežníku Babinském, který zavítal do křivoklátských lesů, aby zde ukryl poklad. Pánové na Křivoklátě se o Babinském doslechli a poslali vojáky pro něj vojáky. Netrvalo dlouho a loupežník byl lapen a odveden na hrad. Pánové chtěli dostat z loupežníka, kde poklad ukryl, bohužel jim to nechtěl říci po dobrém a tak se ho rozhodli mučit. Natáhli ho na skřipec a doufali, že jim prozradí kam poklad ukryl. Loupežník byl ovšem chytrý a pánům zalhal.Řekl jim, že poklad je ukrytý mezi Lány a Křivoklátem. Páni se ihned rozběhli hledat poklad i s vojskem a Babinskému se mezi tím podařilo dostat z okovů a utéct z Křivoklátu.

křivoklát  •  Foto: chantal

V rámci návštěvu hradu je možné absolvovat prohlídku:

1. prohlídková trasa – Interiéry hradních paláců: zde shlédnete horní nádvoří, interiéry horního hradu, Stříbrnici, hradní kapli, rytířský a velký královský sál, Furstenberskou knihovnu a obrazárnu, hradní muzeum, hradní sklepení a hladomornu. Průvodce vás seznámí nejen s historií hradu, ale také s vývojem uměleckých slohů na tomto hradě.Trasa je přístupná po celý rok.
  2. prohlídková trasa – Expozice lovectví, velká věž a ochozy: shlédnete jižní hradbu horního hradu, východní hradební břit, obrannou a obytnou velkou věž. Trasa je přístupná od dubna do října.
  3. prohlídková trasa – Celým hradem – vás provede všemi tajemstvími Křivoklátu. Přístupná v době od konce března do prosince.
  4. prohlídková trasa – Cesta královskou historií

Jídlo a pití jsme měli zabalené s sebou v batůžku.

Návštěvu Křivoklátu byste si, určitě neměli nechat ujít. Tento hrad vás určitě okouzlí nejen svým překrásným zevnějškem, ale i vnitřními interiéry. Po prohlídce Křivoklátu si určitě nenechte ujít návštěvu Křivoklátského okolí. Za návštěvu určitě stojí nově postavená rozhledna Velká Buková, která vás určitě zaujme výhledem po okolí (https://www.turistika.cz/tipy-na-vylet/show/trojuhelnikova-rozhledna-velka-bukova.html)

Otevírací doba:

Autor: chantal

Příspěvky z okolí Pohádkový Hrad Křivoklát

Křivoklátsko
Tento výlet jsem rozdělil do dvou částí. První část byla absolvována autem. Jsou v něm absolvována tato místa. Rozhledna Velká…
    Cyklostezky „Po stopách českých králů“ zavedou cyklisty d…
Popis trasy naleznete na adrese:http://ondra-pdvyv.wz.cz/odkazy/VIII-9+11…
Křivoklát je velkolepý český královský hrad a je považován za jeden z…
Okružní cesta západně od městyse Křivoklát vede přes vyhlídku u památníku…
Křivoklát - jeden z nejvýznamnějších českých hradů se nachází na…
Muzeum motocyklů Křivoklát se nachází v srdci Křivoklátských lesů, přímo…
Křivoklátsko je dnes chráněná krajinná oblast a biosférická rezervace…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě…
Vydali jsme se na jeden z nejkrásnějších hradů v České republice.…
Malá trojboká kaplička, kterou najdeme na skále proti veži křivokl…
Červená TZ procházející tímto rozcestím vás ve východním směru dovede ke kapli sv. Eustacha (2 km), pokračuje do Písků (3,5 km) a pa…
Za Karla Egona II. z Fürstenbergu dosáhlo Křivoklátsko vrcholu svého rozkvětu. Kníže obratně těžil z přírodního bohatství svého…
Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů českých knížat a králů, jehož počátky sahají do 12. století. Za panování …
Vyrážíme vlakem do stanice Křivoklát, krátká prohlídka hradu a pak výšlap…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pozval na tůru od zámku Lány ku hradu Křivoklát krásnou přírodou. Počátek trasy…
Rakovník – Městečko Je pátek pátého července, Den slovanských věrozvěstů.…
Rozhlednu Velká Buková nalezneme na Křivoklátsku, cca 1 km nad obcí Velká…
Cíl výletu je nová,zajímavá rozhledna postavená obcí Velká Buková.Vesnička se nachází v krásné lokalitě Křivoklátska .Z rozhledny j…