Podzimní přechod Jeseníků

Tipy na výlet Pro zdatnější Putování (více dnů) Do přírody Na hory

Jedeme vlakem do Ramzové, lanovkou na Čerňavu. Po červené na Šerák 1350, rozc., po modré na chatu Jiřího na Šeráku, po občerstvení zpět ba rozcestí a po červené na Keprník 1422, dál po červené na Trojmezí a Sedlo pod Vřesovkou, (o 1,5 km delší varianta je přes Vozku), Na Vřesovou studánku (pramen) a dále přes Bílý sloup na Červenohorské sedlo s možností občerstvení. Stále po červené na Klínovec, Výrovku 1167, Malý Jezerník 1200, Slatě na chatu Švýcárnu. Zde nutno objednat předem nocleh. První den je úsek dlouhý 18,5 km. Ráno varazíte po červené Na Praděd, rozc, Praděd vrchol 1491(vyhlídková věž á 30 Kč) a zpět na rozcestí. Pak z kopce dolů na Ovčárnu (možnost občerstvení) a dále po červené nahoru na rozcestí nad Ovčárnou, Vysoká hole, Kamzičník, Nad Malým Kotlem, Jelení studánka, kde opustíme červenou a pokračujeme po zelené na Pecný, Pec 1311, Ztracené kameny 1230. Scházíme dolů po zelené pod Ztracené kameny a nad Skřítkem a na Sedlo Skřítek (motorest a zast. bus). Zde trasa 2. dne po 19 km končí. Autobusem odjíždíme do Šumperka a vlakem pak přes Olomouc do Prostějova.

Jedeme za krásami podzimní přírody nejvyšších moravských hor. Za nádhernými výhledy ze Šeráku, Keprníku, Vozky, z Petrových kamenů, Vysoké hole, Pecného, Ztracených kamenů i dalších vrcholů hlavního hřebene Hrubého Jeseníku.

Jedli jsme na chatě Jiřího na Šeráku, na Červenohorském sedle, na Švýcárně a na motorestu Skřítek. Všude jsme byli spokojeni jak s kvalitou tak z Kvantitou. Jen ceny jídla na Švýcárně jsou dost vysoké (130 Kč za menu). Ubytovaní jsme byli na Švýcárně v pokojích pro 8 a 10 osob s jednou přistýlkou v ceně 300 Kč/osobu. Snídaně zde přijde na 70 Kč s nápojem (káva, čaj) na 100 Kč. Pivo 10 stojí 25 Kč. Presso 35 Kč.

Šerák
Šerák  •  Foto: vala1959

Příroda byla i díky krásnému počasí fascinující. Nejkrásnější byly výhledy z Keprníku na Sněžku a výhled na Petráky a Praděd z Vysoké Hole. Rašeliniště Slatě na Velkém Jezerníku. Východ slunce na Malém Dědu.

Nelíbily se nám 4 plné pytle odpadků na Jelení studánce, vůbec jsme nechápali proč tam jsou, každý turista si přece odnese vše co přinesl. Jak dáte někam koš nebo pytel na smetí je zle. Lanovka z Čerňavy na Šerák byla mimo provoz. Opravuje se. Na zimní sezónu bude údajně už zase v provozu.

Jízdenka lanovkou z Ramzové na Čerňavu stojí 70 Kč, slevněná 50 Kč.

Turistické vizitky koupíte na chatě Jiřího a na Švýcárně á 12 Kč.

Poslední aktualizace: 11.10.2010
Podzimní přechod Jeseníků na mapě
Autor: vala1959

Příspěvky z okolí Podzimní přechod Jeseníků

Ramzová - Skiareál Pod Klínem
Ski areál se nachází v Ramzovském sedle na jihovýchodním svahu hory Klín…
Jedeme autem na Ramzovské sedlo na parkoviště pod sedačkovou lanovkou.Je …
Jedeme si provětrat plíce a využít ideální sněhové podmínky do hor na…
Ramzová – kaple sv. Rocha
Osadu Ramzová v Ramzovském sedle si dnes spojujeme zejména s lyžováním a turistikou. Že kdysi první osadníci dobývali v potu tváře chléb náš vezde…
Půvabná a zajímavá neogotická kaple sv. Rocha je v podstatě…
Ramzová je nejvýše položenou rychlíkovou železniční stanicí v ČR, významné…
Jednodenní výlet na Šerák. S přítelkyní jsme v dubnu vyrazili na výlet z…
Pondělí 7. 9. 2020 V noci byla skutečně zima, zvlášť k ránu, a to bylo…
Vyjely jsme ráno vlakem z Olomouce směrem na Ramzovou s cílem přejet přes…
Vyrážíme z Jeseníku vlakem do Ramzové. Když budeme mít štěstí, sv…
Popis trasy: Čerňava - lanovka | Šerák - rozc. | Keprník | Trojme…
Turistický rozcestník se nachází poblíž skiareálu Pod Klínem u Apartmánů…
Letošní babí léto (a vlastně skoro celé pololetí od dubna) přináší vlastně…
V současné době provozují čtyřsedačkovou lanovou dráhu z Ramzové na…
Turistický rozcestník, který se nachází na okraji osady Petříkov, ukazuje…
Konečně se splnil můj mnohaletý sen a uvidím Obří skály zblízka! Vydali…
Ramzová, součást nedaleké Ostružné, je častým výchozím bodem pěší…
S půlkou února se nepřiplížilo, ale rovnou přihnalo jaro. Samozřejmě asi ne hned na stálo, ale na datum s číslem kolem 14. února je …
Důvodů, proč jezdit na dovolenou do Jeseníků, může být spousta. My…
Velice atraktivní trasa, na které se dá jen těžko nudit. Navštíví…